Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig så jäkla dramatisk med, hahah! "NÄ, NU ORKAR JAG INTE MER... Jag ska nog hoppa av nu. Det här är droppen." Och så dagen efter så känns det jättebra :rofl: Tur att jag inte gör slag i dom "smarta" idéerna iallafall :D

Mina växlingar är inte fullt lika täta men oooj vad jag kan hata allt och alla som ens antyder något om plugg en vecka, för att nästa vara helt salig och gnaga hål i öronen på samtliga runt mig med logopediska anekdoter :D Att i det läget läsa om bipolaritet var... spännande :rofl:
 
Gör mitt första inhopp i tråden!
Fler än jag som ska skriva kandidatarbete (C-uppsats) om några veckor? :nailbiting:
Vi har precis fått de första instruktionerna med vad som gäller (datum, upplägg, akademisk skrivande :banghead: mfl). Känns som om de tio veckorna kommer gå alldeles för fort, hur ska man hinna?!

Jag håller på med kandidatarbete nu (deadline för inlämning den 22:a) :). Jag tror nog att du hinner alldeles utmärkt! Jag är obotlig tidsoptimist men börjar få ihop det hyfsat trots det :p. Just nu har jag dock lagt kandidaten åt sidan och pluggar till morgondagens omtenta istället.
 
Alltså när man plockar upp kursboken i ett försök att söva sig själv och istället blir helt överexalterade när den refererar till Carl Sagan och vikten av humor i den terapeutiska processen; har man gått över någon form av gräns då? :o Jag undrar då klockan är närmare tre en fredags morgon och mitt huvud snurrar av frågor kring kunskapsnivån bland svenska logopeder gällande talflytsstörningar och huruvida detta kan vara ett rimligt ämne till magisteruppsatsen och om min praktikhandledare även handleder magisterupppsatser och om det går att på något sätt få in en internationell vinkel på det hela och och och...

... jag tror nog bestämt att det finns en gräns här någonstans :cautious::o:D
 
Nu har jag precis ringt min handledare på VFUn och pratat kring min kommande period som börjar nästa måndag. Ska bli spännande att komma dit igen nu när jag märker att jag börjat se annat som jag inte tänkt på förut! :)

Sen är det dags att läääsa, läsa, läsa och försöka komma igång med en jätteflummig uppgift.
 
Nu börjar jag bli riktigt arg, hur svårt ska det vara för lärare på distansutbildning att svara på mail?? Skickade två i slutet på förrförra veckan, fick svar på ena förra veckan. Behövde ju svar på andra med så skickade ett till förra fredagen, har fortfarande inte fått svar :rage::rage: det är liksom ganska viktiga saker jag behöver få svar på...
 
@sssofiieh Ungefär som min handledare som just nu befinner sig i Japan, svarar inte på mail och kommer tillbaka två dagar innan deadline för ventilering :up: Mitt mål är att vara helt klar tills hon kommer tillbaka så att jag har två dagar på mig att skriva en helt ny uppsats om den inte duger :nailbiting::arghh:
 
@sssofiieh Ungefär som min handledare som just nu befinner sig i Japan, svarar inte på mail och kommer tillbaka två dagar innan deadline för ventilering :up: Mitt mål är att vara helt klar tills hon kommer tillbaka så att jag har två dagar på mig att skriva en helt ny uppsats om den inte duger :nailbiting::arghh:
Men jisses... Ja ibland börjar man fundera :banghead: jag vet inte ens om hon kanske är iväg, men eftersom det är tentarättningsveckor osv så vore det ju ganska taskig planering :idea:
 
Alltså, ursäkta min slöhet men hur kan det bli 250%?
Ingen fara, det är ju fredag ;)
Läser ett program som går på 100% (40h/v) samtidigt som tre extra kurser om vardera 20h/v. Totalt 100h/v = 250%. Men det är ju bara halva terminen som ser ut så, den andra halvan blir det bara 40h/v.
 
@cili Ah, då är jag med. Tittade bara på antal HP över en termin och tyckte inte att det gick ihop.
 
Den här bergochdalbanan är ju ... intressant. Igår låg jag nästan på botten och kände att allt var hopplöst, och idag gick allting så otroligt bra att det känns toppen att plugga igen :rofl:
Tänkte på det här inlägget när jag satt med en inlämningsuppgift alldeles nyss. Har ett tag tänkt att det är dötrist och varit helt omotiverad att skriva på den, tills jag hittade en bra artikel att referera till och vips känns allt superspännande igen :rofl: . Nästan så jag behövde säga till mig själv på skarpen att sluta skriva för att det är dags för lunch (vis av erfarenhet, för när det gått för lång tid utan mat blir allt plötsligt vansinnigt jobbigt, trist och omöjligt att förstå)
 
Nio timmar har jag suttit idag, för att få ihop min hemtenta/sista inlämningsuppgift i ena kursen. Men nu är den färdig, och jag är riktigt nöjd. Återstår att se hur många fel jag hittar när jag kollar på den igen imorgon ;)
Det enda som kvarstår i den kursen nu är att opponera på en kurskamrats arbete, vilket jag får tillgång till om lite mer än en vecka. Det är så galet skönt att det börjar närma sig slutet, och att jag är i fas med alla mina kurser :D I dom andra två väntar "bara" två webtentor, som jag har hela två veckor på mig att plugga inför.
 
Ugh! Varför är det så svårt att ta tag i släpande uppgifter?! Har en rapport från förra terminen där det enda jag har kvar att göra är typ en kvarts sida med diskussion och koppling till relevanta artiklar. Har haft den uppskriven på "Att göra"-listan i två månader nu... :arghh:
 
Ugh! Varför är det så svårt att ta tag i släpande uppgifter?! Har en rapport från förra terminen där det enda jag har kvar att göra är typ en kvarts sida med diskussion och koppling till relevanta artiklar. Har haft den uppskriven på "Att göra"-listan i två månader nu... :arghh:
Bara gör!
Läste ett tips nånstans att man skulle säga till sig själv att lägga 5 min på den uppgift man skjuter på. Då kommer man igång, och är medveten om att tiden snart kommer vara över. När man sen når fem min brukar man vara så inne i det att man ändå fortsätter när man väl håller på ;)
Funkar lika bra på skoluppgifter som på disken :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp