Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser du nåt program där kursen ingår?
Låter som en intressant kurs. Vi läste försöksdjur 100 p på gymnasiet. Lärde mig massor om framförallt anatomi under den tiden.

@Theodor läser årskursen över mig på veterinärprogrammet.

Här är det föreläsningar/basgruppsmöten och dissektioner om vartannat, är i skolan 9-15 nästan dagligen.

Tur att kursen är intressant iaf :bump:
 
Jag sitter och läser en artikel inför litteraturseminariet, den handlar om infrastruktur som behövs för hållbar implementering av avelsprogram mm för djurproduktion, med fokus på några länder i östra och södra Afrika. Intressant med nya perspektiv! I grupparbetet ska vi också gräva ner oss lite i mjölkproduktionen i Kina. Stort gilla på att få lite mer djupdykning internationellt, i vanliga fall är det mest Sverige/Norden/Europa och så nämns andra länder lite i förbifarten. Andra grupper ska fokusera på andra produktionssystem och andra delar av världen, exempelvis småbruk i Sydostasien, storskalig produktion i t.ex. USA, betesbaserad produktion i t.ex. Nya Zeeland, mm. Ska bli väldigt intressant att lyssna på allas presentationer sen :)

Men nu ska jag fortsätta läsa efter denna lilla bukepaus :angel: :D
 
Lämnade precis in en uppgift, sisådär två dagar innan deadline... Har nog aldrig hänt förut. Jag måste ju ha missat halva uppgiften? :confused::angel:

Eller, så hade jag för ovanlighetens skull bra framförhållning. Pepp, pepp! :bump:
 
Just det, jag tänkte på det redan igår. Vad är det alla pluggar här just nu? Några stycken har jag koll på, men vore roligt att få lite mer koll! :)

Själv börjar jag andra terminen på förskollärarprogrammet på måndag. :)
 
Just det, jag tänkte på det redan igår. Vad är det alla pluggar här just nu? Några stycken har jag koll på, men vore roligt att få lite mer koll! :)

Själv börjar jag andra terminen på förskollärarprogrammet på måndag. :)

Jag pluggar lite kurser på distans inom programmering, samtidigt som jag jobbar.
Förra terminen:
- Programmering och datorer, 10hp, 33% Uppsala Universitet.
- Inledande programmering i Java, 7,5hp, 25% Högskolan i Gävle.

Denna termin blir det:
- Datakommunikation för programmerare, 7,5hp, 50% Uppsala Universitet
- Programmering med Java - del II, 7,5hp, 25% Malmö Högskola
 
Hej tråden. Det var länge sedan sist. Jag måste verkligen bli bättre på att vara aktiv här!

Jag skrev nyss första trevande meningarna på min kandidatuppsats :nailbiting:

Det känns väldigt märkligt att det redan gått 3 år sedan jag började universitetet. Jisses.

Eh, och sedan är jag galen och läser 3 Masterkurser samtidigt som jag skriver min uppsats :D:up:
 
Hej alla,

Jag tror jag gjort något enstaka inhopp i tråden förut kanske... iallafall så pluggar jag och jag har en sak jag funderar på!

Jag är väldigt lack just nu för min lärare tycker det är helt okej på en distansutbildning att sätta två tentor med bara en vecka emellan och att vi måste resa dit, istället för att samköra det bättre. Ville vi inte resa två gånger, som jag inte ville då jag har 8,5 h enkel väg dit och en kostnad på ca 1400:- per resa, kunde vi välja att skriva dagarna efter varann, vilket jag då gjorde. I efterhand blev det helt kasst, jag visste inte vad jag skulle fokusera på och det gick inte alls bra.

Jag tyckte jag kunde fått skriva tentorna hemma, men det fick jag inte för jag hade inga särskilda skäl och det blir så mycket administrativa problem att säkerställa tenta på hemorten. Men alltså, vad är det som blir så administrativt jobbigt? Någon som vill förklara. Jag har själv kontaktat en skola där jag kan skriva, på samma tid och dag. Så skickar eller scannar de väl in tentan eller vad de gör sen. Vad är det som blir så jobbigt?!

Är det jag som är bitter eller är det hon som är oresonlig?

//r
 
Jag är väldigt lack just nu för min lärare tycker det är helt okej på en distansutbildning att sätta två tentor med bara en vecka emellan och att vi måste resa dit, istället för att samköra det bättre
Fast jag fattar inte: Du är inte nöjd med att tentorna är med bara en vecka i mellan utan vill att de ska samköra det bättre.

Ville vi inte resa två gånger, som jag inte ville då jag har 8,5 h enkel väg dit och en kostnad på ca 1400:- per resa, kunde vi välja att skriva dagarna efter varann, vilket jag då gjorde.
Då låter ju ovanstående som en schysst lösning på problemet? Sen är det ju synd att det inte funkade för dig men varför är du lack (i presens) över att det inte samkörs när du har det som alternativ?

Huruvida du ska få göra tentan hemma vet jag inte. På en distansutbildning jag såg gavs ingen dispens gällande detta och jag tänker att om man signar upp och vet hur förutsättningarna ser ut så bör man ju vara inställd på hur det ska fungera.
 
Jag tycker att isf ska det vara lika för alla, att då ska alla skriva den dagarna efter varandra. Nu låter jag som en surkärring, men det tycker jag.

Min lärare skrev att "men du kunde ju ha skrivit den 7e resp den 14e, som många av dina kamrater valde". Jo, för många av de andra distansarna har ca 1/3 så lång restid som jag, isf hade jag också valt det alternativet. Men 17 h tåg till och 1400:- kronor till samma vecka kändes inte som ett kul alternativ.

Med bättre samkörning menar jag att man kunde satt en av tentorna när man ändå haft lab eller redovisning eller nåt, hade känts mera värt att åka ner då + med lite mer mellanrum.

Jo visst, när jag bytte till distans visste jag vad som gällde, men jag tycker ändå att just det här med tentor känns lite "vi gör som vi alltid har gjort" för jag förstår inte vad det är som tar så mycket administrativ tid och kraft? Jag menar labar o redovisningar det kan jag köpa att jag måste göra på plats.

Jag menar inte att låta skitsur på dig! Tack för att du bollar med mig!

//r
 
@strawberrysylt
Men en salstenta kräver väl ganska mycket..? Allt med kontroll av att det är rätt student, anonyma idn (men det kanske inte alla har?), tentavakt, att allt ska gå rätt till vid utlämning av tentan (rätt tid, samma information till alla osv), och sedan om din tenta även ska skickas iväg så krävs det ju att någon gör det och att någon också tar emot den och registrerar det osv.
 
Jo, fast en skola tog jag kontakt med själv häruppe (som man ska ifall man ska få skriva tentan på hemorten vid särskilda skäl) och de sa att jag kunde komma samma tid o samma dag så där hade jag ju lokal o tentavakt o id-kontroll. Då blir ju det enda att skicka iväg tentan och ta emot den. Det kan väl inte vara så svårt? =)

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp