Vi som pluggar - del 5

Har min sista tenta i morgon och jag tror inte att jag har en suck att klara den. så mycket har gått fel den sista tiden, så mycket. Hade självmords tankar i går och var på akuten för att få hjälp, hjälpte lite men fyfan vad jag mår piss! och det är den senaste kursen och läraren som har pushat mig dit under en neråt svaka i mitt månde. Har stress reveserat mitt ätande i en månad under morgonen och varit tvungen att äta atarax för att orka vara i lokalen. fy!

Ta hand om dig! Din hälsa och välmående är så otroligt mycket mer värt än en tenta. Du ska må bra först, sen kan du oroa dig över annat. Kram. :heart

Ska lämna in ett mindre paper på en av distanskurserna imorrn. Fick gå igenom tre olika dokument och ett meddelande på Blackboard för att få alla instruktioner?! :banghead: Helt jävla hopplöst.

Hur svårt är det att bara samla allt i ett enda sabla dokument!? :arghh:

Vi har typ samma problem, fattar inte varför de ska krångla till det så!

Jag hade seminarie i måndag och insåg att jag hade missförstått uppgiften en aning, läst fort och fel och läste några olika teorier och det skulle vara några olika teoretiker. Frågade seminarieledaren om jag skulle komplettera min inlämning och fick ett riktigt flummigt svar som gick ut på, vi får se. :cautious: Nu har det snart gått en vecka, de som inte var där har fått kompletteringsuppgift men fortfarande ingen kommentar på mitt.
Vi har även fått ut hemtentan, intressant uppgift, men svår att avgränsa, men som jag förstod på instruktionen så är det även vårt sätt att avgränsa som ingår i själva tentan.

Talet avklarat! Så skönt att ha det bakom mig. När jag för första gången såg att vi skulle behöva hålla tal (innan utbildningen ens börjat) var min första (och andra, och tredje, och fjärde) instinkt att avregistrera mig från kursen. Så nära att jag gjorde det, vet faktiskt inte hur det kommer sig att jag inte gjorde det. Men nu är det gjort :banana:

Idag var det dags att börja med hemtentan, den ska in om en vecka. Dagen till ära känner jag mig sjuk :meh: Hoppas det går över fort, jag kan inte fokusera när jag känner mig så mosig i huvudet. Jag vill verkligen klara den här första tentan, så jag känner att jag har lite koll inför de nästa kurserna :nailbiting:

Första kursen på programmet är gjord!

Förhoppningsvis är den avklarad också, bara jag får godkänt på reflektionen. Vi skulle reflektera över sjuksköterskans profession, organisation och etik på 1500 ord. Det var liiite tight om jag säger så. Eftersom jag gör saker i sista minuten så var första utkastet (utan korrekt referenslista) klart 12h innan inlämning:banghead:
Men den muntliga examinationen gick lysande tycker jag:)

Inlupp 2 inlämnad. Denna gång med 45 minuters marginal. Vet inte om det är bra eller dåligt stt jag inte har några lektioner på de måndagar vi har inlämningar. Det är skönt att ha ett par timmar på morgonen att fixa det sista men man riskerar ju att missa också om nått skitersig. Nåja det är ju mest en fråga om betyget och det struntar jag. Känns dock lite pinsamt när man ser alla andra lämna in fredag-söndag.
Fortfarande ingen respons på evolutionsuppsatsen så nu börjar jag allvarligt fundera på om mailen inte kommer fram eller om jag ska bli sur. OK att feedback dröjer men att bekräfta att han fått det tycker jag inte är för mycket begärt.

Senast ändrad:
Inlupp 2 inlämnad. Denna gång med 45 minuters marginal. Vet inte om det är bra eller dåligt stt jag inte har några lektioner på de måndagar vi har inlämningar. Det är skönt att ha ett par timmar på morgonen att fixa det sista men man riskerar ju att missa också om nått skitersig. Nåja det är ju mest en fråga om betyget och det struntar jag. Känns dock lite pinsamt när man ser alla andra lämna in fredag-söndag.
:D Jag tycker att det känns pinsamt när jag är först att lämna in gång på gång, mest för att jag sällan har tid att sitta på helgen så ska det in på måndagen så försöker jag se till att vara klar på fredagen för att hinna.

:D Jag tycker att det känns pinsamt när jag är först att lämna in gång på gång, mest för att jag sällan har tid att sitta på helgen så ska det in på måndagen så försöker jag se till att vara klar på fredagen för att hinna.
För mig är det ju tvärt om. Med heltidsjobb som lärare och häst får jag vara glad om jag hinner läsa lite underveckorna så det är helger och möjligen udda måndagar då jag inte har några lektioner och då dessa måndagar sammanfaller med inlämningar fsm till påsk har det hittils blivit söndagar och måndag morgon jag skrivit. Jämna veckor är fruktansvärt tuffa jobbmässigt så de lördagarna är jag mer eller mindre apatisk.

För mig är det ju tvärt om. Med heltidsjobb som lärare och häst får jag vara glad om jag hinner läsa lite underveckorna så det är helger och möjligen udda måndagar då jag inte har några lektioner och då dessa måndagar sammanfaller med inlämningar fsm till påsk har det hittils blivit söndagar och måndag morgon jag skrivit. Jämna veckor är fruktansvärt tuffa jobbmässigt så de lördagarna är jag mer eller mindre apatisk.
Ja och jag tror att det är så för en hel del av de jag läser ihop med, men jag njuter i stora drag av att kunna plugga på vardagarna, hemma framför brasan och bryta av med en hundpromenad eller två. :angel: När jag läser "borta" så är det mer stressigt, det går så fruktansvärt mycket tid på att åka. :down:
Den här årstiden är det extremt mycket tävlingar för barnen, och så föreningens egen tävling, årsmöten och annat som tar en massa tid. Plus att vi har en massa saker som vi försöker hinna ikapp med efter en skitsommar och höst.

Jag sliter med första delen av hemtentan. Inte lätt! Tyvärr är min grupp inte aktiv alls eller intresserad av att diskutera saker, jag blir lite avundsjuk på de grupper som under kursens gång tillsammans diskuterat olika frågor, gått igenom texter som är knepiga att förstå och använt varandra som bollplank. Här är det ingen idé att ställa en fråga, för gruppen svarar ändå inte :down:

Har fysiologitenta nästa onsdag och det känns inte lovande.. kommer börja tenta plugga imorgon, men sen blir det nog inte mycket gjort ons-fre. Och få in hela den här skiten på lördag-måndag kan bara inte gå. Suck.

Tenta på torsdag. Hoppet är inte stort. Orkar inte! Ligger i sängen och försöker vila lite innan jag måste åka och hämta barnen. Vi kanske kan krypa ner i soffan sen och barnen kolla film medan jag försöker läsa lite.

Haha vi hade just seminarium om slutuppgiften, jag har samlat ihop alldeles för mycket material. :banghead: Så nu ska jag försöka välja ut en max två materialkällor från två olika uppfattningar. Men jag ska spara en hel del av materialet för det skulle kunna fungera som material i den uppsats vi ska skriva på slutet.

Tenta imorgon och jag orkar ingenting. Har (trots väldigt intressant kurs) pluggat alldeles för lite och känner mig både ledsen och besviken på mig själv. Stängde av notiserna på klasschatten, får bara panik av att läsa om hur klasskamraterna diskuterar saker jag inte alls har koll på.

Det blir inget tentaplugg ikväll, jag vill bara få ligga under täcket och andas. Det kan hända att jag orkar snabbplugga en sväng imorgon, men jag räknar inte med det. Hoppas att jag kan få godkänt imorgon. Känns så trist att det blev så här med en kurs jag sett så mycket fram emot :(

Måste maila och få uppgiften för seminariet jag missade också... men det får vänta till sen, nu måste jag vila.

Tenta imorgon och jag orkar ingenting. Har (trots väldigt intressant kurs) pluggat alldeles för lite och känner mig både ledsen och besviken på mig själv. Stängde av notiserna på klasschatten, får bara panik av att läsa om hur klasskamraterna diskuterar saker jag inte alls har koll på.

Det blir inget tentaplugg ikväll, jag vill bara få ligga under täcket och andas. Det kan hända att jag orkar snabbplugga en sväng imorgon, men jag räknar inte med det. Hoppas att jag kan få godkänt imorgon. Känns så trist att det blev så här med en kurs jag sett så mycket fram emot :(

Måste maila och få uppgiften för seminariet jag missade också... men det får vänta till sen, nu måste jag vila.
Förstår känslan.. har som sagt en vecka till tenta men är heeeelt Lost...

Inlämning på onsdag och jag har inte ens börjat. Skulle plugga idag men var så fruktansvärt trött så somnade framför föreläsningen..orkar inte, vad drygt!

Jag behöver betyg från gamla kurser men har ingen inloggning till universiteten längre. Går det få tag i på annat sätt?

Jag behöver betyg från gamla kurser men har ingen inloggning till universiteten längre. Går det få tag i på annat sätt?
Jag kontaktade universiteten och bad om studieintyg när jag behövde till ett jobb jag sökt!
Edit: tror att det hette studieintyg, men ett dokument med kurser, poäng och betyg iaf!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 556
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 982
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 447
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 589
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder