R
Raderad medlem 6459
@Snurrfian Haha lider med dig! Jag skriver en tenta om straffrätt. Superintressant men jäääkligt snårigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du testat att påminna kursansvarig/fråga om när de kommer upp på kurssidan? Det kan ju vara så att hen glömt lägga upp dem.Måste klaga lite.
Till nästa föreläsning i ena kursen ska vi ha läst en hel massa saker och på allt står det "läggs upp på kurswebben". Superbra! Bara det att läraren inte alls lagt upp sakerna på kurswebben. Nu har jag 4 timmar som hade varit helt perfekta för att plugga men det går inte eftersom materialet inte finns än. Så himla störande. Istället kommer det väl upp på måndag så att det blir jättestressigt att försöka läsa allt. Suck!!
Har du testat att påminna kursansvarig/fråga om när de kommer upp på kurssidan? Det kan ju vara så att hen glömt lägga upp dem.
Chansen att du får svar inom just de närmaste fyra timmarna är väl extremt låg, men det finns ju definitivt de som kollar mailen på helgen och problemet som sådant är ju snabbfixat.
Jag började som 28-åring, har hittat ett helt gäng kompisar, även om dom är betydligt yngre! Jag tror det löser sig för dig med!
Jag är 38.
Jag är inte äldst i min klass.
Jag var 36 när jag gick ut. Min kursare på slutpraktiken var 10 år äldre. En annan var 37, den sista av oss 4 var typ 30 år. Hos oss hade du varit yngst, i vår storklass hade du varit i mitten av åldersspannet. Kompisar däremot, får du om du är ambitiös och har grundläggande hyffs.
Du, det lööööser sig.![]()
du kommer att tillhöra ungdomarna.
Jag är 40 och läser ett femårigt program.
![]()
Jag hoppas du klickar med någon fler! Ge det några veckor!Egentligen vet jag mycket väl att högskolan brukar ha en ganska bred vidd av åldrarFörsta veckan har i alla fall gått, merparten yngre direkt från gymnasiet. Självklart medveten om att det bara gått en vecka, men än känns det inte som jag hittat min plats och tyvärr är vi en ganska liten klass. Klickade superbra med en tjej men såklart ska just hon inte gå kvar
Är ju självklart där för att plugga, men då jag generellt tycker det är lite jobbigt att vara i grupp och därför tycker det är skönt med det där lilla extra stödet i att "tillhöra" någon/några.
Hur lång tid tog det för er att känna att ni hamnat på rätt utbildning? Kändes det bara rätt från första start?![]()
Det är jobbigt att känna att man inte hör till! Men den jag jobbar bäst med nu tyckte jag verkade sjukt sur första året. Men vi blev ihopsatta i en grupp och hittade varandra. Vi jobbar väldigt olika men stöttar varandra och kan bolla med varandra. Vi skriver dessutom så olika så vi kan läsa varandras hemtentor utan att oroa oss för att de blir lika. Jätteskönt!Egentligen vet jag mycket väl att högskolan brukar ha en ganska bred vidd av åldrarFörsta veckan har i alla fall gått, merparten yngre direkt från gymnasiet. Självklart medveten om att det bara gått en vecka, men än känns det inte som jag hittat min plats och tyvärr är vi en ganska liten klass. Klickade superbra med en tjej men såklart ska just hon inte gå kvar
Är ju självklart där för att plugga, men då jag generellt tycker det är lite jobbigt att vara i grupp och därför tycker det är skönt med det där lilla extra stödet i att "tillhöra" någon/några.
Hur lång tid tog det för er att känna att ni hamnat på rätt utbildning? Kändes det bara rätt från första start?![]()
Egentligen vet jag mycket väl att högskolan brukar ha en ganska bred vidd av åldrarFörsta veckan har i alla fall gått, merparten yngre direkt från gymnasiet. Självklart medveten om att det bara gått en vecka, men än känns det inte som jag hittat min plats och tyvärr är vi en ganska liten klass. Klickade superbra med en tjej men såklart ska just hon inte gå kvar
Det låter ju helt galet! Min handledare fick feedback via mig om önskade ändringar, jag dubbelkollade med hen om ett par ändringar jag gjorde utöver för att få till en bättre uppsats och skickade sedan in. Fick sedan snabbt svar av examinator och tf examinator. Är det fler som har haft problem med examinatorn eller institutionen i stort? Känns som att det borde vara ett systemfel närmast.Har blivit tvungen att lämna över hanteringen kring mitt examensarbete till en studiebevakare som får hjälpa mig att driva mitt "fall". Det är orimligt att jag för varje gång jag lämnar in uppsatsen till handledaren får 3-5 nya saker att skriva om/lägga till, detta trots att arbetet redan är ventilerat och varit hos examinatorn en vända. Inte en enda gång får jag feedback om att utveckla eller förstärka min redan framlagda text, utan hen tycker det är helt rimligt att jag istället ska hänvisa till ett forskningsprojekt jag inte läst en enda text ifrån. Det är helt orimligt att texten inte är bra nog för ett G utan hänger på att jag behöver lägga till nya saker hela tiden..
Dessutom håller handledare och examinatorn varandra lite "om ryggen", examinatorn vill nämligen inte ta emot min text om den inte är godkänd av handledaren, vilket de egentligen inte får göra (student har alltid rätt att bli examinerad).
Jag vill ju bara få skiten godkänd och kunna bli registrerad på min masterutbildning![]()
![]()
Handledaren har varit i blåsväder under året, vilket (om jag tar på mig foliehatten) kan påverka min situation nu. Kan tyvärr inte säga mer om saken såhär öppet.Det låter ju helt galet! Min handledare fick feedback via mig om önskade ändringar, jag dubbelkollade med hen om ett par ändringar jag gjorde utöver för att få till en bättre uppsats och skickade sedan in. Fick sedan snabbt svar av examinator och tf examinator. Är det fler som har haft problem med examinatorn eller institutionen i stort? Känns som att det borde vara ett systemfel närmast.
Bra att du har lämnat det vidare! Jag hade lite problem med en B-uppsats där handledaren förväntade sig en c-uppsats, men då kunde jag vända mig till den ansvarige för kursen och få hjälp att nå fram till handledaren. Efter det gick det betydligt bättre. Men det låter ju som om handledaren har fått någon knäpp? Varför hålla på och tjafsa om småsaker som inte har varit uppe tidigare?Har blivit tvungen att lämna över hanteringen kring mitt examensarbete till en studiebevakare som får hjälpa mig att driva mitt "fall". Det är orimligt att jag för varje gång jag lämnar in uppsatsen till handledaren får 3-5 nya saker att skriva om/lägga till, detta trots att arbetet redan är ventilerat och varit hos examinatorn en vända. Inte en enda gång får jag feedback om att utveckla eller förstärka min redan framlagda text, utan hen tycker det är helt rimligt att jag istället ska hänvisa till ett forskningsprojekt jag inte läst en enda text ifrån. Det är helt orimligt att texten inte är bra nog för ett G utan hänger på att jag behöver lägga till nya saker hela tiden..
Dessutom håller handledare och examinatorn varandra lite "om ryggen", examinatorn vill nämligen inte ta emot min text om den inte är godkänd av handledaren, vilket de egentligen inte får göra (student har alltid rätt att bli examinerad).
Jag vill ju bara få skiten godkänd och kunna bli registrerad på min masterutbildning![]()
![]()
Prestige? Hindra mig från att plugga vidare? Inget bättre för sig..?Bra att du har lämnat det vidare! Jag hade lite problem med en B-uppsats där handledaren förväntade sig en c-uppsats, men då kunde jag vända mig till den ansvarige för kursen och få hjälp att nå fram till handledaren. Efter det gick det betydligt bättre. Men det låter ju som om handledaren har fått någon knäpp? Varför hålla på och tjafsa om småsaker som inte har varit uppe tidigare?