Och jag som tyckte jag hade köpt på mig problem med mitt sto från Litauen. Hon var ju "bara" halt och hade öroninflammation och strålröta.September, så allt det där var inom två månader
Som tur är så har inget tillkommit efter det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag som tyckte jag hade köpt på mig problem med mitt sto från Litauen. Hon var ju "bara" halt och hade öroninflammation och strålröta.September, så allt det där var inom två månader
Som tur är så har inget tillkommit efter det.
Min var frisk när hon kom, och sedan tillstötte saker, olyckor.Och jag som tyckte jag hade köpt på mig problem med mitt sto från Litauen. Hon var ju "bara" halt och hade öroninflammation och strålröta.
Jag skulle nog säga att om hästen upplevdes frisk och var UA på besiktning när den försäkrades och inte var allt för gammal så finns det nog ingen anledning att inte välja A1 och fortsätta med det om man vill ha en så bred försäkring som möjligt. Det är ju ofta ganska stor skillnad mellan A1 och A2 och jag skulle nog bara välja en A2 om det var en äldre häst som skulle nyförsäkras eller om det gäller en häst med begränsat värde som i huvudsak ska gå som sällskapshäst. Min import har A1 och jag planerar inte att byta till något annat. Det finns ju massvis med skador och sjukdomar som hästen kan få som inte alls är relaterade till gamla skador eller är medfödda. Vrickningar i hagen, kolik, sårskador, hudsjukdomar osv osv. A2 hos Agria tar ju tex inte skador på ligament, senor och leder öht.Just det, tack för svar! Undrar hur tidsspannet ser ut om man tänker att hästen gått försäkrad utan o nyttja försäkringen i flera år sen dyker något upp. Har ju A1 just för den utökade hältutredningen men om det inte täcker är det ju onödigt...
Ja, det förstår jag! En sån tur att allt är bra nu! Såg henne på Instagram hos tränaren (inga namn nämnda ) förresten!Min var frisk när hon kom, och sedan tillstötte saker, olyckor.
Men jag trodde att jag skulle bli tokig där ett tag.
Fulaste bilden någonsin tagen på den hästen tror jagJa, det förstår jag! En sån tur att allt är bra nu! Såg henne på Instagram hos tränaren (inga namn nämnda ) förresten!
Det har du helt rätt i ! tack för vägledning, då håller jag fast vid A1Jag skulle nog säga att om hästen upplevdes frisk och var UA på besiktning när den försäkrades och inte var allt för gammal så finns det nog ingen anledning att inte välja A1 och fortsätta med det om man vill ha en så bred försäkring som möjligt. Det är ju ofta ganska stor skillnad mellan A1 och A2 och jag skulle nog bara välja en A2 om det var en äldre häst som skulle nyförsäkras eller om det gäller en häst med begränsat värde som i huvudsak ska gå som sällskapshäst. Min import har A1 och jag planerar inte att byta till något annat. Det finns ju massvis med skador och sjukdomar som hästen kan få som inte alls är relaterade till gamla skador eller är medfödda. Vrickningar i hagen, kolik, sårskador, hudsjukdomar osv osv. A2 hos Agria tar ju tex inte skador på ligament, senor och leder öht.
Oftast täcker det utan problem. Skulle vara om det framkommer att det finns medfödda eller andra långvariga problem som orsakar hältan. Jag har haft importerade hästar förr och det har aldrig varit problem.Just det, tack för svar! Undrar hur tidsspannet ser ut om man tänker att hästen gått försäkrad utan o nyttja försäkringen i flera år sen dyker något upp. Har ju A1 just för den utökade hältutredningen men om det inte täcker är det ju onödigt...
Jag är av den fasta övertygelsen att alla behöver minst en ponny i sitt livDet kommer bli en ponnybox ledig i vårt stall, är så orimligt sugen på en ponny till dottern. Hon är under ett år men blir helt lyrisk över hästarna och min tanke är att kanske köpa en ponny man kan köra så man kan ge sig ut tillsammans, en på halvblodet och en med ponnyn. Så kan hon rida sen om hon vill.
Tänker att då är det ju inte omöjligt att köpa en ungponny för jag kan ju utbilda den… hmm! Finns en del rara shetlandsponnyer till salu och en dartmooruppfödare vi känner har en ljuvlig åring till salu. Hade själv dartmoor som barn som jag sen red SM på.
Sonen fick sin shettis när han var 1,5 år så det är hög tid att du börja leta efter rätt ponnyDet kommer bli en ponnybox ledig i vårt stall, är så orimligt sugen på en ponny till dottern. Hon är under ett år men blir helt lyrisk över hästarna och min tanke är att kanske köpa en ponny man kan köra så man kan ge sig ut tillsammans, en på halvblodet och en med ponnyn. Så kan hon rida sen om hon vill.
Tänker att då är det ju inte omöjligt att köpa en ungponny för jag kan ju utbilda den… hmm! Finns en del rara shetlandsponnyer till salu och en dartmooruppfödare vi känner har en ljuvlig åring till salu. Hade själv dartmoor som barn som jag sen red SM på.
@AndromedaeSonen fick sin shettis när han var 1,5 år så det är hög tid att du börja leta efter rätt ponny
Instämmer! Annars måste man bara köpa den som vuxen sen ändå.Jag är av den fasta övertygelsen att alla behöver minst en ponny i sitt liv
Tror våra shettisar också dök upp när min grabb var i den åldernSonen fick sin shettis när han var 1,5 år så det är hög tid att du börja leta efter rätt ponny
En vän har övertalat mig att åka och provrida hennes kollegas arab.
Det blir intressant, jag tycker inte om araber och har tusen fördomar om dem
Spetiga små nervvrak som struttar fram med svansen i vädret
Får se om jag blir motbevisad
Spännande! Uppdatera oss hur det går. Själv har jag ridit ett par araber som har varit väldigt trevliga.En vän har övertalat mig att åka och provrida hennes kollegas arab.
Det blir intressant, jag tycker inte om araber och har tusen fördomar om dem
Spetiga små nervvrak som struttar fram med svansen i vädret
Får se om jag blir motbevisad
Spännande! Uppdatera oss hur det går. Själv har jag ridit ett par araber som har varit väldigt trevliga.
Skulle nog säga att de är bra terränghästar med tanke på att de är gott representerade på distanstävlingarJag har ridit någon trevlig under åren. Men det är väl en anledning till att de är ovanliga och att man sällan ser någon på terrängbanan.
Skvattiga fegisar
Men blir gärna motbevisad!
Anledningen är nog att det betäcks otroligt få araber. Det finns helt enkelt inte så många att tillgå. Och de flesta som finns tävlas inte, istället är de högt älskade familjehästar som när de väl är inridna sedan aldrig säljs, vilket ytterligare bidrar till att de aldrig syns. Eller så används de i avel och syns inte av den anledningen. Det betäcks alltså under 100 ston/år. Och de bästa hästarna exporteras ofta.Jag har ridit någon trevlig under åren. Men det är väl en anledning till att de är ovanliga och att man sällan ser någon på terrängbanan.
Skvattiga fegisar
Men blir gärna motbevisad!