Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallå, varför går tiden så fort?! Idag börjar jag termin 8 av 10 (sista "riktiga" terminen, sen kvarstår i princip bara praktik och examensarbete) och jag är så sentimental! När jag flyttade hit och började plugga kändes fem år som en evighet, jag behövde aldrig tänka på vad som skulle komma sen.

Det är säkert en jättespännande tid som väntar efter studierna också men denna tid kommer ju aldrig tillbaka igen! Tänker på vardagen här och alla mina fina vänner jag fått som kommer spridas ut över Sverige igen. Jag älskar ju att ha dem såhär nära. Och efter såhär lång tid har jag dessutom kommit in fint i studierna, så tillvaron är ganska trevlig och ångestfri ändå!

Nu ska jag riktigt njuta av sista tiden :love:

Termin 8 av 10 här också, det är lite skräckblandad förtjusning! Livet utanför skolans väggar, liksom :D
 
Och det där med examensarbete... :nailbiting: Lite ångest, vill ha det klart vad jag ska göra. Men jag har en liten plan och ska reka och höra mig för, sen får vi se hur det går.
 
...jag har visst också börjat plugga igen. 15 hp på distans hela terminen, så 50%-takt. Samtidigt med mitt heltidsjobb, häst och pendling :p
Jag vet ju vad jag gör på helgerna i alla fall! ;)
 
Jag är avundsjuk på er, @cherie och @zassoo! :D Jag vill också vara på 8:e terminen... Eller ja, 7:e då, för det är bara sju. Jag har gått första dagen på 2:a terminen idag, och det känns ju som om att jag aaaldrig kommer att bli klar. :D
 
Jag är på sjätte terminen men har ändå drygt hälften kvar. Det är lååååångt till livet utanför skolans väggar med andra ord O_o
 
Ska%25CC%2588rmavbild%2B2016-01-26%2Bkl.%2B11.03.51.png

Öppnar upp dokumenten inför seminariet senare i veckan och möts av detta... (Här visas tre av dokumenten):mad:
 
Alltså jag orkar inte med min utbildning längre... Det är så jäkla dålig information och kommunikation, och så ändrar dom hela tiden så man blir bara helt trött :banghead:
 
I morse sökte jag en privat praktikplats till hösten. Hoppas de är intresserade av mig! Blir lite att pendla men det tar jag gärna om jag får vara på en plats som intresserar mig och där jag kan lära mig mycket. Det värsta är att ett par av mina kompisar sökte samma företag samtidigt, känns halvkul att konkurrera med sina bästa vänner. Men det är väl bara att vänja sig inför livet efter studierna sen ;) Däremot vore ju det ju drömmen om vi kunde få praktisera på samma arbete!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp