Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh, har skrivit första deltentan i byggkursen. I allmänhet kändes det väldigt bra men jag lyckades få totalt hjärnsläpp på en enkel beräkning som jag egentligen vet att jag kan. Men men. Borde vara tillräckligt för godkänt :)

Nu tar jag ledigt i helgen! :bump: Borde egentligen plugga livsmedel meeeen :angel:
 
Nu tar jag ledigt i helgen! :bump: Borde egentligen plugga livsmedel meeeen :angel:

Läser du den där livsmedelskursen som är på 5 hp? Hur upplever du den i så fall, värd att läsa? (Hoppas jag inte frågat dig om detta innan, ber om ursäkt i så fall! :D )
 
Läser du den där livsmedelskursen som är på 5 hp? Hur upplever du den i så fall, värd att läsa? (Hoppas jag inte frågat dig om detta innan, ber om ursäkt i så fall! :D )

Japp, fast jag har bara gått på en föreläsning än så länge :p Läser ju dubbelt. Den verkar helt okej tycker jag! Ganska intressant och inte så svår. Jag är tvungen att läsa den eftersom jag skippade landiskursen (som inte verkar speciellt värd, men den slipper du ju i alla fall ;)).
 
Jaha, men då får du gärna komma med utvärdering längre fram. Har fått intrycket av att ganska många landisar skippar den kursen så tänkte att det vore kul med åsikter från någon som faktiskt gått den. :)
Ja, landiskurser får jag rätt gott om ändå! :D
 
Åh herregud vilken tenta jag skrev i förmiddags. Jag tror det är tolfte tentan vi skrivit på programmet och de fyra senaste har verkligen skruvat upp nivån.

Idag var det Europarätt som stod på agendan, tre frågor, fem timmar och alltihop på engelska. Förberedelserna har inte varit optimala då jag missat en massa föreläsningar och seminarier pga foglossning och annat elände, men tack vare underbara kurskamrater har jag ändå fått inspelningar och anteckningar från nästan allt. Jag har rent av gamblat lite och inte så pluggat så mycket på vissa grejer eftersom fokus på kursen ändå varit rätt tydligt och den gamblingen gick hem, det kom rätt frågor. ;)

Nu återstår bara att se hur bra det gick. Tentan är viktig för delkursen, behöver en riktig hög poäng för att ha chans på högsta betyg eftersom det här är den tenta som väger tyngst på hela kursen.

På måndag börjar nästa delkurs, kommer kännas jättekonstigt att gå tillbaka till svenska efter flera månaders undervisning på engelska. :p
 
Helt slut i huvudet efter exjobbsredovisning förra veckan och tenta denna.
Funderar på hur det är med retroaktiv utbetalning från CSN, någon som har koll på det? Om de inte snabbar på sina handläggningstider kommer jag få beslut om studiemedel 25e februari. Sen ska jag ju studieförsäkra för att kunna få några pengar, antar jag.
Kommer jag då få CSN för både januari och februari eller förlorar jag januari-pengarna? Har för mig att CSN betalar ut en eller två månader retroaktivt...
 
Hmm nu vet jag inte exakt om det är samma sak, men min brorsa kuggade massa tentor så han har inte fått csn på hela hösten. Men nu när han fått godkänt på omtentor så får han hela hösten retroaktivt.. typ idag tror jag de va.
 
Hmm nu vet jag inte exakt om det är samma sak, men min brorsa kuggade massa tentor så han har inte fått csn på hela hösten. Men nu när han fått godkänt på omtentor så får han hela hösten retroaktivt.. typ idag tror jag de va.

Intressant! Trodde inte man kunde få så mycket retroaktivt. Det är ju ungefär samma problem jag har, poäng har inte rapporterats in i tid (fast jag har inte kuggat något :p)
 
jag fick inte mer än en sex veckor retroaktivt (tror jag det var, fick inte allt i alla fall).

Tack, 6 veckor borde jag hinna att få allt. Räknar med beslutet i slutet av februari/början av mars. Då är det runt 6 v sedan utbetalningen i januari.

Hade bestämt för mig att det var en tidsgräns :)
 
Hur gör man en snygg referenslista i word? Nu har jag bara en lång lista, vill ha en sån där fin lista där författarnamnet står lite utanför resten av texten. Måste jag använda det inbyggda referensjoxet eller går det göra någon snabbformatering nu när jag redan har listan skriven? Har liksom ingen lust att skriva in ett femtiotal referenser igen..
 
Tolksele får nog hoppa av skolan för CSN verkar ha något personligt emot henne. Sista terminen. Skoj. Inte. Lätt att fokusera nu också.
 
@sthu De godkände inte mitt handledarintyg och krävde slutdatum. Precis det jag frågade fem gånger när jag ringde dem, nej det skulle inte behövas, bara tagna poäng i poäng eller procent.
 
@tolksele Men va träliga CSN kan vara ibland! Håller tummar och tår att det ska lösa sig på något sätt! Vet hur jobbigt det är när de strular..
---

Jag har skrivit matteprov idag! Och precis som alltid när jag gör prov/tenta glömmer jag ungefär allt såfort jag bara sätter mig vid bänken.. Men men, nu är det gjort så bara att vänta på resultatet:)
 
Tack för tummarna @LittleJohn
Nu har jag suttit hela kvällen (ok, jag gick en sväng till ica och köpte massa godis också :angel:) med mitt examensarbete. Fixat fodertabeller och nya diagram. Hoppas det blir bra. Nu ska jag bara korr-läsa allting (alltså seriöst vad småfel det smyger in här och var!) och sen fixa min diskussion så den blir bra. Slutet närmar sig! :)
 
Men va? Slutdatum spelar väl ingen roll? CSN alltså, ingen verkar riktigt veta vad som gäller..

Nu ska jag sätta mig och programmera! Får väl försöka få klart lite uppgifter där så jag kan koncentrera mig helt på exjobbet sen.
Insåg igår att jag spårat ur totalt, skrivit en massa som inte har med frågeställningen att göra :banghead: Det får vara kvar, annars har jag typ ingenting..
 
Alltså CSN kan inte sina egna regler. Känns seriöst.. :mad: Ringde dem och visst fasen hade vi fyllt i allt rätt. Ändå fick jag avslag. Som de fick ändra. FÖR VI HADE GJORT RÄTT :devil:
Alla jag pratat med envisas med att kalla min handledare för "han". Kan inte kvinnor varit professorer eller??? Dumma.
(men jag är glad för pengarna! :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 687
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp