Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
bild_1_559a8b68ddf2b34c6ebf12fa.jpg


Alexander, 27 år
14 kilometer bort och var aktiv för 2 minuter sedan

Dvs han var för 2 minuter sedan 14 km ifrån där jag bor =)

bild_2_559a8b682a6b22985b511e7e.jpg


Oskar 22 år
8167 kilometer bort
Sveper i Stockholm

Dvs han är ju inte ens i närheten ... 816 mil bort ... vad är det ? USA ?
Här ser du ju dessutom den lilla "blå flygplanet" och orden "sveper i Stockholm"... Dvs totalt orelevant att prata med ;)
Jaså du menar flygplanet! Det swipear jag bort direkt :p Problemet jag har är folk som saknar flygplan så att säga. Det kan stå att de är 3 km bort precis som vem som helst i min trakt liksom, inget som avslöjar att de i själva verket bara är här på besök, i vissa fall befinner de sig inte ens i Sverige öht. Skitstörigt!
 
Jaså du menar flygplanet! Det swipear jag bort direkt :p Problemet jag har är folk som saknar flygplan så att säga. Det kan stå att de är 3 km bort precis som vem som helst i min trakt liksom, inget som avslöjar att de i själva verket bara är här på besök, i vissa fall befinner de sig inte ens i Sverige öht. Skitstörigt!

Jo men de kommer man nog aldrig ifrån MEN har aldrig råkat ut för själv... Utan det står ju om de är nära eller inte...
Och folk kan ju faktiskt va på besök... Men som sagt aldrig råkat ut för nån som det står att denär typ 11 km bort och i själva verket är på andra sidan jordklotet och trodde inte ens det var möjligt ..
 
Jo men de kommer man nog aldrig ifrån MEN har aldrig råkat ut för själv... Utan det står ju om de är nära eller inte...
Och folk kan ju faktiskt va på besök... Men som sagt aldrig råkat ut för nån som det står att denär typ 11 km bort och i själva verket är på andra sidan jordklotet och trodde inte ens det var möjligt ..
Nej precis, det är nackdelen med Tinder imo :p
 
Stötte på en snubbe som sa sig söka seriöst.
smisk.jpg

:banghead:

Meanwhile har jag kontakt med en desto vettigare snubbe men jag kan väl inte påstå att han väcker något vidare intresse tyvärr... Drygt en veckas kontakt på glada pannkakan och jag har redan tröttnat på karln, det bådar ju gott! :down:
 
Stötte på en snubbe som sa sig söka seriöst.
smisk.jpg

:banghead:

Meanwhile har jag kontakt med en desto vettigare snubbe men jag kan väl inte påstå att han väcker något vidare intresse tyvärr... Drygt en veckas kontakt på glada pannkakan och jag har redan tröttnat på karln, det bådar ju gott! :down:

Det där va väl inget ?
En kille ville ha en bild på mej när jag kissar ... SAY WHAT ??? BLOCK....

Har ju en stor crush på Patrik Carlgren just nu (AIKs målvakt tillika U21) Så skrev till en kompis att jag funderade på att skriva "ser du ut som Patrik Carlgren går jag med på vad som helst" ... Nästa gång jag satt på Tinder hitta jag en lookalike :p
chattade med honom hela kvällen ;) Han kommer få göra vad han vill med mej ;)
 
Det där va väl inget ?
En kille ville ha en bild på mej när jag kissar ... SAY WHAT ??? BLOCK....

Har ju en stor crush på Patrik Carlgren just nu (AIKs målvakt tillika U21) Så skrev till en kompis att jag funderade på att skriva "ser du ut som Patrik Carlgren går jag med på vad som helst" ... Nästa gång jag satt på Tinder hitta jag en lookalike :p
chattade med honom hela kvällen ;) Han kommer få göra vad han vill med mej ;)

Haha! Det är väl bara att sätta igång :D Nej men alla har ju sina vinklingar av vad man tänder på, tycker ändå inte man ska döma någon. Det är bättre med ärliga människor än att det kommer som en överraskning senare enligt mig.

Jag såg en sida på FB där kvinnor postar texter som vissa killar skriver till dem, tycker det känns väldigt uthängande trots att dem uppenbart är idioter. Varför inte bara ta bort dem som håller på och skriver dumma saker liksom. Tycker dem flesta är snälla och trevliga. Man märker rätt snabbt hur en man diskuterar hur han är tycker jag ändå.

Sen finns det nog garanterat galna kvinnor som stalkar killar också.
 
Det där va väl inget ?
En kille ville ha en bild på mej när jag kissar ... SAY WHAT ??? BLOCK....

Har ju en stor crush på Patrik Carlgren just nu (AIKs målvakt tillika U21) Så skrev till en kompis att jag funderade på att skriva "ser du ut som Patrik Carlgren går jag med på vad som helst" ... Nästa gång jag satt på Tinder hitta jag en lookalike :p
chattade med honom hela kvällen ;) Han kommer få göra vad han vill med mej ;)
Haha ja inte var det det värsta jag stött på :p Poängen var mer att jag blir såååå jävla matt på snubbar som verkar hur vettiga som helst och sen bara tvärvänder till ren idioti. För även om smisk är lite mer oskyldigt än att be om pissbilder (den här snubben stötte jag på på DS dessutom så man får väl nästan anse smisk enormt oskyldigt i det läget :angel:) så är det fortfarande rätt jävla korkat att från blå himmel gå rakt på det där utan att ens försöka känna av om det är okej för bägge parter. Jag har inget emot prat om smisk och whatnot när det är någon jag känner väl och är intresserad av på det viset men när man pratat med en snubbe så pass kort tid och ska lära känna varandra är hans beteende bara korkat och jag gillar helt enkelt inte korkade människor som ger blanka fan i att lära känna mig och kolla så att det är okej innan de börjar sexualisera mig utan bara kör på. Då får det liksom vara.
 
Haha ja inte var det det värsta jag stött på :p Poängen var mer att jag blir såååå jävla matt på snubbar som verkar hur vettiga som helst och sen bara tvärvänder till ren idioti. För även om smisk är lite mer oskyldigt än att be om pissbilder (den här snubben stötte jag på på DS dessutom så man får väl nästan anse smisk enormt oskyldigt i det läget :angel:) så är det fortfarande rätt jävla korkat att från blå himmel gå rakt på det där utan att ens försöka känna av om det är okej för bägge parter. Jag har inget emot prat om smisk och whatnot när det är någon jag känner väl och är intresserad av på det viset men när man pratat med en snubbe så pass kort tid och ska lära känna varandra är hans beteende bara korkat och jag gillar helt enkelt inte korkade människor som ger blanka fan i att lära känna mig och kolla så att det är okej innan de börjar sexualisera mig utan bara kör på. Då får det liksom vara.
Vad är DS?
 
Haha! Det är väl bara att sätta igång :D Nej men alla har ju sina vinklingar av vad man tänder på, tycker ändå inte man ska döma någon. Det är bättre med ärliga människor än att det kommer som en överraskning senare enligt mig.

Jag såg en sida på FB där kvinnor postar texter som vissa killar skriver till dem, tycker det känns väldigt uthängande trots att dem uppenbart är idioter. Varför inte bara ta bort dem som håller på och skriver dumma saker liksom. Tycker dem flesta är snälla och trevliga. Man märker rätt snabbt hur en man diskuterar hur han är tycker jag ändå.

Sen finns det nog garanterat galna kvinnor som stalkar killar också.
Menar du sidan Snubbarna?

Om du tycker att det är ok och att man bara ska ignorera (och acceptera!) att få den typen av meddelanden så skiljer sig våra åsikter rätt diametralt. :crazy:
Det är liksom inte ok med den typen av språkbruk som visas på den sidan.

Och sorry, det är såklart jättetrist att bli stalkad oavsett om man är man eller kvinna men som kvinna löper man risk att utsättas för betydligt tristare saker än så.
 
Menar du sidan Snubbarna?

Om du tycker att det är ok och att man bara ska ignorera (och acceptera!) att få den typen av meddelanden så skiljer sig våra åsikter rätt diametralt. :crazy:
Det är liksom inte ok med den typen av språkbruk som visas på den sidan.

Och sorry, det är såklart jättetrist att bli stalkad oavsett om man är man eller kvinna men som kvinna löper man risk att utsättas för betydligt tristare saker än så.

Ja våra åsikter skiljer sig nog absolut. Tycker inte att det är okej någonstans hur vare sig kvinnor eller män med sådant språkbruk uttrycker sig. Menar bara lite att det finns bättre sätt än att göra en sida på Facebook för den sakens skull. Menar inte att man ska ignorera eller acceptera den typen av meddelanden alls.

Hur menar du att kvinnor löper större risk för att utsättas för tristare saker?
 
Ja våra åsikter skiljer sig nog absolut. Tycker inte att det är okej någonstans hur vare sig kvinnor eller män med sådant språkbruk uttrycker sig. Menar bara lite att det finns bättre sätt än att göra en sida på Facebook för den sakens skull. Menar inte att man ska ignorera eller acceptera den typen av meddelanden alls.

Det är klart att det kanske finns fler sätt än att belysa såna här beteenden än att visa upp dem på facebook men jag tycker det är ypperligt att vi visar att det här beteendet existerar och att det inte är ok. Någonsin och någonstans.

När vi ignorerar eller blockar är ju det en åtgärd på individnivå men jag tycker det är bra att det kommer fram hur utbrett det är för så länge det inte blir större konsekvenser så är det ett tyst accepterande av den här typen av envägskommunikation.

För de som inte vet vad vi talar om så handlar det alltså om män som inte kan ta ett avvisande eller brist på intresse eller helt enkelt oombedda tar kontakt på ett våldsamt och grovt sätt. Sidan Snubbarna visar exempel på hur det kan se ut.

Hur menar du att kvinnor löper större risk för att utsättas för tristare saker?
Än stalkning? Menar du allvar?
 
"Han får göra vad han vill med dig." Inte direkt ett uttryck som andas ömsesidighet. Mer du som gör dig till något slags objekt för honom. Och det obehagliga i att han vill det - om han vill det.

Att du bara orkar svara på mina inlägg ... Att vi inte har samma humor och inställning till ALLT har vi ju liksom redan konstaterat i både den här tråden och andra... Din humornivå måste va den tråkigaste jag sett på Buke.... Finns några till men de har iaf vett att inte svara på mina inlägg och visa hur "korkat" det blir när de gör de...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
873
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp