Vi som pluggar - del 5

Jag kontaktade universiteten och bad om studieintyg när jag behövde till ett jobb jag sökt!
Edit: tror att det hette studieintyg, men ett dokument med kurser, poäng och betyg iaf!

Så jag måste kontakta varje universitet? Äsch, jag som hoppades på en enklare lösning.. Nåja, får göra det.

Så jag måste kontakta varje universitet? Äsch, jag som hoppades på en enklare lösning.. Nåja, får göra det.
Det finns inte någon sida på universitetets hemsida? Jag fick fylla i där för att få ut mina betyg med påskrift från högskolan för att kunna tillgodoräkna mig det på ett annat universitet. Jag behöver bara fylla i personnummer och så kunde jag skriva ett meddelande om jag ville.

Jag vet inte, jag hade bara två och på umu kunde man själv ta ut intyget, sen liu fick jag kontakta...

Jag har läst på typ fyra eller fem olika ställen.. Behöver uttag från alla. Hade min inloggning fungerat fortfarande kunde jag tagit ut det själv. Note to self: plocka alltid ut studieresultat direkt efter avslutad kurs.

Det finns inte någon sida på universitetets hemsida? Jag fick fylla i där för att få ut mina betyg med påskrift från högskolan för att kunna tillgodoräkna mig det på ett annat universitet. Jag behöver bara fylla i personnummer och så kunde jag skriva ett meddelande om jag ville.

Min inloggning fungerar inte längre, annars hade jag plockat ut det själv. Men kan jag inte logga in måste jag väl kontakta universiteten manuellt så att säga..

Min inloggning fungerar inte längre, annars hade jag plockat ut det själv. Men kan jag inte logga in måste jag väl kontakta universiteten manuellt så att säga..
Jag kunde inte heller logga in, men jag behövde som sagt bara skriva i mitt personnummer så skickade de hem det till min bokföringsadress.

Jag var dum nog att tro att den här tentan skulle bli ganska lätt, men det är jättesvårt! Jag har aldrig skrivit en tenta/akademiska texter förut och jag har ingen aning om hur de vill att jag ska göra. Jag antar att jag får ta det här som en lärogång och hoppas på att få feedback på vad som är bra och dåligt.. Men jag ville verkligen klara den här tentan så det känns lite hopplöst inför resten av kursen :(

Jag var dum nog att tro att den här tentan skulle bli ganska lätt, men det är jättesvårt! Jag har aldrig skrivit en tenta/akademiska texter förut och jag har ingen aning om hur de vill att jag ska göra. Jag antar att jag får ta det här som en lärogång och hoppas på att få feedback på vad som är bra och dåligt.. Men jag ville verkligen klara den här tentan så det känns lite hopplöst inför resten av kursen :(
Det finns alltid omtenta! (de flesta av oss har gjort minst en)
Och i början av en utbildning(?) brukar rättningen med avseende på formalia vara ganska förlåtande, och i den bästa av världar kommer bra feedback på det som var mindre bra och vad som kan göras åt det. Hejja dig!

Sitter som en fågelholk med tentaplugg inför morgondagens vedermödor... :cool:
Tänkte att det var fina grejer att ha ett par dagars tentaplugg fritt efter praktiken, men förbisåg detaljen att hjärnan är typ opistad potatismos efter en månads klinisk utbildning på annan ort i mer än 100% takt. Och ett snökaos med krisberedskap på toppen.

Tiden utnyttjas jävligt ineffektivt nu... tror det är glapp i alla synapser atm. I tre dagar har jag gått med öppen mun och dregglat i zombiemode efter alla nya intryck. Vad att göra? :nailbiting:

Skjuta upp glukosblandning? Koffein? Lita på egna förmågan och avverkade seminarier?

Hurra! Jag är godkänd på sista lilla 2 hp uppsatsen på Evolutionsbiologin. Nu borde jag ha tillräckligt med biologipoäng för att bli behörig som gymnasielärare även i biologi. Typiskt nog håller de på att byta Ladok system så jag kan inte få ut ett studieintyg förrän v 9 men så fort jag får det ska jag skicka in papperna till skolverket. Tyvärr lär det ju inte vara klart till nästa års tjänstefördelning men egentligen behöver jag ju inte ha legget förrän betygen ska sättas.Det skulle vara SÅ kul att kunna fortsätta med en av "mina" ettor i både kemi och biologi till hösten.
För övrigt försöker jag hinna med att läsa bevarandebiologi, går så där...

Det finns alltid omtenta! (de flesta av oss har gjort minst en)
Och i början av en utbildning(?) brukar rättningen med avseende på formalia vara ganska förlåtande, och i den bästa av världar kommer bra feedback på det som var mindre bra och vad som kan göras åt det. Hejja dig!

Tack för pepp! Jag försöker komma ihåg att omtenta inte är hela världen, men skulle så gärna klara den här första så jag har något bakom mig iallafall :nailbiting:

Jag har precis avslutat för dagen och är nog så gott som klar. Inte helt nöjd, men jag har iallafall skrivit om alla olika delar. Imorgon ska jag möta upp en från min grupp så vi kan diskutera lite och ge varandra feedback, så förhoppningsvis kan jag få lite nya synvinklar och kan göra lite ändringar innan jag lämnar in. Sedan ser jag fram emot två dagars ledighet innan nästa kurs rivstartar med högt tempo :rofl:

Examination av diktat imorgon, var sjuk på ordinarie träffen så det här är ett "omtenta" tillfälle. Missar man nu får man lov att vänta till augusti. Blev sjukt nervös, har ju aldrig ens sett det däringa programmet..inte kan jag stava orden heller, inte utan google iaf :eek: Behöver ju poängen för att kunna söka csn för den här terminen...

Fr.o.m i måndags pluggar jag numera förutom heltidskursen på SU och hästkursen på distans även NK2 på komvux (full fart i 5 veckor). Egentligen är det inga större problem för mig att plugga så mycket, särskilt inte när det bara är 5 veckor, men jag har en sådan svacka i livet just nu...

Har inga mediciner för tillfället (= är oerhört instabil + deprimerad), tappade bort lägenhetsnyckeln igår, har ett jobbigt samtal jag egentligen borde tagit tag i för flera veckor sedan, har bara 200kvar på kontot, skitvädret gör det mer outhärdligt än givande att åka till stallet och jag har som grädde på moset en rejäl identitetskris. Just nu skäms jag över att jag inte orkar mer... att jag inte gjort mer och att jag gång på gång gör fel. Jag vill bara få pausa livet ett tag.

Fr.o.m i måndags pluggar jag numera förutom heltidskursen på SU och hästkursen på distans även NK2 på komvux (full fart i 5 veckor). Egentligen är det inga större problem för mig att plugga så mycket, särskilt inte när det bara är 5 veckor, men jag har en sådan svacka i livet just nu...

Har inga mediciner för tillfället (= är oerhört instabil + deprimerad), tappade bort lägenhetsnyckeln igår, har ett jobbigt samtal jag egentligen borde tagit tag i för flera veckor sedan, har bara 200kvar på kontot, skitvädret gör det mer outhärdligt än givande att åka till stallet och jag har som grädde på moset en rejäl identitetskris. Just nu skäms jag över att jag inte orkar mer... att jag inte gjort mer och att jag gång på gång gör fel. Jag vill bara få pausa livet ett tag.

Kram!
Jag förstår vad du menar. Jag pluggar 150% och det borde inte vara några bekymmer alls, men pga ångest kan jag bli handlingsförlamad i flera dagar. :down: Man känner sig bra värdelös. Kan sitta i flera timmar och planera dagar, veckor och månader, men jag lyckas aldrig hålla tiderna ändå.

Jag måste verkligen fråga er som tycker att det är en självklarhet att det ska gå bra att plugga mer än 100% varför ni tycker det? Gärna i kombination med häst, barn, jobb. Det är väl snarare tvärt om en självklarhet att det är jobbigt och inte alls något man kan förvänts klara av någon längre period om man inte läser saker man redan mer eller mindre kan, är superbegåvad i eller liknande. 100% studier borde ju vara vad man normalt klarar i längden i kombination med ett vanligt liv. De flesta som jobbar nöjer sig ju med heltidsjobb plus övrigt liv. (Säger hon som just nu läser 50% i kombination med heltidsjobb och häst så jag talar ju i viss mån emot mig själv men jag ser det absolut inte som självklart att jag jag fixar det.)

Jag måste verkligen fråga er som tycker att det är en självklarhet att det ska gå bra att plugga mer än 100% varför ni tycker det? Gärna i kombination med häst, barn, jobb. Det är väl snarare tvärt om en självklarhet att det är jobbigt och inte alls något man kan förvänts klara av någon längre period om man inte läser saker man redan mer eller mindre kan, är superbegåvad i eller liknande. 100% studier borde ju vara vad man normalt klarar i längden i kombination med ett vanligt liv. De flesta som jobbar nöjer sig ju med heltidsjobb plus övrigt liv. (Säger hon som just nu läser 50% i kombination med heltidsjobb och häst så jag talar ju i viss mån emot mig själv men jag ser det absolut inte som självklart att jag jag fixar det.)

Kan ju inte svara för @Tokyo men jag har varken häst, barn eller jobb? Eller jo, arbetar gör jag med sambons bokföring någon helg i månaden. Utöver det, ingenting (annat än ideellt engagemang). Jag lägger långt ifrån 40 timmar i veckan på mina ordinarie studier, så att få ihop 150% är inga problem alls - det är min ångest som är problematiken.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 978
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 445
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 589
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka