Jag utnyttjade min försäkring friskt i början när jag hade min. Inga som helst konstigheter trots att hon var import. Först var det foderstrupsförstoppning eftersom hon inte drack ordentligt när hon gick ensam, isolering var inte hennes grejj. Sedan var det ett sår på hornhinnan. Efter det mugg från hoven till kotan och efter det så var det en fd stallkamrat som inte fick på henne grimman och istället för att ringa mig så satte hon grimman runt halsen... tre timmar senare hittade jag hästen i hagen med grimman runt halsen, grimskaftet insnurrat runt bakbenen och runt svansremmen... Människan hade inte hört av sig. Sårig och dan överallt, såg ut att ha gått omkull med detta utifrån hur sår och svullnader såg ut. Samma människa som sedan misshandlade mig när jag lugnt och trevligt försökte fråga om vad som egentligen hade hänt...
Kort efter flytten därifrån så vrickade hon både höger fram och höger bak.
Med allt som hade varit så vågade jag inte chansa på att hon var läkt på riktigt så jag åkte till klinik och gjorde full genomgång av henne, rörelsekoll med böjprov, balanskontroll ifall grimman hade orsakat något på nacken, och synundersökning ifall det hade spelat in. Betalades av försäkringsbolaget utan minsta knyst trots att hon visade sig vara helt ren och läkt av allt.
Nu har vi tack o lov haft lång tid utan skador, annars hade jag nog blivit tokig