Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen har mitt abonnemang löpt ut. Naturligtvis försökte firman göra en automatisk förlängning trots att jag direkt sa upp det när beställningen var bekräftad. De försökte sno mig på en större summa så jag har fått kämpa för att få rätt. Och i den sista medlemsveckan kom det en man som kändes bekant på ett mystiskt sätt, ingen bild, men jag fick en bekant känsla. Och han ville hela tiden ha mitt telefonnummer för att skicka bild. Jag har blivit mer försiktig numera så jag gav bara min mailadress och han påstod att det inte gick att maila. Jag bad om hans mailadress så att han skulle kunna maila tillbaka och då kände jag ju igen honom. Jag hade fikat en gång med honom i somras och sen efter ett tag blockerat honom för han var så jobbig. Trodde han att jag blivit desperatere nu så att jag skulle ge honom en ny chans?
 
Kan ju ansluta mig till denna tråd(eftersom jag ändå alltid läser den), om inte för att nån annan ska slippa känna sig som världens mest tragiska människa ;)
Har varit singel ungefär hela mitt liv, åtminstone sen jag var 19, och jag är snart 33... Men visst, jag kan ju inte heller säga att jag ens velat eller har lagt ner hela min energi på att hitta en man att dela resten av mitt liv på under de senaste 14 åren heller. Men nu känns det faktiskt jävligt trist att vara nästan den enda (och i vissa sammanhang är det faktiskt så) att inte har en partner och barn... Är faktiskt bara de senaste åren som jag faktiskt varit (ganska) säker på att jag också vill ha detta! Nu vill jag också vara "normal".
Är med på två dejtingsidor. Idag fick jag mail från en snygging, som också hade en väldigt tilltalande presentation vilket såklart gjorde att jag blev intresserad. Mailkonversationen funkade bra, ett gemensamt intresse avhandlades och lite allmänt sådär. Men sen så blev det tyst... och han var fortfarande online... Så ja dissad, av den enda vettiga jag har haft kontakt med på den sidan på ett år :( Jaha, då får jag väl vänta ett år till, om jag har tur, för det brukar vara den tidsintervallen jag får kontakt med nån som faktiskt är intressant och verkar intresserad av mig...
Hade även en dejt inplanerad för ett par veckor sen, dag var planerad, men när jag frågade om han hade nåt förslag på plats så dog kommunikationen ut. En vecka senare fick jag ett mail att han varit sjuk?? Tappade visst fingrarna då och de tog en vecka innan dom växte ut.... Svarade typ jaha och tänkte han kunde dra. Sen hör han av sig igen, inte för att fråga om en ny dejt utan bara hur det är och va jag gjort i veckan? Varför fortsätter han maila om han inte vill träffa mig ändå?

Känns också som internet är min enda chans att träffa nån, för jag har nästan inga kompisar att gå ut med, och utövar inga direkta intressen heller där jag träffar lämpliga kandidater. Mesta av min fritid går till att träna på gym, jobba extra och ibland hälsa på släkt och vänner(som bor med sambo och barn).

Och nä, jag har inte ens en katt eller flera att trösta mig med.
 
Är verkligen ingen som svarar när jag skriver till folk. Står att folk har läst, men ingen svarar. Trist

Så var det för mig med. Som kvinna verkar man bli mer eller mindre betraktad som ett psykfall om man tar första kontakten med en man på dejtingsajter.

Har inte alls samma erfarenhet, tvärtom har det varit väldigt uppskattat med initiativ. Nu vet jag vilken ålder du är i och söker partner i, men har fått höra tidigare av äldre vänner att det inte varit riktigt samma gensvar.

Jag är inne på samma spår som Elina8. Jag är lite över 30 och sökte män i samma ålder. De flesta av mina kontakter på HP inleddes av mig och jag fick inga negativa reaktioner. Sen var det så klart inte alla som svarade alls, men om de inte var intresserade av mig så var det väl lika bra att de inte heller slösade min tid. Så klart är det trist när man inte får några matchande intressen alls under en period, men det behöver ju inte bero på att man egentligen gjort något fel, t ex genom att skriva först.
 
Jag är inne på samma spår som Elina8. Jag är lite över 30 och sökte män i samma ålder. De flesta av mina kontakter på HP inleddes av mig och jag fick inga negativa reaktioner. Sen var det så klart inte alla som svarade alls, men om de inte var intresserade av mig så var det väl lika bra att de inte heller slösade min tid. Så klart är det trist när man inte får några matchande intressen alls under en period, men det behöver ju inte bero på att man egentligen gjort något fel, t ex genom att skriva först.

Det kan absolut vara en åldersgrej. Jag är närmare 50 och kontaktade uteslutande män i min ålder. Gjorde t om ett litet försök och mailade till 8 personer som jag kände mig intresserad av. Alla läste mailen, två svarade. Den ena undrade hur gamla mina bilder var egentligen (den äldsta var ett år gammal) och den andra undrade, i princip, vad jag ville honom...?!

Så, så mycket för att försöka ta en första kontakt.
 
Jag trodde att jag hade blockat karln, men det var tydligen bara på WhattsApp för nu har han ringt mig. Fatta att jag inte är intresserad. Så jag skrev igen till honom och meddelade mitt totala ointresse. Det gjorde jag redan tidigare, men det har tydligen inte gått fram. Är det vanligt att man bara kastar iväg sitt telefonnummer och förväntar sig att man ringer tillbaka? Utan föregående kontakt? Jag ringer inte upp utan att det har pratats lite först.
 
Det kan absolut vara en åldersgrej. Jag är närmare 50 och kontaktade uteslutande män i min ålder. Gjorde t om ett litet försök och mailade till 8 personer som jag kände mig intresserad av. Alla läste mailen, två svarade. Den ena undrade hur gamla mina bilder var egentligen (den äldsta var ett år gammal) och den andra undrade, i princip, vad jag ville honom...?!

Så, så mycket för att försöka ta en första kontakt.

Men oj, vilka tråkmånsar. :/ Det mest positiva man kan säga där är väl just att det var lika bra att du kunde sortera bort dem utan större tidsspillan.
 
Nu har jag kommit tillrätta tillräckligt här efter 4,5 vecka och känner att det börjar bli dags att börja dejta. Men det var så längesen! Jag tror det är lite av en vanesak att träffa nya människor, nu känns det mest besvärligt och jobbigt!
Om inte annat behöver jag börja dejta för att komma vidare från A...
 
Jag fick kontakt med en snubbe som verkade okej.
Men i morse när jag vaknade hade han skickat fem mail där han bland annat berättade att han nog är kär i mig.
Dessutom visste han precis hur jag är och vad jag behöver.

VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK???!!???!! :arghh:
 
Jag fick kontakt med en snubbe som verkade okej.
Men i morse när jag vaknade hade han skickat fem mail där han bland annat berättade att han nog är kär i mig.
Dessutom visste han precis hur jag är och vad jag behöver.

VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK???!!???!! :arghh:
Men jisses! Vilka människor det finns!
 
Hej alla!
Jag hoppar in i tråden jag också. Jag har ett konto på HP och Tinder, Tinder var en rolig grej från början men nu ogillar jag den appen. Killarna som jag skriver till tar antagligen bort mig eller så får jag svaret att dom har enbart den här appen för att se hur många tjejer som tycker att dom är snygga!?
HP är en stor röra som enbart folk i övre 40 skriver till mig eller yngre killar i 20-årsåldern som vill träffa en äldre tjej. (har ett spann på 26-32)

Chattar aktivt med 2 killar, har börjat pratat om att träffas men jag börjar bli nervös!! Vad ska man göra? En tyckte att vi skulle fika men jag vet inte om jag fixar att sitta still eftersom jag aldrig har träffat en som jag har träffat via internet.
Har ni något tips till nybörjaren? Hur stillar jag nervositeten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 183
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
877
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp