Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår verkligen inte vad du bråkar om?
Jag valde en del av det du skrev och argumenterade emot, som man ofta gör här. Du verkar vilja att man ska analysera hela inlägget innan man får svara?
Nja, tycker kanske inte det är så givande att fokusera på något som nämndes som ett exempel och som redan avhandlats. Jag förstår inte varför du är så otrevlig, helt ärligt. Känns jättetrist.
 
Nja, tycker kanske inte det är så givande att fokusera på något som nämndes som ett exempel och som redan avhandlats. Jag förstår inte varför du är så otrevlig, helt ärligt. Känns jättetrist.
Jag förstår helt ärligt inte hur du läser mina inlägg. Är inte det minsta otrevlig bara oerhört undrade efter ditt påhopp.
 
Jag förstår helt ärligt inte hur du läser mina inlägg. Är inte det minsta otrevlig bara oerhört undrade efter ditt påhopp.
Hehe, nej, vi kanske tolkar varandra helt fel då. För jag har inte hoppat på dig alls. Men det vore inte så konstigt om vi missförstått tonen i varandras inlägg. Sånt händer ju rätt lätt på nätet 😊
 
Fast här handlar det ju om att vara en vinstdrivande verksamhet med allt vad det innebär. Det är en fundamental skillnad. Att vårda kundrelationer, marknadsföra sig och anpassa sig till vad kundernas behov är får man nog se som del av verksamheten. Särskilt om den av naturen är svår att skala upp. Det går inte att strunta i att förhålla sig till såna faktorer bara för att man är verksam inom just hästnäringen. Visst kan vi komma på tusen invändningar emot att det skulle gå, eller argument för att det inte skulle löna sig. Och för vissa verksamheter är det säkert så. Men att kategoriskt säga att det inte är värt att lägga krut på sånt som ens kunder faktiskt efterfrågar tycker jag är kortsiktigt.

Vi har under senaste åren lämnat specifikt unghästar till lite olika utbildare och det har verkligen skiljt sig i hur mycket de vill/tycker är rimligt att uppdatera en med. Det är ju lite annorlunda med en äldre häst som skall utbildas/tävlas under längre tid såklart, skall personen matcha en häst en säsong för tävling hade jag antagit att denne hört av sig på en need to know-bas för planering eller specifika saker, så får man fråga om man undrar hur det går. Men det är ju min referensram.
Med unghästarna som är borta 4-7 veckor där det ofta händer mycket på kort tid tycker inte jag ett par ord på sms/messenger/telefon är orimligt varje vecka, men jag kan också förstå stressen att man inte vill fastna i långa samtal med någon som ringer konstant och man har 10-15 hästar att sköta och träna.
Det namn som är mest välkänt som vi använt var också mest anlitad, och därtill såklart hade denne minst tid till kontakt. Där slog det över så pass att man fick jaga personen för att få veta högst relevanta detaljer, och just känslan av att vara en helt oprioriterad kund är en anledning till att denne inte kommer anlitas igen.
Andra som haft högst 4-5 hästar samtidigt har varit mycket mer kommunikativa vilket såklart är trevligt, speciellt när man får film när de galopperat första gången ect. Drömmen är ju någon som både tränar hästen bra och som man kan ha en fungerande kommunikation med varje/varannan vecka. Eller varje månad om vi talar längre tidsperspektiv.
 
Hehe, nej, vi kanske tolkar varandra helt fel då. För jag har inte hoppat på dig alls. Men det vore inte så konstigt om vi missförstått tonen i varandras inlägg. Sånt händer ju rätt lätt på nätet 😊
Så sant så, vi läser antagligen varandras inlägg annorlunda än vad de är tänkta som.
 
Vi har under senaste åren lämnat specifikt unghästar till lite olika utbildare och det har verkligen skiljt sig i hur mycket de vill/tycker är rimligt att uppdatera en med. Det är ju lite annorlunda med en äldre häst som skall utbildas/tävlas under längre tid såklart, skall personen matcha en häst en säsong för tävling hade jag antagit att denne hört av sig på en need to know-bas för planering eller specifika saker, så får man fråga om man undrar hur det går. Men det är ju min referensram.
Med unghästarna som är borta 4-7 veckor där det ofta händer mycket på kort tid tycker inte jag ett par ord på sms/messenger/telefon är orimligt varje vecka, men jag kan också förstå stressen att man inte vill fastna i långa samtal med någon som ringer konstant och man har 10-15 hästar att sköta och träna.
Det namn som är mest välkänt som vi använt var också mest anlitad, och därtill såklart hade denne minst tid till kontakt. Där slog det över så pass att man fick jaga personen för att få veta högst relevanta detaljer, och just känslan av att vara en helt oprioriterad kund är en anledning till att denne inte kommer anlitas igen.
Andra som haft högst 4-5 hästar samtidigt har varit mycket mer kommunikativa vilket såklart är trevligt, speciellt när man får film när de galopperat första gången ect. Drömmen är ju någon som både tränar hästen bra och som man kan ha en fungerande kommunikation med varje/varannan vecka. Eller varje månad om vi talar längre tidsperspektiv.
Ja men precis. Om man kan mötas i vad man tycker är rimliga ramar och hitta ett upplägg som fungerar för båda parter ☺️
 
Det har jag gjort. Hon sa bara att hon är väldigt dålig på det. Jag kanske skulle få ett meddelande samma kväll att hästen levde. Det fick jag inte.
Men du är ju en betalande kund, för det första, och för det andra någon som har gett henne förtroendet att förvalta en levande varelse du bryr dig om. Tycker det är minst sagt rimligt att du hör av dig och ber om en kort uppdatering. Vet att Sverige inte är världens mest service minded kultur men nån måtta får det ändå vara.
 
Men du är ju en betalande kund, för det första, och för det andra någon som har gett henne förtroendet att förvalta en levande varelse du bryr dig om. Tycker det är minst sagt rimligt att du hör av dig och ber om en kort uppdatering. Vet att Sverige inte är världens mest service minded kultur men nån måtta får det ändå vara.
Hon har förvarnat att hon är väldigt dålig på att höra av sig och uppdatera så jag tar inte så allvarligt på det.
 
Tycker så hemskt synd om den :(. Lite spännande att dem denna gången lagt ut inte bara en, utan två filmer där det verkligen syns att den är halt.
Nästan så jag har lust att skriva jag köper den för 10.000 :o:banghead:.

För vill inte vara sån men en hältutredning kan kosta lätt över 100k om det är en svår skada. För man kan ju undra varför dem inte bara utreder den?.
 
Tycker så hemskt synd om den :(. Lite spännande att dem denna gången lagt ut inte bara en, utan två filmer där det verkligen syns att den är halt.
Nästan så jag har lust att skriva jag köper den för 10.000 :o:banghead:.

För vill inte vara sån men en hältutredning kan kosta lätt över 100k om det är en svår skada. För man kan ju undra varför dem inte bara utreder den?.
För om det finns papper på den är halt så kan dom inte komma undan med att säga att det "endast" är en rörelsestörning, gissar jag på :(
 
Tycker så hemskt synd om den :(. Lite spännande att dem denna gången lagt ut inte bara en, utan två filmer där det verkligen syns att den är halt.
Nästan så jag har lust att skriva jag köper den för 10.000 :o:banghead:.

För vill inte vara sån men en hältutredning kan kosta lätt över 100k om det är en svår skada. För man kan ju undra varför dem inte bara utreder den?.
En hältutredning kostar väl inga 100 000 kr?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 178
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 241
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp