Oh my!Kanske mest korkat…. Ingen besiktning… En häst med en grimma, pass och 3 skor lastades ur. ”Här är din häst” sa chauffören och åkte iväg
Hur gick det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh my!Kanske mest korkat…. Ingen besiktning… En häst med en grimma, pass och 3 skor lastades ur. ”Här är din häst” sa chauffören och åkte iväg
Jodå, haft henne sen 2015 nu o förra året fölade hon ju Vi har ridit lite, hoppat in henne osv. Trevlig i hantering, extremt känslig att rida.Oh my!
Hur gick det?
Det handlar också om att ta risken med att hästen skadas och förlorar i värde. Vem ska ta den risken? År man som fodervärd intresserad av att ersätta hästägaren om olyckan är framme och hästen skadas permanent?Letar Islandshäst, men svårt hitta nån som är villig och låna ut på foder först. Varför finns det så många som missköter sig som fodervärd. Så det blir svårt för oss seriösa och hitta nått. Är alltid mån av hästen, kan lämna bra referenser. Upplever ni samma sak ni som letar foderhäst. Sen kanske jag har höga krav då jag vill ha en som är över 140, gärna mot 150.
Letar Islandshäst, men svårt hitta nån som är villig och låna ut på foder först. Varför finns det så många som missköter sig som fodervärd. Så det blir svårt för oss seriösa och hitta nått. Är alltid mån av hästen, kan lämna bra referenser. Upplever ni samma sak ni som letar foderhäst. Sen kanske jag har höga krav då jag vill ha en som är över 140, gärna mot 150.
Att vara fodervärd och låna någon annans dyrgrip är ett stort ansvar med lite mandat.Åk och provrid många gånger istället / köp en erfaren, lugn och trygg häst om det är din första.
Fodervärd innebär en jätterisk för hästägaren och är egentligen inte nödvändigt som hästköpare heller, det blir så himla drygt om något händer och hästen skadar sig som fodervärd också.
Trivs ni inte ihop kan du sälja vidare, mindre strul för alla inblandade.
Hon är hemma!Visa bifogad fil 115292
Ja, eller hur!Så spännande!
Hon är hemma!Visa bifogad fil 115292
Men herrejisses så sötHon är hemma!Visa bifogad fil 115292
Det finns nog extremt få säljare som skulle kunna tänka sig låna ut saluhäst på foder och det handlar inte om att att fodervärdar missköter sig utan att man som ägare riskerar att hästen skadar sig och blir värdelös.Letar Islandshäst, men svårt hitta nån som är villig och låna ut på foder först. Varför finns det så många som missköter sig som fodervärd. Så det blir svårt för oss seriösa och hitta nått. Är alltid mån av hästen, kan lämna bra referenser. Upplever ni samma sak ni som letar foderhäst. Sen kanske jag har höga krav då jag vill ha en som är över 140, gärna mot 150.
Nej, Mariella! Åkte till Skåne tur och retur i helgen.Limpan?
Nej, Mariella! Åkte till Skåne tur och retur i helgen.
Limpan skulle inte funka på min stallplats, skulle jag tro!
Hon var så snäll och duktig. Klev rakt på transporten och stod snällt och fint hela långa resan. Gnäggade lite när vi stannade för vattning och påfyllning av hö. Klev av lugnt och fint, gnäggade lite. Tvekade lite innan hon följde med in i stallet och väl inne i boxen dök hon ned i höet och började mumsa.Ah! Hade helt missat att hon var till salu. Iom att Limpans annons försvann i samma veva som du skrev här tänkte jag att det måste vara hon. Men grattis oavsett, Mariella blir säkert toppen hon med.
Letar Islandshäst, men svårt hitta nån som är villig och låna ut på foder först. Varför finns det så många som missköter sig som fodervärd. Så det blir svårt för oss seriösa och hitta nått. Är alltid mån av hästen, kan lämna bra referenser. Upplever ni samma sak ni som letar foderhäst. Sen kanske jag har höga krav då jag vill ha en som är över 140, gärna mot 150.
Kanske läge för en uppföljningstråd? Vi som köpt ny häst - så gick det sen?Har ridit en längre uteritt på min lilla pärla och jag är så nöjd! Galopp i snön genom skogen var en höjdare!
Absolut! Jag ska inte spamma denna tråd mer, ville bara dela med mig med tanke på hur diskussionen gick när jag inte skulle provrida. Nu har jag ridit och det funkar bra!Kanske läge för en uppföljningstråd? Vi som köpt ny häst - så gick det sen?