Vad kul, då sitter du och jag i samma båt
Jag håller på att läsa naturkunskap 2 just nu som jag läst på distans 25%. Det har varit kämpigt minst sagt. Under kursens gång har jag haft några dippar i min depression, haft en hel del strul på jobbet vilket inneburit en massa stress, mitt förhållande har kraschat och ja.. det har milt sagt inte varit helt lätt att försöka göra skolgrejer. Jag har iaf kämpat mig igenom inlämningsuppgifterna och det har gått rätt bra! Fick bara ett C på den sista men ja.. det gick inte helt enkelt.
Nu har jag en slutexamination i morgon och jag är så nervös! Har en lunta på typ 30 papper med sammanfattning över hela kursen och ja.. detta kommer gå åt helvete
Det är ganska mycket på framförallt kemidelen jag inte minns att jag läste i gymnasiet, men det var ju naturkunskap B på den tiden och jag vet att de nya kurserna är "utökade". Mycket av detta är det över 20 år sedan jag läste om sist och det är som rappakalja vid det här laget.
Jag har aldrig haft en muntlig examination tidigare så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Det står i "underlaget" till den att jag ska vara redo att svara på frågor angående uppgifterna och laborationerna jag gjort samt ha "ytterligare kunskap" som finns listad och det är ja, hela kursen. Samtidigt är examinationstiden bara 20 minuter så det känns som att det blir ganska få frågor och då gäller det att jag kan just dessa. Usch är så nervös