Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt examensarbete är 62! sidor långt. Och jag har inte gjort något med det på nästan två år. :banghead:

Men någon som har tips på hur man kan få hjälp med svenskan? De klagar på den, men någon hjälp finns det ju inte att få. :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Mitt examensarbete är 62! sidor långt. Och jag har inte gjort något med det på nästan två år. :banghead:

Men någon som har tips på hur man kan få hjälp med svenskan? De klagar på den, men någon hjälp finns det ju inte att få. :banghead::banghead::banghead::banghead:

Vi har sån hjälp via biblioteket. Men annars kan bara någon annan som läser hjälpa. Jag har fått bra kommentarer av kursarna i min skrivgrupp.

På tal om exjobb sitter jag nu och försöker granska och kommentera/kritisera publicerade verk för att ha någon som helst chans till ett högre betyg. Känns ju sådär halvlätt när flera forskare redan gjort jobbet åt en :p
 
Vi har sån hjälp via biblioteket. Men annars kan bara någon annan som läser hjälpa. Jag har fått bra kommentarer av kursarna i min skrivgrupp.

På tal om exjobb sitter jag nu och försöker granska och kommentera/kritisera publicerade verk för att ha någon som helst chans till ett högre betyg. Känns ju sådär halvlätt när flera forskare redan gjort jobbet åt en :p
De har skärt ner skrivhandledningen extremt mycket på universitetet. :( Men får tvinga några att läsa det.
 
Typiskt då. Jag kan ställa upp om det inte är någon panik (och om jag får läsa lite i taget :p) bara att PMa!
Tycker det är extremt dåligt att de måste skära ner på saker som verkligen behövs. :( Men ska gå igenom hela arbetet själv nu och hoppas att texten blir betydligt bättre efter det! Som tur är tror jag det bara är ca 10-15 sidor med text, resten är siffror och formler... Så borde kolla om någon av mina gamla klasskompisar kan läsa det, som har ett hum om vad jag har skrivit om. ;)
 
Maaaah!
Så galet missnöjd med mitt exjobb.. Blir inte alls som jag vill, jag vet inte ens vad jag vill! Har skickat det jag har till handledaren, får väl se när hon svarar.
Står helt still med skrivandet. Fick ihop ett avsnitt i måndags, hade ambitioner igår att skriva ett till men har hittills gjort nästan ingenting. Tiden bara försvinner, jag vet inte vad jag har gjort egentligen.. Blir inte bättre av att jag har ont i kroppen och sover dåligt..
 
@sthu Vet känslan. Har inga bra tips då jag är i samma situation.

Själv har jag problem med källor i litteraturdelen. Varför är alla källor som verkar bra i andra artiklar alltid på tyska eller franska? :banghead:
 
Ni som inte bara sitter hemma och pluggar, vad har ni för väska?
Vill han en som sväljer mycket böcker + gammal laptop och dessutom snygg.

Har tittat på Fjällräven och tycker de är alldeles föra (och hajpade) åtminstone i den storleken jag vill ha.
Funderar på en Haglöfs men de är nästan för stora och fula.
 
Mitt examensarbete är 62! sidor långt. Och jag har inte gjort något med det på nästan två år. :banghead:

Men någon som har tips på hur man kan få hjälp med svenskan? De klagar på den, men någon hjälp finns det ju inte att få. :banghead::banghead::banghead::banghead:

Ta kontakt med någon student som läser språk eller liknande. De brukar kunna hjälpa till mot rimlig ersättning.
 
Ni som inte bara sitter hemma och pluggar, vad har ni för väska?
Vill han en som sväljer mycket böcker + gammal laptop och dessutom snygg.

Sitter visserligen hemma, men på den tiden jag gick på SLU och cyklade en mil eller så mellan skola-stall-hem varje dag och behövde ha med allt och lite till hade jag en Everest. Eller ja, jag har den fortfarande. Köpte den -08 och den är fortfarande med.
Everest 25 travel heter den. Och nu när jag bildgooglat en stund verkar den inte finnas längre.. Ser ut så här:
IMG_20150220_053650_zpswln2iqav.jpg

IMG_20150220_053735_zpsh9i4j3qq.jpg


Hittade äntligen min kalender, har undrat var den höll hus :D

Nu, tillbaka till exjobbet! Nästan klart med litteraturdelen nu tror jag. Lite sugen på att lägga den på is och skriva resultatet, bara för att få något annat att pilla med. Men det är nog bättre att skriva klart en del i taget annars lär jag väl glömma något.
 
Dagens exjobbs klagande ;)

Känns bara som jag trampar på samma ställe. Blev klar med en del igår, var nöjd, började med nästa del och kom på att jag borde ta upp mer om ämnet i föregående delen... :wtf:
Jäst i ensilage, inte intressant efter 1,5 dag av skrivande. :banghead:
 
De har skärt ner skrivhandledningen extremt mycket på universitetet. :( Men får tvinga några att läsa det.

Jag har för mig att jag läst någonstans att du läser via Kau? Isf stämmer det ju inte alls att det inte finns någon hjälp att tillgå. Det ska finnas en studieverkstad. Ingen erfarenhet gällande om huruvida den är något att ha eller ej dock. http://www.kau.se/bibliotek/nya-besokare/studieverkstad

Sedan är det väl så att du låtit arbetet ligga, då är det ju så att man får förlita sig på handledarens vänlighet om man ska få hjälp utöver den terminen som från början var avsedd för handledning. Det är iaf så jag förstått det. :)
 
Sitter visserligen hemma, men på den tiden jag gick på SLU och cyklade en mil eller så mellan skola-stall-hem varje dag och behövde ha med allt och lite till hade jag en Everest. Eller ja, jag har den fortfarande. Köpte den -08 och den är fortfarande med.
Everest 25 travel heter den. Och nu när jag bildgooglat en stund verkar den inte finnas längre.. Ser ut så här:
IMG_20150220_053650_zpswln2iqav.jpg

IMG_20150220_053735_zpsh9i4j3qq.jpg


Hittade äntligen min kalender, har undrat var den höll hus :D

Nu, tillbaka till exjobbet! Nästan klart med litteraturdelen nu tror jag. Lite sugen på att lägga den på is och skriva resultatet, bara för att få något annat att pilla med. Men det är nog bättre att skriva klart en del i taget annars lär jag väl glömma något.
Jag beställde en rejäl Haglöfs igår. Rymlig, snugg enda nackdelen är att den inte har ett separat fack för datorn. Tycker det är så praktiskt att ha laptop och papper separat så tänkte klämma på den när den kommer och se om det kan funka ändå.
 
Alltså shit... Idag ringde jag på en häst. Jag tror att det kan vara mina drömmars häst :love:. Ägaren sa att någon skulle provrida i helgen, så efter någon timme ringde jag upp och bara "kan jag komma i veckan?".
Så i veckan ska jag åka alldeles för långt för att titta på en häst, hoppas att ingen i min grupp hade tänkt att vi skulle grupparbeta för i så fall får det bli telefonkonferens :angel:. Kommer nog vara ensam också för ingen verkar ha en hel onsdag över till en spontantripp till Sveg.

Har lagat en lite extrem trerättersmiddag till mig och sambon (ehh det har tagit typ hela dagen, på riktigt) och nu har jag äntligen satt mig ner. Ska försöka vara duktig och exjobbsplugga massa denna veckan så jag kan skicka in det hela till handledarna snart. Varje skriven rad räknas, eller hur? :)
 
Varje skriven rad räknas, eller hur? :)
Verkligen!
Jag kör stenhårt på "lite är bättre än inget" och låter det vara bra så. Hela min tidsplan är ändå år helvete så jag kan lika gärna lulla på i ett tempo som funkar.. Var egentligen tänkt att jag skulle varit klar med resultatet nu i februari, har inte ens börjat. Litteraturdelen är inte klar den heller, även om det inte är speciellt mycket kvar nu. Känner ett starkt behov av att bli färdig!! Och det hade ju varit trevligt om handledaren kunde tänka sig att svara på mail och komma med lite feedback..
 
Drämde till med VG på de två första hemtentorna i denna kurs. Känner mig faktiskt lite sporrad att sätta mig och skriva på den tredje! Efter den är det bara 1 hemtenta, 2 exkursioner och 1 salstenta kvar innan nästa kurs drar igång..
 
Imorgon drar kandidatarbetet igång och idag fick vi meddelat vilket ämne vi fått :) Jag är nöjd med mitt ämne och är ganska taggad att sätta igång trots att jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med :p
 
Idag började en ny kurs, och inför den här känner jag åter igen "vad roligt det här ska bli!". Massa träningslära och praktiska moment :bump:
Tänker gladeligen släppa ångesten över förra kursen, åtminstone tills studievägledaren kommer tillbaka och kan hjälpa mig att dra i några trådar.
 
Fy fan vad jag varit produktiv idag då! Nästan en hel sida text och två tabeller. Fantastiskt. Fortfarande inte ens i närheten av tidsplanen, men det finns kanske lite hopp ändå. Bara en avdelning kvar i litteraturavsnittet sen är det dags att börja med resultatbearbetning!

Jag har förtjänat en förmiddag ledig imorgon. Dags för ridlektion, yay!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 685
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp