Har blivit tvungen att lämna över hanteringen kring mitt examensarbete till en studiebevakare som får hjälpa mig att driva mitt "fall". Det är orimligt att jag för varje gång jag lämnar in uppsatsen till handledaren får 3-5 nya saker att skriva om/lägga till, detta trots att arbetet redan är ventilerat och varit hos examinatorn en vända. Inte en enda gång får jag feedback om att utveckla eller förstärka min redan framlagda text, utan hen tycker det är helt rimligt att jag istället ska hänvisa till ett forskningsprojekt jag inte läst en enda text ifrån. Det är helt orimligt att texten inte är bra nog för ett G utan hänger på att jag behöver lägga till nya saker hela tiden..
Dessutom håller handledare och examinatorn varandra lite "om ryggen", examinatorn vill nämligen inte ta emot min text om den inte är godkänd av handledaren, vilket de egentligen inte får göra (student har alltid rätt att bli examinerad).
Jag vill ju bara få skiten godkänd och kunna bli registrerad på min masterutbildning![]()
![]()
Det stämmer. Handledaren kan endast rekommendera studenten att inte lägga fram uppsatsen, men det är alltid studentens beslut. Genom att förvägra examination så skjuts också din möjlighet att kunna begära ny examinator på framtiden och det är inte rätt.