Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick svar från min handledare idag. Hon ska läsa det jag skickat en annan dag (alltid nåt) och skickade "allmäna tips" så länge.
Ja, de var då verkligen allmäna.. Det var mer vilket typsnitt och hur innehållsförteckningen ska se ut.. NU kommer det dokumentet upp på kurshemsidan, och exjobbet började i höstas (går på halvfart över hela läsåret). Starkt jobbat! :up:

Suck, jag känner mig lite ilsk. Dags att äta frukost och byta kläder, snart är det ridlektion!
 
Idag började en ny kurs, och inför den här känner jag åter igen "vad roligt det här ska bli!". Massa träningslära och praktiska moment :bump:
Tänker gladeligen släppa ångesten över förra kursen, åtminstone tills studievägledaren kommer tillbaka och kan hjälpa mig att dra i några trådar.

Åh vad härligt! Känner igen känslan, har samma för nuvarande kurs! Bara omtentan till föregående kurs som ligger som en blöt handduk över min entusiasm. Skriver den dock på lördag och sen är det full fräs framåt på en skitintressant kurs! Så himla kul, vi börjar få mer och mer case som riktar in sig på klinisk verksamhet :) Det är så himla roligt att fundera och över på riktigt kunna relatera plugget och kursen till verkligheten.
 
Var inne i någon tidigare tråd typ förra året, men kom helt av mig

Hakar på här igen för att..... jag egentligen borde sitta med min uppsats, men anstränger mig i vanlig ordning för att slippa tänka på den allt för mycket. Kanske skriver den sig själv då? :p :angel:
 
*varning för klago-inlägg*
Jag är inte en sådan person som klagar speciellt mycket när det gäller arbetsbelastning på universitetet, men jag håller fasiken på att bli galen!
Vi har en lärare som under denna kurs lyckats bryta mot i princip alla regler som finns känns det som... Han gav oss ingen förvarning på 2 gigantiska exkursioner (en till fastlandet i 3 dagar och en till Finland i 7 dagar) trots att detta måste meddelas redan när man väljer att registrera sig på kursen, vi har 4 hemtentor på ca 40-50 sidor totalt, 2-3 obligatoriska seminarier (ett av dom fick vi reda på samma dag, vi trodde att det bara skulle vara föreläsning men han "kände" för seminarium), 1 mindre exkursion osv osv.. Vi håller liksom på att lär oss om interiörer och möbler, men han har inte under en ända föreläsning förklarat hur man faktiskt ser skillnad på en stol i gustaviansk stil och rokoko, utan mest bara "det här är en rokoko-stol"... Citat "svaren står ej i litteraturen utan ni får tänka själva". Hur lätt är det på en skala när man inte kan någonting = kan "inte" tänka själv..
I dag fick vi ett meddelande som fick droppen att rinna över för mig. Ett meddelande där det stod i princip att "ni har klagat på (vilket vi inte har) att det är för mycket föreläsningar, därför får ni som vill ha en muntlig presentation (*på någonting vi ej gått igenom och det finns knappt någon information om och med sjukt luddiga instruktioner när det gäller vad vi faktiskt ska göra*) och ni som gör presentationen kan svara mindre på en fråga på tenta 4, ni andra får ursprungsfrågan eller större".
Jag vill bara gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och aldrig mer gå upp...
 
*varning för klago-inlägg*
Jag är inte en sådan person som klagar speciellt mycket när det gäller arbetsbelastning på universitetet, men jag håller fasiken på att bli galen!
Vi har en lärare som under denna kurs lyckats bryta mot i princip alla regler som finns känns det som... Han gav oss ingen förvarning på 2 gigantiska exkursioner (en till fastlandet i 3 dagar och en till Finland i 7 dagar) trots att detta måste meddelas redan när man väljer att registrera sig på kursen, vi har 4 hemtentor på ca 40-50 sidor totalt, 2-3 obligatoriska seminarier (ett av dom fick vi reda på samma dag, vi trodde att det bara skulle vara föreläsning men han "kände" för seminarium), 1 mindre exkursion osv osv.. Vi håller liksom på att lär oss om interiörer och möbler, men han har inte under en ända föreläsning förklarat hur man faktiskt ser skillnad på en stol i gustaviansk stil och rokoko, utan mest bara "det här är en rokoko-stol"... Citat "svaren står ej i litteraturen utan ni får tänka själva". Hur lätt är det på en skala när man inte kan någonting = kan "inte" tänka själv..
I dag fick vi ett meddelande som fick droppen att rinna över för mig. Ett meddelande där det stod i princip att "ni har klagat på (vilket vi inte har) att det är för mycket föreläsningar, därför får ni som vill ha en muntlig presentation (*på någonting vi ej gått igenom och det finns knappt någon information om och med sjukt luddiga instruktioner när det gäller vad vi faktiskt ska göra*) och ni som gör presentationen kan svara mindre på en fråga på tenta 4, ni andra får ursprungsfrågan eller större".
Jag vill bara gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och aldrig mer gå upp...
Men oj! vad har det blivit av den kursen..? Det där låter ganska mastigt. antar att det fortfarande är J som håller i kursen? Och han är ju inte allt för bra med instruktioner och föreläsningar. När vi hade honom funderade jag mest på varför han egentligen undervisar :p Och jag antar att det inte hjälper att säga till "högre" upp heller? De verkar inte vara allt för bra på att lyssna på oss studenter.
 
@Masqueradee Wtf?! O_o Låter helt sjukt! Jag hade varit flyförbannad!



Jag fick svar från min handledare idag. Det hjälpte inte så vansinnigt mycket, fick inte svar på det jag behövde ha svar på utan mest kommentarer i stil med "här är det fel typsnitt" :cautious: Jo, jag vet. Det är ett utkast med words förinställda formatmallar, och om jag inte ens brytt mig om att byta färg på just den underrubriken, som jag inte ens skrivit något om än, kanske det innebär att jag helt enkelt inte kommit dit än? Men i och med att jag inte fick några kommentarer på det faktiska innehållet eller på om jag är på väg åt rätt håll eller ej så antar jag att det bara är att köra på.
 
*varning för klago-inlägg*
Jag är inte en sådan person som klagar speciellt mycket när det gäller arbetsbelastning på universitetet, men jag håller fasiken på att bli galen!
Vi har en lärare som under denna kurs lyckats bryta mot i princip alla regler som finns känns det som... Han gav oss ingen förvarning på 2 gigantiska exkursioner (en till fastlandet i 3 dagar och en till Finland i 7 dagar) trots att detta måste meddelas redan när man väljer att registrera sig på kursen, vi har 4 hemtentor på ca 40-50 sidor totalt, 2-3 obligatoriska seminarier (ett av dom fick vi reda på samma dag, vi trodde att det bara skulle vara föreläsning men han "kände" för seminarium), 1 mindre exkursion osv osv.. Vi håller liksom på att lär oss om interiörer och möbler, men han har inte under en ända föreläsning förklarat hur man faktiskt ser skillnad på en stol i gustaviansk stil och rokoko, utan mest bara "det här är en rokoko-stol"... Citat "svaren står ej i litteraturen utan ni får tänka själva". Hur lätt är det på en skala när man inte kan någonting = kan "inte" tänka själv..
I dag fick vi ett meddelande som fick droppen att rinna över för mig. Ett meddelande där det stod i princip att "ni har klagat på (vilket vi inte har) att det är för mycket föreläsningar, därför får ni som vill ha en muntlig presentation (*på någonting vi ej gått igenom och det finns knappt någon information om och med sjukt luddiga instruktioner när det gäller vad vi faktiskt ska göra*) och ni som gör presentationen kan svara mindre på en fråga på tenta 4, ni andra får ursprungsfrågan eller större".
Jag vill bara gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och aldrig mer gå upp...

Oj, det lät inte nådig! :eek:
 
Wihoo tentan i djurmiljö/bygg godkänd! :bump: Det blev en 4a vilket jag är jättenöjd med.

Nu ska jag försöka få lite struktur på kommande plugg och eh, börja plugga lite... :angel: Har inte pluggat sen förra tentan, som vi skrev 6 februari, hehe. Men jag har behövt tagga ner lite.

Livsmedelsprojektet ska skickas in i veckan, sen på fredag är det projektdag ute på en mjölkgård och nästa vecka börjar vi väl knåpa ihop den rapporten. Sen ska jag börja fnula lite på kandidatarbetet, de skrämde upp oss lite igår vid kursstart genom att säga att det är så himla lite tid och stressigt och man måste börja på en gång och hej och hå. Jag tar det väl med en nypa salt men det gäller ju att inte vänta för länge innan man sätter igång.
 
Gaaahh frustrerad på min projektgrupp, eller snarare en person som håller på att sätta oss i skiten eftersom hen är den enda som har bil och således är ansvarig för att köra oss till vår projektgård på fredag men nu är det inte säkert att hen ska tillbaka till Uppsala efteråt :crazy: Nähä, så hur tycker du vi andra ska ta oss hem då???! Suck!! :arghh:
 
@zassoo Jag är ofta den som kör folk till gårdar.

Vilket för tillfället förstör min träningsplanering med hästen. Var tydlig från början; kan inte på onsdagar (som inte ens kursen är schemalagd på...) för att dressyrtränaren kommer till stallet. Vilken dag vill alla att vi ska lägga nästa gårdsbesök? Onsdag eftermiddag. :( :cool:
Tar mig 1 h från Uppsala att åka till gården, sen 1,5-2 h hem/stallet.
Blir aldrig motiverad av projekt som tar för mycket tid av mitt liv.
 
@Molle__ Usch vad drygt! I det här fallet har det varit inplanerat sedan kursstart att vi ska iväg den här dagen. Nu löste det sig ändå eftersom en annan gruppmedlem lyckades få tag i en bil efter mycket om och men. Annars hade vi fått åka tåg hem, tack för den. Japp jag blev lite sur :cool: Men nu har det löst sig så det är bara att släppa och gå vidare ;)
 
Snart omtenta. Idag har jag första dippen trots att jag pluggat mer nu till omtentan än jag gjorde till första tentan.

Jag borde vara säker, jag låg 6 poäng under och 4 av dem bestod av avdragna poäng (:mad::mad::mad:) och resterande 2 tycker jag faktiskt var skithård rättning. Ja det finns ju folk som klarade sig även med de kriterierna men overall tror jag fler än vanligt körde på den här tentan.

Borde verkligen klara den och om inte annat kommer jag ju kunna hela *** kursen utantill om jag skriver en till omtenta efter sommaren..
 
Jag börjar veckan bra, panik över exjobbet. Resultatdelen ska tydligen vara nästan klart, jag har inga resultat än... (väntar på att få de från försöksledarna)
Nä, jag tror att jag går och lägger mig igen...
 
Jahopp, de kommande fyra veckorna kommer bli hemska. Kandidatarbetet har påbörjats samtidigt som det är slutspurt i de två andra kurserna. Det blir till att prioritera stenhårt, om jag ska försöka göra allt samtidigt kommer jag krascha. Så uppsatsen och projektarbeten prioriteras först, tentor kan man alltid skriva om.

Just nu sitter jag och söker litteratur till uppsatsen. Hittar ganska mycket men det svåra är ju att sortera ut vad som är relevant. Måste smala av mitt ämne lite också men är inte helt på det klara än hur jag ska göra det. Men det ger sig kanske efter en stund.
 
Jag börjar veckan bra, panik över exjobbet. Resultatdelen ska tydligen vara nästan klart, jag har inga resultat än... (väntar på att få de från försöksledarna)
Nä, jag tror att jag går och lägger mig igen...

Alltså jag är nästan klar. Och det är så sjukt svårt. Både att motivera sig själv till att göra det sista och sen sätta gränsen "nu är jag klar".
Det går ju att pilla i all evighet liksom.. Blir så trött på mig själv :cool:
Lyckats bli döförkyld efter GHS också så det där med att dra täcket över huvudet känns som ett bra alternativ just nu :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 685
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp