Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En och SEXTIO?Jeg red en Haflinger som hadde for vane å slenge av alle medryttere på uteritt. Han kjørte også rodeo show når man hoppet, og om han ikke ble tatt inn fra hagen i tide, så hoppet han glatt over det 1.60 m høye gjerdet...
En och SEXTIO?
Jepp, ikke noe problem. Han hadde kjempe talent i sprang, men det hjalp jo ikke når han slang av alle som prøvde hoppe med ham. Løp rundt noen runder og tok hinderne selv, før han hoppet ut av ridebanen... samme høyde på gjerdet der...En och SEXTIO?
Det tror jeg ikke hadde gått for staketet var lagd av tømmerstokker som stolper og riktig tjukke brede planker.Tydligen mera atletisk än våran som bara brakade rakt igenom staketet....
Börjar också fundera lite på att hyra från taffsnäs! Har du någon erfarenhet därifrån?Jag tittar mest på Hästnet och Facebookgruppen Fjordhästen i Norden finnes och så har jag hittat en norsk grupp Fjordhesteierskifte (om man nu till äventyrs känner för att leta utanför Sveriges gräns). Och så har jag anmält intresse att få hyra en fjordhäst ifrån Taffsnäs efter ridlägren i sommar.
Den är urgammal!Börjar också fundera lite på att hyra från taffsnäs! Har du någon erfarenhet därifrån?
Dom har helt fantastiska fjordningar, jag hade praktik där en hel terminBörjar också fundera lite på att hyra från taffsnäs! Har du någon erfarenhet därifrån?
Jag har också reagerat på att det finns en och annan häst till bra pris sista dagarna.Helt plötsligt tycker jag det ligger massor med rimliga hästar till rimliga priser ute på annons
Helt plötsligt tycker jag det ligger massor med rimliga hästar till rimliga priser ute på annons
Jag har också reagerat på att det finns en och annan häst till bra pris sista dagarna.
Vad kul att höra! Kanske ska kolla in det lite noggrannareDom har helt fantastiska fjordningar, jag hade praktik där en hel termin
Hästarna är underbara pigga och glada men alltid lätta att kontrollera.
Minns framförallt att det fanns en skogslinga med hinder där jag och dom andra praktikanterna brukade rejsa på led (barbacka såklart)
Rekommenderar absolut en fjording därifrån.
Tror ena tjejen jag hade praktik med är medlem här och minns detta
Hallon/jordgubb någonting heter hon här ☺
Skulle också gissa på det! Troligtvis de höga bränslepriserna och osäkerheten i världen just nu som säkert påverkar prisernaJag har också märkt det och speciellt hittat några stycken som jag hade velat provrida, dock ska jag eller kan jag inte köpa häst just nu .
Men många fina för helt okey priser, kan det vara på grund av priserna på höet osv har ökat?
Det tycker jag absolut du ska,lycka tillVad kul att höra! Kanske ska kolla in det lite noggrannare
Helt plötsligt tycker jag det ligger massor med rimliga hästar till rimliga priser ute på annons
Jag avlivade precis en 25-åring jag haft i flera år. Maken till roligare häst får man leta efter och jag har ändå stor erfarenhet av massor med olika hästar. Han var pigg och framåt med personen som ville det, och han var lugn och stabil med en ryttare som ville det. Jag lärde min moster att rida på honom när hon fyllde 60 år och hon vågade rida ut och galoppera på honom efter bara några gånger eftersom han var så trygg. Snäll i all hantering och väldigt rolig på ridbanan då han kunde om man själv kunde trycka på honom lite.Någon med lite erfarenhet av haflinger?
Jag har också sett det. Inte så bra för mig som ska försöka sälja min.Jag har också märkt det och speciellt hittat några stycken som jag hade velat provrida, dock ska jag eller kan jag inte köpa häst just nu .
Men många fina för helt okey priser, kan det vara på grund av priserna på höet osv har ökat?
Åh säg inte så. Som @prinsessfeminist skrev har jag hamnat i just den situationen. Sålde en fyraåriga swb, tävlad och i fas för sin ålder. Dock en speciell häst med tvång och kräver sin ryttare. Köparen ville inte stå för besiktningen trots att hon hade all möjlighet från min sida. Hästen gårdsbesiktades ua. Skrev bilaga till kontraktet om allt från utrustning, hur hästen tränats, utfodring mm och poängterade i både annons och i bilaga att hon hade sadeltvång. Under provridningen visade häst också sin fulla arsenal i beteende.Säljer du som privatperson till privatperson och de röntgar hästen senare och hittar ett fel du inte visste fanns har jag svårt och se att du får problem. Det är såfall om de röntgar vid försäljningen och upptäcker något
Jösses, inte än?! Så förfärligt att inte veta hur utfallet blir.Åh säg inte så. Som @prinsessfeminist skrev har jag hamnat i just den situationen. Sålde en fyraåriga swb, tävlad och i fas för sin ålder. Dock en speciell häst med tvång och kräver sin ryttare. Köparen ville inte stå för besiktningen trots att hon hade all möjlighet från min sida. Hästen gårdsbesiktades ua. Skrev bilaga till kontraktet om allt från utrustning, hur hästen tränats, utfodring mm och poängterade i både annons och i bilaga att hon hade sadeltvång. Under provridningen visade häst också sin fulla arsenal i beteende.
Häst blev reklamerad 5 månader efter köp pga röntgenfynd. Detta har blivit en långdragen historia som fortfarande, efter ett år, inte är löst än.