Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du kan omöjligt veta från första stund hur allting utvecklar sig och hur saker och ting ser ut om en månad. Saker/känslor/ambitioner kan ändras med tiden -bara man vågar ge allt en chans.

52an (som ni kanske läst om i gamla tråden) hade bestämt sig för att vara singel i 1½ år...men han hann bara vara det i ca 5 månader. ...och han verkar inte ångra sig :)

Nej det säger jag inte att man kan veta, jag säger ju att man inte kan veta vad som händer, om man passar ihop eller vilka känslor som dyker upp. Det vet man ju inte förrän efteråt.
Men man kan veta vad man är ute efter. Om man dejtar för att man vill ha ett tidsfördriv/någon för stunden eller om man vill träffa någon att dela sitt liv med.
 
Ja det är ju en idé. Ska försöka hålla ut och vänta så länge som möjligt för att se vad som händer och sen blir det min backup-plan! :p

Vad skönt att jag inte är ensam om att vara lite smått hysterisk och måste veta!

Fika-killen verkar ju dock intresserad :D Och det är min också, på sätt och vis.. igår när han sa gonatt, så skrev han att han hoppas han får krama mig snart igen.
Jag säger som min psykolog ;), gör det du känner för. Vill du bjuda ut honom, gör det! Sluta med strategierna, dom är bara jobbiga för dig.

Btw, "hoppas vi får kramas igen snart" är en definitiv invit, bara att fylla i "ja, när tycker du vi ska göra det då? Jag är ledig för kramar på fredag."
 
Jag säger som min psykolog ;), gör det du känner för. Vill du bjuda ut honom, gör det! Sluta med strategierna, dom är bara jobbiga för dig.

Btw, "hoppas vi får kramas igen snart" är en definitiv invit, bara att fylla i "ja, när tycker du vi ska göra det då? Jag är ledig för kramar på fredag."


Det är strategier för mig själv, som jag måste ha. För jag mår inte bra av att tänka och överanalysera allt.

Ja men jag vet att han har pappa-vecka nu 1 vecka framöver så det får tyvärr vänta tills barnet åker till sin mor igen. :)
 
Lite off-topic men diskuterade relationer med min "platshållarsambo" Mr.Kompis och satte nästan i halsen av förvåning. Trodde inte att människor över 30 med flera långa förhållanden bakom sig resonerade så. Men han var ärligt förvånad över att hans (distans-)tjej bara hade slapparkläder och ingen makeup alls med sig när de åkte till en stuga på landet över helgen. Inte irriterad, men förvånad. Pffff! Hade en lång diskussion om smink när var och hur efter det.

Min ståndpunkt är att det är fint att få vara den man är och slappa utan smink när man känner för det. Hans att man helst fixar sig lite för sin partner. Han menade att man gör det ju också för sin egen skull. Och javisst, men inte jämt! Och det är ju märkligt om det liksom är "en grej!"

Jag har inga långa relationer i ryggen, men inte fasen skall man behöva känna att det krävs makeup för att vara fin. Även om det gör en "finare".

"Fixar" ni er alltid till vardags när ni är i ett förhållande? Är det vanligt att det "förväntas?"

Åter till topic så börjar jag äntligen hitta Tjejkompisar här som jag tror på att hänga med framöver. Har tro på att gå ut som grupp med andra tjejer istället för som det oftast varit senaste året, jag och Mr.Kompis eller jag som ensam tjej i ett killgäng. Bättre raggningsodds.

Haha.. nä att vara fixad och snyggt sminkad jämt är inget jag skulle orka med. Definitivt inte när man ska till en stuga över helgen.
Däremot så uppskattar jag att man är tillsammans med någon som ibland kan fixa till sig. Vill inte vara med någon som alltid går i slapparkläder. Men jag tycker det brukar lösa sig- de flesta går ju inte i slapparkläder till jobbet.
 
Jag hade aldrig orkat fixa till mig hela tiden! Däremot finns det ju olika nivåer på slappekläder, och bara för att de är bekväma behöver de inte vara sunkiga.
Jag skulle t.ex. aldrig ta på mig ett par noppriga och trasiga mjukisbyxor med likadan tröja, ens om jag skulle vara själv.
 
Jag hade aldrig orkat fixa till mig hela tiden! Däremot finns det ju olika nivåer på slappekläder, och bara för att de är bekväma behöver de inte vara sunkiga.
Jag skulle t.ex. aldrig ta på mig ett par noppriga och trasiga mjukisbyxor med likadan tröja, ens om jag skulle vara själv.

Håller med. Även slapparkläder behöver ju inte vara sunkiga. Utan de kan ju vara hela och rena.
Sen skulle jag inte vara sunkig som att inte ha duschat på flera dagar
 
Wut! Orka jobba på det viset, att vara snygg jämt! Sen kan man vara slapparsnygg med, kräver ju inte så mycket mer än att inte vara skitig och lukta äckligt. Mitt ex tyckte förresten det var sååååå hemskt att jag kunde med att visa mig offentligt i mjukisbyxor, typ när vi gick och handlade en söndagskväll, haha. Finns värre saker kände jag ;)

Funderar på att föreslå någon form av träff i helgen, med te-killen, men ingen aning på vad jag skulle känna för ändå. Hade varit kul med en aktivitet, samtidigt som jag längtar efter en kväll i soffan med film och lite närhet. Fast vet inte om det är ett alternativ med honom, mer en allmän längtan sådär i höst-och-singel-livet.

Förslag på något? Baka bullar? Bowla? Vet inte... Inte för dyrt, katterna och kommande Londonresa har redan slurpat för mycket i kassan för tidigt på lönen. :)
 
Wut! Orka jobba på det viset, att vara snygg jämt! Sen kan man vara slapparsnygg med, kräver ju inte så mycket mer än att inte vara skitig och lukta äckligt. Mitt ex tyckte förresten det var sååååå hemskt att jag kunde med att visa mig offentligt i mjukisbyxor, typ när vi gick och handlade en söndagskväll, haha. Finns värre saker kände jag ;)

Funderar på att föreslå någon form av träff i helgen, med te-killen, men ingen aning på vad jag skulle känna för ändå. Hade varit kul med en aktivitet, samtidigt som jag längtar efter en kväll i soffan med film och lite närhet. Fast vet inte om det är ett alternativ med honom, mer en allmän längtan sådär i höst-och-singel-livet.

Förslag på något? Baka bullar? Bowla? Vet inte... Inte för dyrt, katterna och kommande Londonresa har redan slurpat för mycket i kassan för tidigt på lönen. :)

Beror på om du känner för att du vill prata mkt- då kan tex fika eller film vara bra men med ngn aktivitet kan det ju bli lite lättsammare. men är man hångelsugen kanske filmen är bra-
 
Wut! Orka jobba på det viset, att vara snygg jämt! Sen kan man vara slapparsnygg med, kräver ju inte så mycket mer än att inte vara skitig och lukta äckligt. Mitt ex tyckte förresten det var sååååå hemskt att jag kunde med att visa mig offentligt i mjukisbyxor, typ när vi gick och handlade en söndagskväll, haha. Finns värre saker kände jag ;)

Funderar på att föreslå någon form av träff i helgen, med te-killen, men ingen aning på vad jag skulle känna för ändå. Hade varit kul med en aktivitet, samtidigt som jag längtar efter en kväll i soffan med film och lite närhet. Fast vet inte om det är ett alternativ med honom, mer en allmän längtan sådär i höst-och-singel-livet.

Förslag på något? Baka bullar? Bowla? Vet inte... Inte för dyrt, katterna och kommande Londonresa har redan slurpat för mycket i kassan för tidigt på lönen. :)
Baka låter ju som en perfekt aktivitet. Då har ni något att göra, och så måste ni såklart fika efteråt när ni bakat klart!
 
Om man bör fixa sig ofta så förstår jag verkligen varför jag är singel.
En mascara har jag tills den torkat och favvoplaggen att mysa i hemma är långkalsonger och raggsockar. Har tom hänt att jag struntar i att dra ett par byxor ovanpå utan bara hoppar i gummistövlarna när jag går kvällsrundan med hunden.
 
Beror på om du känner för att du vill prata mkt- då kan tex fika eller film vara bra men med ngn aktivitet kan det ju bli lite lättsammare. men är man hångelsugen kanske filmen är bra-

Hm, brukar inte prata så mycket under film faktiskt ;) Vi har ju haft två "pratdejter" eller vad man ska säga, en typ fika och så mat en gång så något mer "handlingskraftigt" känns det nog som det lutar åt.

Baka låter ju som en perfekt aktivitet. Då har ni något att göra, och så måste ni såklart fika efteråt när ni bakat klart!

Ja, jag gillar nog den idén faktiskt! Både göra och äta. Aj lajk :D Får se vad jag beslutar mig för.... om jag gör det.
 
Angående mysklädsel så måste jag få berätta om min förra dejt.
Första gången jag kom hem till honom så hade vi varit ute och käkat först, och jag var förstås lite piffad med smink och klänning.
När vi kom in rev han fram ett par pyjamasbyxor och en farfarströja ur garderoben till mig och sa "Här. Var bekväm!"

:D
 
Jag har inga långa relationer i ryggen, men inte fasen skall man behöva känna att det krävs makeup för att vara fin. Även om det gör en "finare".

"Fixar" ni er alltid till vardags när ni är i ett förhållande? Är det vanligt att det "förväntas?"

Nä, verkligen inte. Går 90% av tiden runt i slapparkläder, osminkad är jag nästan alltid.

Sitter i sängen som en liten Gollum för tillfället, rödskrubbad i ansiktet och känner mig fullt bekväm med att min karl är här. Går ju inte för sig att hålla på och vara tillfixad var enda minut man är omkring varandra. Är hur skönt som helst att kunna se ut precis som man känner för det. Jag skulle nog inte orka vara med någon som tyckte si och så om mina kläder eller smink.
 
Lite off-topic men diskuterade relationer med min "platshållarsambo" Mr.Kompis och satte nästan i halsen av förvåning. Trodde inte att människor över 30 med flera långa förhållanden bakom sig resonerade så. Men han var ärligt förvånad över att hans (distans-)tjej bara hade slapparkläder och ingen makeup alls med sig när de åkte till en stuga på landet över helgen. Inte irriterad, men förvånad. Pffff! Hade en lång diskussion om smink när var och hur efter det.

Min ståndpunkt är att det är fint att få vara den man är och slappa utan smink när man känner för det. Hans att man helst fixar sig lite för sin partner. Han menade att man gör det ju också för sin egen skull. Och javisst, men inte jämt! Och det är ju märkligt om det liksom är "en grej!"

Jag har inga långa relationer i ryggen, men inte fasen skall man behöva känna att det krävs makeup för att vara fin. Även om det gör en "finare".

"Fixar" ni er alltid till vardags när ni är i ett förhållande? Är det vanligt att det "förväntas?"

Åter till topic så börjar jag äntligen hitta Tjejkompisar här som jag tror på att hänga med framöver. Har tro på att gå ut som grupp med andra tjejer istället för som det oftast varit senaste året, jag och Mr.Kompis eller jag som ensam tjej i ett killgäng. Bättre raggningsodds.
Jag ser nästan alltid ut som "jag gör" oavsett om jag är hemma eller på jobbet eller med mannen. Ska man gå på fest, gå ut på fin restaurang, evenemang eller liknande klär jag upp mig och kanske sminkar mig. Jag är däremot ingen mysbyxperson, jag har liksom jeans eller vad det nu är jag bär på mig oavsett om jag är hemma i soffan eller på jobbet. Sminkar mig gör jag numera ganska sällan eftersom jag är så morgontrött och ofta sen vart jag nu än ska. Så för mig är det ingen jättekontrast mellan hänga i stugan på landet jaget och hänga i stan jaget.
 
Angående mysklädsel så måste jag få berätta om min förra dejt.
Första gången jag kom hem till honom så hade vi varit ute och käkat först, och jag var förstås lite piffad med smink och klänning.
När vi kom in rev han fram ett par pyjamasbyxor och en farfarströja ur garderoben till mig och sa "Här. Var bekväm!"

:D
Vad härligt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
944
Senast: pepp
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp