Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Tack! Den sparken behövs! Problemet med just denna uppgift är att jag omedvetet verkar ha gått ner mig i ett vetenskapligt svart hål i min diskussion. Jag hittar inga artiklar som jag kan koppla till frågan :confused: Nåja, det är bara att köra vidare.
 
@cili Tack! Den sparken behövs! Problemet med just denna uppgift är att jag omedvetet verkar ha gått ner mig i ett vetenskapligt svart hål i min diskussion. Jag hittar inga artiklar som jag kan koppla till frågan :confused: Nåja, det är bara att köra vidare.
Kan det funka om du börjar diskutera lite med dig själv, bara för att komma igång? Och sen försöker hitta artiklar som bevisar/säger emot det du påstått så du kan ändra runt tills du till slut får ihop en diskussion med flera artiklar att hänvisa till.
 
Kan det funka om du börjar diskutera lite med dig själv, bara för att komma igång? Och sen försöker hitta artiklar som bevisar/säger emot det du påstått så du kan ändra runt tills du till slut får ihop en diskussion med flera artiklar att hänvisa till.

Jag fick ihop det! :bow: :wtf: Finally! Jag fick som du sa ändra om lite i min egen diskussion och mer eller mindre anpassa den efter den forskning jag hittade. Det blev inte jättebra och jag lessnade fullständigt i källhänvisningen så den kommer jag säkert få kritik på - när nu kursansvarig kommer ikapp med sitt arbete. Vi skriver två liknande rapporter per termin och jag har fortfarande inte fått tillbaka de jag skrev för ett år sedan :cool:
 
Hm, de skulle ringa upp men jag misstänker att det inte hunnits med. Får försöka igen på onsdag. Har suttit och slipat på ett personligt brev men det är ju jättesvårt :nailbiting: Dels vet jag inte vilka arbetsuppgifter det rör sig om, dels så har jag ju aldrig sökt en tjänst jag varit kvalificerad för tidigare :angel:
 
Så fruktansvärt trött på grupparbeten!
Vi har vår redovisning nu på onsdag, power pointen är inte påbörjad. Det var jag som knåpade med det skriftliga materialet ( Alla har gjort sin del, men det var jag som sammanställde allt och småfixade) så tänkte att någon annan kunde göra en pp .. men det verkar ingen intresserad av.
 
Idag öppnar anmälan till höstterminen, och anmälan till sommaren stänger.
Är det någon här i tråden som sökt sommarkuser?
Vad ska ni söka till hösten?
 
Idag öppnar anmälan till höstterminen, och anmälan till sommaren stänger.
Är det någon här i tråden som sökt sommarkuser?
Vad ska ni söka till hösten?

Jag har sökt en praktikkurs till sommaren, hoppas kunna fixa en praktikplats men inget är klart än så eventuellt får jag strunta i det.

Till hösten har jag inte riktigt bestämt mig, men det blir i alla fall The biology and use of the horse, 15 hp. Sen antingen en till kurs eller så börjar jag med examensarbetet.
 
Shit, ser nu att en i gruppen har stora delar i sina frågor där mycket verkar vara kopierat, kommer hela gruppen åka dit på plagiat nu då?:nailbiting:
 
Shit, ser nu att en i gruppen har stora delar i sina frågor där mycket verkar vara kopierat, kommer hela gruppen åka dit på plagiat nu då?:nailbiting:

Det borde ju onekligen vara den som gjort det som åker dit! Bara ni berättar hur det ligger till, dvs att den personen har ansvarat för den delen av arbetet.

Men jag skulle nog först och främst ta upp det med den berörda personen innan ni lämnar in...
 
Gah! Ska ringa på ett utannonserat sommarvikariat som logopedassistent :eek: Hade ingen aning om att man kunde få logopedjobb utan examen men utifrån det lilla som står så verkar det inte krävas i det här fallet. Nervöst!

Håller tummarna! Så kul att det börjar komma jobb man kan söka under studietiden, vi har också något som heter psykologassistent! :)
 
Ännu ett betyg på en inlämningsuppgift har trillat in: VG där också :eek: :D
När jag gjorde den minns jag hur jag till slut tänkte att det fick vara nog, för man kan inte sitta och peta i småsaker i flera timmar när man bara är ute efter ett G. Men det fick tydligen utdelning. Nackdel: nu måste jag sätta ett VG på webtentan för att få det som totalbetyg för kursen, vilket sätter extra press på prestationen.
 
Det borde ju onekligen vara den som gjort det som åker dit! Bara ni berättar hur det ligger till, dvs att den personen har ansvarat för den delen av arbetet.

Men jag skulle nog först och främst ta upp det med den berörda personen innan ni lämnar in...

Ska självklart ta upp det med personen i fråga! Problemet är bara att uppgiften redan är inlämnad. Därav min oro.:( Annars hade jag självklart fixat till uppgiften innan inlämning och skällt lite på personen i fråga.
 
Ska självklart ta upp det med personen i fråga! Problemet är bara att uppgiften redan är inlämnad. Därav min oro.:( Annars hade jag självklart fixat till uppgiften innan inlämning och skällt lite på personen i fråga.

Det är lugnt! Ni blir inte dömda för fusk, bara personen som skrivit det.
 
Hej alla :D Jag planerar att i framtiden studera, vilket jag sagt att jag aldrig ska göra men känner att det kanske ändå är nyttigt och kul. :) Jag fick upp ögonen för djursjukskötare, någon här som läser det? Har hört att intaget är svårt men om man är utbildad djurvårdare, och går et först - är det lättare. Hur är utbildningen? Rolig? Mycket plugg? Mycket matte? :( Hatar matte, är usel på det och kemi. Ska plugga upp matte b och även gå naturvetenskap b före. Någon som har info? :) Lätt att få jobb efteråt? Vet ni något om lön?
 
Ska självklart ta upp det med personen i fråga! Problemet är bara att uppgiften redan är inlämnad. Därav min oro.:( Annars hade jag självklart fixat till uppgiften innan inlämning och skällt lite på personen i fråga.
Meddela läraren om upptäckten och förklara läget. Då borde det inte bli några problem för er andra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp