Mitt intryck av marknaden nu, är att det tar längre tid för säljarna att sälja, eller så är det så att den kategori som jag har varit intresserad av, är inte "superhet".
Vi hittade snabbt en häst, och lite tur var det nog. Nu blev det bara en provridning och allt kändes rätt, men det berodde nog på både lite (eller mycket!) tur men kanske också att jag visste nästan exakt vad vi var ute efter.
Men då beror det på säljaren också. Har den beskrivit hästen någorlunda neutralt och korrekt?
Jag hittade då även en annan häst, en äldre dressyrponny, på annons som kunde varit intressant.
Den hade enligt tdb en hel del meriter även i hoppning med tidigare ägare. Men tyvärr lyftes inte det fram i annonsen.
Den ponnyn ligger fortfarande kvar på annons och frågan är om allt fokus på dressyren gjort att köpekretsen blivit för smal?
Den typen av häst hade nog för många kunnat vara ett alternativ, och intressant även för vuxen ryttare.
En äldre ponny som tävlar på msv nivå till ett modest pris (i förhållandetill yngre hästar med samma meriter), borde vara attraktiv för många, tänker jag?
Bara lite tankar i allmänhet.