Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, att det är sådana uppenbara klichéer. Alla har inte samma humor, men det betyder inte att jag dumförklarar de som inte har samma humor som jag...

I min mening är det precis samma sak som jag inte tycker blondin- eller invandrarskämt är roliga, hur klyschiga de än må vara. De passar helt enkelt inte mina värderingar och således inte heller mina humor. Självklart har vi alla olika humor, men ngn dumförklaring har väl knappast skett..?
 
Jag klarar av att hålla isär värderingar och humor. Jag HATAR förlegade könsroller och tycker inte sådana skämt är roliga i sig, utan just klyschan, men alla klarar tydligen inte den separationen.
 
Nu har jag inte läst alla inlägg här men är det någon mer än jag som använder Tinder här? :D Vad tycker ni som använder den om den? Jag har lite blandade känslor, så svårt att veta vad folk vill liksom. Hörde den här låten på Nrj imorse och kom att tänka på den här tråden :)
 
Nu har jag inte läst alla inlägg här men är det någon mer än jag som använder Tinder här? :D Vad tycker ni som använder den om den? Jag har lite blandade känslor, så svårt att veta vad folk vill liksom. Hörde den här låten på Nrj imorse och kom att tänka på den här tråden :)

Tycker till skillnad från vanlig nätdejting att det är lättare att veta vad folk vill på tinder. På mångas profiler står det, och annars är det lätt att ställa frågan rätt tidigt i konversationen.
Plus att på tinder känns det som att det finns färre av dom där som vill skriva i en evighet innan man ses, sånna har jag lyckats hitta mängder av på andra dejtingsidor..
Gillar verkligen tinder. Har gått på många roliga dejter och träffat intressanta människor.
Självklart finns det en del saker som inte är så bra men så är det ju med allt.
 
Tycker till skillnad från vanlig nätdejting att det är lättare att veta vad folk vill på tinder. På mångas profiler står det, och annars är det lätt att ställa frågan rätt tidigt i konversationen.
Plus att på tinder känns det som att det finns färre av dom där som vill skriva i en evighet innan man ses, sånna har jag lyckats hitta mängder av på andra dejtingsidor..
Gillar verkligen tinder. Har gått på många roliga dejter och träffat intressanta människor.
Självklart finns det en del saker som inte är så bra men så är det ju med allt.

Håller helt med dig! Visst finns det många härliga människor där. Samt att man snabbt får en uppfattning om vad folk är ute efter. Det är bra! Raka rör ska det vara :)
 
Håller helt med dig! Visst finns det många härliga människor där. Samt att man snabbt får en uppfattning om vad folk är ute efter. Det är bra! Raka rör ska det vara :)

Kostar, och för vad. Hittar visserligen en prislista men inte vad den står för. Men jag och sidor!
 
Jag kan bara instämma om att det är svårt att veta vad folk vill på Tinder... Men då har jag svårt för socialt spel överlag så det kan vara det.
Tycker Tinder är skitdrygt annars men det kan vara min aversion för att sitta och knappa på telefonen som spelar in, den är säkert awesome för typ alla andra :p

Stör mig dock som fan på att det dyker upp folk från helt andra delar av jordklotet utan att det syns när man swipear och det kommer fram först när man pratar med de, så jävla irriterande! Jag har inget intresse av att matcha med folk från andra länder. Distans i all ära, jag är rätt inställd på att jag måste leta på annat håll för att hitta någon, men distansen till tex Eritrea är liiiite att ta i :meh:
 
Jag gillar Tinder.... Ger mej betydligt bättre respons än något annat ... Och som sagt rätt tidigt kommer frågan "vad söker du" utan att det känns konstigt .... Alternativt så kommer det rätt snabbt fram utan att man behöver fråga (typ ska vi ses i kväll och mysa *haha*) ...
+ Att jag slipper få en massa "utanför Sthlm folk" på mina listor (eller nja några får man men det märker man rätt snart det med)
 
Jag kan bara instämma om att det är svårt att veta vad folk vill på Tinder... Men då har jag svårt för socialt spel överlag så det kan vara det.
Tycker Tinder är skitdrygt annars men det kan vara min aversion för att sitta och knappa på telefonen som spelar in, den är säkert awesome för typ alla andra :p

Stör mig dock som fan på att det dyker upp folk från helt andra delar av jordklotet utan att det syns när man swipear och det kommer fram först när man pratar med de, så jävla irriterande! Jag har inget intresse av att matcha med folk från andra länder. Distans i all ära, jag är rätt inställd på att jag måste leta på annat håll för att hitta någon, men distansen till tex Eritrea är liiiite att ta i :meh:

Hur kan du missa att de kommer långt bortifrån ? Det är ju tom i en annan färg !
Ska fixa in lite bilder så ska du få lära dej ;)
 
Jag har hört av en killkompis som sa att alla vi tjejer har i princip samma profilbilder på Tinder :D Enligt honom så finns det alltid en bild med en midsommarkrans på huvudet på alla. Sen en skidbild, och en bild med något djur :D Kan det stämma? Vad har isåfall alla killar för likadana bilder? En bild med ett glas i handen och en med solglasögon kanske :D
 
Hur kan du missa att de kommer långt bortifrån ? Det är ju tom i en annan färg !
Ska fixa in lite bilder så ska du få lära dej ;)
Näää... Ingen annan färg eller nånting vad jag sett? Blir det annan färg även om de är här i trakten och swipear på semester eller nåt? Men ja, gärna bilder!
 
Jag har hört av en killkompis som sa att alla vi tjejer har i princip samma profilbilder på Tinder :D Enligt honom så finns det alltid en bild med en midsommarkrans på huvudet på alla. Sen en skidbild, och en bild med något djur :D Kan det stämma? Vad har isåfall alla killar för likadana bilder? En bild med ett glas i handen och en med solglasögon kanske :D

Jag har sett otaliga bilder på folk som åker skidor, eller är på nån exotiskt strand, eller klappar tigrar. Och förvåningsvärt många inom vårdyrken iklädda sina arbetskläder. Till och med kirurger i operationssal!!!
De som har bilder som dessa alternativt bild där dom spelar gitarr swipear jag bort direkt. Även folk som har solglasögon på alla sina bilder.
 
Näää... Ingen annan färg eller nånting vad jag sett? Blir det annan färg även om de är här i trakten och swipear på semester eller nåt? Men ja, gärna bilder!

bild_1_559a8b68ddf2b34c6ebf12fa.jpg


Alexander, 27 år
14 kilometer bort och var aktiv för 2 minuter sedan

Dvs han var för 2 minuter sedan 14 km ifrån där jag bor =)

bild_2_559a8b682a6b22985b511e7e.jpg


Oskar 22 år
8167 kilometer bort
Sveper i Stockholm

Dvs han är ju inte ens i närheten ... 816 mil bort ... vad är det ? USA ?
Här ser du ju dessutom den lilla "blå flygplanet" och orden "sveper i Stockholm"... Dvs totalt orelevant att prata med ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
872
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp