Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tolksele Griskursen, om jag inte missminner mig så ska du också läsa den?

Jag skulle sitta och fixa med metod-delen nu i eftermiddags, skulle bara lägga in lite ren tvätt i min byrå... Självklart går mittenlådan "sönder" (lossnar på ena sidan och satt fast), så försökte i en timme att få loss lådan. Fick be om hjälp tillslut, så nu har jag en fin byrå utan mittenlådan (går inte att sätta fast igen). Så mitt exjobb fick vila lite igen idag. :angel:
 
Hahaha @Molle__ du påminner mig om min "stora" (jämfört med den lilla alltså) kanin som älskar att hoppa in i en byrålåda och sen ner på golvet bakom dvs under/i byrån. Där går han inte att få ut nämligen utan man måste vänta tills han kommer frivilligt :D

Och ja, grisar för mig med. Taggad faktiskt!!
 
Försöker strukturera upp mitt arbete lite.
I ett arbete med både litteraturstudie och enkätstudie, ska litteraturen också ligga som resultat?

Just nu är det ungefär
Inledning med syfte och metod
litteraturstudie modell ganska stor och omfattande, med lite annat än vad enkäten omfattar
Resultat (enkätstudie och lite övrig statistik som hänger ihop med litteraturen)
Diskussion (fast den har jag har inte börjat med, inser dock att jag har haft lite diskussioner i litteraturstudien...)
Tack och hej

Ingen mening att fråga handledaren, då får jag väl svar lagom till semestern.. Eller ja, jag ska ju träffa henne i en annan kurs senare i vår, typ i maj, kan ju fråga då ;)

En fråga till!
Hur många svar är lämpligt till enkäten? Omöjligt att svara på förstås, men ish? Har 80 svar ungefär. Urvalsgruppen är hela mänskligheten typ :angel:
 
@sthu Tycker det låter bra! Jag har samma upplägg dvs litteraturstudie först, sen egen studiebeskrivning + resultat. Bara en diskussion dock ;)
 
@sthu Tycker det låter bra! Jag har samma upplägg dvs litteraturstudie först, sen egen studiebeskrivning + resultat. Bara en diskussion dock ;)

Då kör jag på det! Och om någon har invändningar hänvisar jag till dej, "men tolksele sa..." :D
Planen är att det ska vara en diskussion, jag hade lite mycket åsikter om DDT bara:p
 
Tjoho! Jag är nu inne på min 4e termin av 6 till att bli fysioterapeut (sjukgymnast) och det känns sjukt BRA! :D Har precis kommit igång med denna termins fysioterapikurs och man känner sig inspirerad och sugen på att lära sig en massa. :d Dock så finns det en liten bitterhet i det hela då praktikplatser saknas för typ en fjärdedel av klassen och det är bara 3 veckor kvar tills vi ska ut på praktik... Jättekul. Not. :meh:
 
Tycker om att kika in på denna tråden trots att jag aldrig skriver, den är så sjukt peppade tycker jag! Jag är nyfiken på vad för något alla här pluggar?:)
 
@piggelin Jag läser till husdjursagronom :)

----------

Så nöjd med pluggandet de senaste dagarna! Har suttit i skolan och jobbat på med övningsuppgifter och kompendier, idag satt jag en timme innan och två timmar efter föreläsning och lyckades bli klar med alla uppgifter plus att jag läste klart kompendierna. Så jag känner mig väldigt bra i fas, jätteskönt :) Själva beräkningarna är väldigt simpla men det gäller att förstå varför man gör på ett visst sätt. Kursen är väldigt intressant och det är kul att känna sån motivation till att lära sig!

Dagens föreläsning var dock i en annan kurs som får stå tillbaka väldigt. Av nån anledning är det inte lika intressant att veta hur glutenstrukturen ser ut, som att beräkna hur kallt det ska vara ute för att det ska bli kondens på stallets väggar :angel: Men jag ska ta tag i den kursen också, nån gång. Nu är det fullt fokus på deltenta 1 i byggkursen nästa fredag.
 
Tycker om att kika in på denna tråden trots att jag aldrig skriver, den är så sjukt peppade tycker jag! Jag är nyfiken på vad för något alla här pluggar?:)

Jag läser till föremålsantikvarie (alt. konsult, intendent på museum eller auktionskammare, värderare.. jag vet inte riktigt ännu), men på pappret får jag en fil.kand i kulturvård :)
 
Fått tråkigt besked om min häst så det enda jag gjort idag är att öppna min PP-presentation av exjobbet. Inte läst den. Finns verkligen ingen energi till någonting alls :(
Presentationen denna veckan, tenta nästa. Orkar inte med mitt liv längre.
 
@tolksele *skickar styrkekram*
---
Skickade precis in lite kompletterande uppgifter till en teologi-kurs jag läste hösten 2013, håller tummarna för att bli godkänd. Sticker lite i ögonen att ha den kursen kvar under "oavslutade kurser"!
 
Igår grävde jag ner mig och idag köpte jag två brownie-grejer med massa kladd ovanpå till fika och nu jävlar ska här pluggas och hittas lösningar till mina egna små världsproblem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 697
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp