Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allting känns så hopplöst, har kommit ett kapitel i Matte 3-boken på 4 veckor och kan fortfarande inte :( (har fått hjälp också) det släpper aldrig. Gått igenom matte b igen också. Kollar på instruktionsvideos varje dag men ingenting går in.

känns hopplöst just nu, vet liksom inte hur jag ska göra. Prövning om två månader, Jag måste ha matte c för att komma in på den linje ja vill gå.

Jag vägrar att misslyckas. Add tillsammans med otroligt stress och ångest, är så rädd för att misslyckas gör att jag sluter mig totalt. Hur ska jag komma vidare?!
 
Hur hittar man motivationen till att skriva klart examensarbetet? Är två år sen jag skulle ha varit klar. Men motivationen är obefintlig. :arghh:

Men har nu bestämt att det ska vara klart innan sommaren. Men jag vill inte. :(
 
Fick idag reda på att jag fick godkänt på första provet i matte 2b kursen! Var tvungen att fråga läraren om det verkligen stämde, första gången jag klarar ett matteprov utan rest eller omprov sedan typ.. mellanstadiet:o
Detta lilla framsteg gör iallafall att ett litet hopp inom mig tänds och kanske är jag inte så helt fruktansvärt hopplös på matte som jag fått höra genom åren och faktiskt kan ta mig igenom kursen och få ett godkänt !:nailbiting:
 
Härligt @LittleJohn ! :) Jag uppfattade mig själv som urusel på matte genom hela grundskolan och gymnasiet, fick IG-varning i matte B bland annat, sen fick jag en fantastisk lärare när jag gick basåret och då sa det bara klick. Poletten trillade ner och jag klarade både matte C och D med bra betyg på basåret samt har klarat alla kurser i matte/statistik på mitt program med högsta betyg... Så det är aldrig för sent ;) Du kommer alldeles säkert klara av det på ett bra sätt!
 
Var kan man köpa tjusiga anteckningsblock/-böcker och pennor? Känner att jag måste motivera mig genom att omge mig med fina prylar. De här vanliga anteckningsblocken i A4 för sisådär 10 kr känns liksom så... fula och tråkiga.
Har hittat några intressanta på Lagerhaus, men vill ha fler ställen att kolla in (och gärna online!)
 
Var kan man köpa tjusiga anteckningsblock/-böcker och pennor? Känner att jag måste motivera mig genom att omge mig med fina prylar. De här vanliga anteckningsblocken i A4 för sisådär 10 kr känns liksom så... fula och tråkiga.
Har hittat några intressanta på Lagerhaus, men vill ha fler ställen att kolla in (och gärna online!)

Håller med, jättetråkiga är dom! Jag använder dessutom helst blanka/olinjerade anteckningsblock och det är ÄNNU svårare att hitta :p Använder just nu några som jag visserligen gillar funktionsmässigt (tjocka, 90 g!) men framsidan finns bara som GRÅ! :mad:

Såatteee, jag vill också ha tips :D
 
Håller med, jättetråkiga är dom! Jag använder dessutom helst blanka/olinjerade anteckningsblock och det är ÄNNU svårare att hitta :p Använder just nu några som jag visserligen gillar funktionsmässigt (tjocka, 90 g!) men framsidan finns bara som GRÅ! :mad:

Såatteee, jag vill också ha tips :D
Ja blanka snygga vill jag också hitta! Jag har ett enda sånt som är någorlunda tjusigt, och då är det för att Danny Saucedo är på framsidan :angel: :cautious:
 
Det här med att producera en text tillsammans med 5 andra personer :crazy: Vi använder google docs nu i början av processen och jag får verkligen hålla tillbaka för att inte gå in och ändra för mycket i det de andra har skrivit :angel: Stavfel ändrar jag såklart men ibland vill man ju stryka hela meningar... "en brett varierande produkt", så kan man väl ändå inte skriva??

Jag säger bara tur att jag får skriva kandidatarbetet ensam :D
 
Trots brist på tjusiga anteckningsblock har jag nu radat upp vad jag behöver göra i februari/mars, om man bortser från kursen som börjar om strax över en vecka (för där vet jag ju inte riktigt än). Känns rätt skönt att ha en lista.

Det handlar om en omtenta (och vilka områden jag ska läsa in mig på inför den), en kompletteringsuppgift på en hemtenta, en inlämningsuppgift och en praktisk examination.
Har fixat färdigt inlämningsuppgiften och skickat in den idag, samt mailat kursansvarige för att försöka se till att jag förstår vad som egentligen efterfrågas i den där hemtentafrågan jag uppenbarligen inte fått till än.
 
Hej hopp i pluggdimman! Här håller jag på att ladda för omtenta som skrivs i slutet av februari. Det var inte direkt någon högoddsare att jag inte skulle klara tentan så jag är inte särskilt knäckt över det. För att låta riktigt präktig tycker jag faktiskt det är skönt med omtenta så jag sporras att läsa in mig bättre. Helt klart förtjänat!

Lite stökigt bara när nya kursen går ut hårt och känns lite svår även utan en omtenta. Meeen det är inte mycket att göra förutom att plugga! Någon annan lösning finns inte så nu försöker jag hålla huvudet kallt och bara köra på.

@zassoo Åh jag känner igen det där! Jag får också verkligen passa mig för att inte klaga alltförmycket på andras texter om de skriver uselt :p
 
Det här med att producera en text tillsammans med 5 andra personer :crazy: Vi använder google docs nu i början av processen och jag får verkligen hålla tillbaka för att inte gå in och ändra för mycket i det de andra har skrivit :angel: Stavfel ändrar jag såklart men ibland vill man ju stryka hela meningar... "en brett varierande produkt", så kan man väl ändå inte skriva??

Jag säger bara tur att jag får skriva kandidatarbetet ensam :D

Åh! Känner igen mig!!
Jag är inte gjord för skriftliga grupparbeten. Får klåda varje gång det ska göras. Nästa kurs verkar dessutom nästan uteslutande bestå av ett enda stort grupparbete :arghh:
 
Allt det här snacket om grupparbeten gör mig väldigt lycklig att gå det program jag går på det universitet där jag går. Fy fan för hur vissa beter sig, alltså!
 
Idag har jag skrivit klart min hemtenta på ca 7-8 timmar! 3371 ord blev det totalt, 12 sidor är inlämnade. Hjärnan känns som vattnig gröt, but I did it.
Anledningen till att jag var tvungen att skriva allt idag var för att jag åkte hem förra helgen, veckan spenderades på exkursion i Stockholm med packat schema nästan 12h varje dag och igår när jag tänkte plugga så försvann strömmen på hela ön = fick fixa allt idag.
Nu är tentan inlämnad i alla fall och jag laddar inför att nästa lämnas ut i morgon bitti klockan nio :yuck:
 
Älskar när facit till tentan kommer ut och man försöker räkna ihop sina poäng.
Får det till 25. Gränsen för E? 25.
Blir till att leva i ovisshet tills rättningarna är klara :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 687
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp