Vi som ritar Bukes djur

Asko

Trådstartare
Jag får nog sluta spamma alla trådar och samla ihop teckningarna till en prydlig tråd istället. Där andra kan också kanske få inspiration och teckna, eller helt enkelt titta på fina och roliga teckningar :D Så här är tråden för teckningar av djuren som finns här på buke!

Innan du lägger in en egen teckning, kom ihåg att tagga personen vars djur du har tecknat av - de vill säkert också se! Och ni som blivit taggade, vi är fans av era fina djur :love:

T.ex.
lillfisktecknad.jpg

@cili - vars fina katt jag fick öva lite bruna färger på :love:
 
Lägger in lite bilder på olika djur som jag har visat här på buke :angel:

20150930-215714-01.jpeg
20151113-232034-01.jpeg

@oanki - jag kunde inte låta bli dessa två fina djur :love: Tummen var särskilt intressant att färglägga, brunt kommer inte överens med mig :p

20151115-022025-01.jpeg
20151114-001204-01-01.jpeg

@Migo s knäppa och vackra vovvar som är perfekta för karikatyrer och porträtt :D:love:

20151113-233857-01.jpeg

De andra katterna förutom cilis lillebror tillhör - @cirkus och @Idas

20151115-022010-01.jpeg

@iNHALE s fina borzoi som jag blir sugen på att rita ett porträtt av :love:

20151113-225705-01.jpeg
20151031-001802-02.jpeg

@Monstermom - den nedre bilden är också känd som bilden jag fick min titel som Hedersdoktor i Sytrådsakademin för! :D
Var inte riktigt nöjd med färgerna i den första men grått är svårare än vad man tror ... :cautious:
 
@cili - jag brukar lägga pappret direkt under en lampa så det blir så jämnt ljus som möjligt och sen använda snapseeds app för att förbättra fotot. Men det blir ju lite svårare med papper med sådan struktur.
Men Pipen var söt! :D Dock inte rosa/grön? :(;)
 
@cili - jag brukar lägga pappret direkt under en lampa så det blir så jämnt ljus som möjligt och sen använda snapseeds app för att förbättra fotot. Men det blir ju lite svårare med papper med sådan struktur.
Men Pipen var söt! :D Dock inte rosa/grön? :(;)
Haha nej jag gjorde ett försök med tusch och ville mest kasta allt ut genom fönstret, så jag tog tag i de normalfärgade färgpennorna istället ;)
 
Haha nej jag gjorde ett försök med tusch och ville mest kasta allt ut genom fönstret, så jag tog tag i de normalfärgade färgpennorna istället ;)
Förståeligt, tusch kan vara svårt :p går ju inte att använda suddet när man behöver det ... :cautious:
Därför är den vita gelpennan mycket tacksam! Den kan användas för att täcka över misstag också :angel:
 
Det var ju jättesvårt att fota av bilden, färgerna försvann och strukturen i pappret blev supertydlig så jag försökte få fram färgerna i datorn efteråt. Men det föreställer i alla fall @Speedway s Pipen
edf13f6d-eefb-4376-bcd8-9fd845c5b86a.jpg

Inte helt lätt att identifiera utan en trave schabrak :cautious:
Skämt åsido, jättefina teckningar :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 258
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 860
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp