Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tolksele Inget löser problem bättre än brownie-grejer med massa kladd ovanpå!

Sitter och ska lära mig Perl, har ingen aning om vad jag håller på med. Men tydligen gör jag rätt för det som ska hända händer. Nu ska jag bara lyckas lösa första uppgiften också, sen är det bara fyra kvar. Tur jag har en sambo som är bra på programmering! Har haft mer nytta av honom än av kursmaterialet (som lika gärna kunde varit skrivet baklänges på ryska, jag är så tekniskt obegåvad att jag borde skämmas).
Men nu ska jag vila hjärnan med lite South park och kaffe. Sen får jag sätta igång igen, måste ha fattat allt och vara klar innan den 1/2. Liiiiite väl tajt med tid med tanke på att jag fick uppgiften igår...
 
Vaknade med huvudvärk och alldeles för trött. Hoppat de två första timmarna i skolan till förmån för mer sömn och exjobbspresentationsarbete. Ska ju köra ner till Skara från Uppsala i eftermiddag direkt efter skolan, kommer komma fram kanske runt åtta ikväll och har presentationen typ åtta imorgon.
 
Presentation av promemoria i konstitutionell EU-rätt imorgon (på engelska dessutom). Är inte nervös eller orolig, muntliga moment är ingen biggie för mig, men av ren energibesparande skäl hoppas jag på att de andra som ska presentera samtidigt är pratglada så jag kan ta det lite lugnt. :p Graviditeten är lite jobbig just nu och såna saker som att sitta upprätt och prata när en bläckfisk hamrar på alla inre organ hon kommer åt är sådär lagom kul. :p
 
Presentation av promemoria i konstitutionell EU-rätt imorgon (på engelska dessutom). Är inte nervös eller orolig, muntliga moment är ingen biggie för mig, men av ren energibesparande skäl hoppas jag på att de andra som ska presentera samtidigt är pratglada så jag kan ta det lite lugnt. :p Graviditeten är lite jobbig just nu och såna saker som att sitta upprätt och prata när en bläckfisk hamrar på alla inre organ hon kommer åt är sådär lagom kul. :p

Äsch, be om en stol! Du har ju nån att skylla på :p

Lycka till med era presentationer imorgon, både du och @tolksele
 
Hemmaplugg idag --> test av disciplinen :angel: Tänkte försöka plugga hela förmiddagen och sen kanske två timmar efter lunch så kan jag ta ledigt resten av dagen sen.
 
Hemmaplugg idag --> test av disciplinen :angel: Tänkte försöka plugga hela förmiddagen och sen kanske två timmar efter lunch så kan jag ta ledigt resten av dagen sen.

Ähum... Det gick ju inte så bra :o Att det ska vara så svårt att plugga ordentligt när man är hemma... Har inte pluggat ens hälften så mycket som jag planerat, stor suck på mig själv alltså. Gick okej en stund innan lunch men sen fastnade jag pga att det inte finns ett facit som stämmer till uppgifterna jag har kvar så jag har ingen aning om ifall jag gjort rätt och vad det eventuellt är som felar. Finns ju mycket annat att göra såklart men nä då började jag kolla på Hela England bakar istället :meh: Mycket konstruktivt.
 
Ähum... Det gick ju inte så bra :o Att det ska vara så svårt att plugga ordentligt när man är hemma... Har inte pluggat ens hälften så mycket som jag planerat, stor suck på mig själv alltså. Gick okej en stund innan lunch men sen fastnade jag pga att det inte finns ett facit som stämmer till uppgifterna jag har kvar så jag har ingen aning om ifall jag gjort rätt och vad det eventuellt är som felar. Finns ju mycket annat att göra såklart men nä då började jag kolla på Hela England bakar istället :meh: Mycket konstruktivt.

Känner igen det där. :p

Överlevde presentationen trots att bläckfisken lindat en arm runt min kroppspulsåder vilket orsakade hjärtklappning och andfåddhet. :p Promemorian var godkänd också, extra skönt!
 
Jag funderar på att hoppa av.

Får inget studiemedel verkar det som. I och med att jag missade en inlämning och en kurs förra terminen saknas det lite får många poäng för att få studiemedel nu. Får inga besked från vare sig skola eller CSN om vad som kommer hända.
Jag har en kurs och halva exjobbet kvar på magistern. Sjukt missnöjd med mitt exjobb, som jag för övrigt knappt kommit någon vart på mycket på grund av att det inte startade i tid i höstas och att jag jobbade hela hösten.

Förhoppningsvis kommer jag börja jobba i vår, säsong och på timmar. Men jag har inget bestämt och inget långvarigt.

Jag måste ju ha en inkomst! Enda anledningen till att det går nu är sparpengar..
 
Yes!! Satte en 4a på ekonomitentan :banana: Såå sjukt nöjd!! Men det kändes bra när jag skrev den så det var skönt att känslan stämde :)

Då är det bara att fokusera på nästa tenta :p På fredag är det dags för första tentan i byggkursen. Har sett till att jag inte har hästen förrän fredag så att jag kan fokusera på plugget hela veckan för det kommer behövas. Jag har hängt med bra men det är en hel del att repetera.
 
Då var första tentan i interiörer och möbler-kursen avklarad. Fråga 1-4 är inskickad via e-klassrum och fråga 5 som var en ritning vi skulle göra för hand lämnas in i morgon vid föreläsningen. Vid samma föreläsning delas även tenta nummer två ut. Avskyr verkligen det här upplägget med att konstant ha hemtenta att göra...
 
2 veckor post tenta och skolan snurrar på snabbare än någonsin! Men nu börjar det bli riktigt intressant alltså, har höga förväntningar på denna kurs :)

Imorgon har jag dock en redovisning jag måste göra då jag missade en när jag var magsjuk under tentaveckan. Brukar inte vara nervös inför sånt men nu känns det faktiskt lite. Mest för att vi annars brukar vara 25-30 pers under sådana genomgångar, nu är det typ jag och 3 till :p Så mer press på att jag måste kunna hålla låda om det mesta.. Well well det kommer vara skönt när det är över!
 
Gaaaaah! Jag hatar min skola!
Har ju inte fått nåt från CSN, trodde det var pga jag missat en inlämning. Men icke. Det är för att Lnu inte rapporterat in mitt exjobb. Jag skriver det ju över två terminer (precis som kursplanen säger) och hade alltså 15 hp i höstas som inte redovisas som något resultat. Men det måste fortfarande rapporteras till CSN självklart. Det har skolan inte gjort = Sthu får inga pengar och kan inte fortsätta plugga.
Hade precis bestämt mig för att hoppa av och gå till a kassan istället, men nu tänker jag bråka tills jag får det jag ska ha.

Så, tips till alla: Undvik Linnéuniversitetet, det har inte varit annat än bekymmer sen jag började där..
 
Har ju inte fått nåt från CSN, trodde det var pga jag missat en inlämning. Men icke. Det är för att Lnu inte rapporterat in mitt exjobb. Jag skriver det ju över två terminer (precis som kursplanen säger) och hade alltså 15 hp i höstas som inte redovisas som något resultat. Men det måste fortfarande rapporteras till CSN självklart. Det har skolan inte gjort = Sthu får inga pengar och kan inte fortsätta plugga.

Min handledare har precis skickat in den där handledarblankettet till CSN så att jag ska få pengar i vår fastän exjobbet inte är inrapporterat via skolan. Gick in på CSNs hemsida idag, där stod det "beslut fattat, meddelande på mina sidor" typ. Jag ska få mail när något kommer dit men det har jag inte fått. Inne på mina sidor fanns inte heller något nytt meddelande/beslut.
Däremot en utbetalningsplan om att jag ska få 500:- LÅN om två dagar. Det var allt. :crazy: :banghead:
Har inget annat hänt imorgon eller senast onsdag får jag väl ringa dem. Igen.
Bästa var när CSN-människan säger "du kan ju söka på helår så slipper du detta". LITE SENT NU VA?!?!?!? :rage:

Din handledare borde kunna fylla i en blankett, det fick min göra.
 
Jag sökte på helår, men det hjälpte ju inte...
Har kontaktat min handledare (som är kursansvarig) och håller tummarna att hon är snabb. Inget svar än.. Finns den blanketten på CSN hemsida? Det sa den jag pratade med ingenting om, hon sa bara att skolan skulle fixa det.

De där extra lånpengarna frågade jag om, det är visst en retroaktiv höjning. Låter ju trevligt med mer pengar!
 
@sthu blankett på hemsidan! Handledarintyg för examensarbete. Kan kolla kod nästa gång jag är vid en dator..
Skolan ska ju fylla i också, men skadar ju inte att trycka upp den i deras näsa (eller nära näsan i alla fall) ;)
 
Älskar vädret ute, inte. Kunde knappt åka till stallet idag pga väglaget. Obligatoriskt i skolan imorgon (10 mil enkel väg) med snö under hela natten. Så har fått lov att maila kursledaren och berätta att jag kanske inte vågar köra till skolan. :o
Sen har jag skickat in exjobbet till handledaren idag, hjälp! :crazy:
 
@tolksele Hittade den, tack! Nu ska jag bara lyckas få tag i min handledare.. Nackdelen med distans, jag kan inte bara gå dit och leta rätt på henne. Ska skicka ett mail till och posta blanketten idag, ihop med ett brev att det är bråttom och att hon måste svara mig så fort det är skickat. Och jag som trodde allt skulle lösa sej snabbt :mad:

@Molle_ Förståndigt, köra bil när det är så här kan bli farligt om man inte känner sig säker. Jag kör inte längre än till stallet (4 km) men nu får jag parkera en bit bort och gå ner sista biten, vet inte om jag kommer upp för uppfartsbacken. Har redan lyckats köra fast på stallplan en gång, det räcker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 694
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp