Da er jeg hjemme igjen etter tur til en annen del av landet for å prøve 2 ston...
Det ble prøving av 1 sto, for lørdag kveld fikk jeg sms om at eieren til den ene (som jeg likte best) var lagt inn på sykehuset... men avtalen er at om jeg ikke har funnet noen hest når hun tilfriskner, så skal min kompis dra dit og teste stoet og om hun synes den er fin så kanskje jeg drar og prøver den senere, men nesten 5 tusen i flybilletter er mye for å bare prøve 1 hest.
Sto nr 2 er 8 og går på løsdrift. Den var tykk i alle bena, så var skeptisk før jeg fikk satt meg opp. Den så veldig fin ut i annonsen, men når jeg skrittet den innenfor sporet så klarte den ikke gå rakt fram. Men fikk litt kontroll på det og skulle trave. Da gikk den ikke fram alls og streiket midt på banen. Så jeg fikk en pisk og da gikk den fram, men ble stresset og løp, eller bare stoppet og gikk bak sjenkel, inget jevnt tempo. Jeg fikk den litt til i trav på høyre hånd, men på venstre så skøt hun inn skulderen og lente seg inn i banen, så jeg trodde vi nesten skulle velte. Når jeg la på indre sjenkel løp hun enda mer, og når jeg forsøkte ta en halvparten så la hun seg på i hånden og bare dro. Jeg forsøkte også sitte ned, men hun var så ubalansert at hun fikk meg helt ut av balanse. Så det var ikke en god prøving. Jeg gadd ikke galoppere en gang for jeg følte ikke at jeg fikk kontakt med henne og at det er virkelig mye jobb med henne. Hadde hun vært 4 år så kunne jeg skjønne hvor ubalansert hun var, men en 8 år gammel hest som er ridd såpass mye og hoppet med og sånn. Eieren syntes jeg red henne veldig bra, men følelsen jeg satt med var drit. Hadde sikkert vært rolig som et prosjekt om noen andre eide henne og tok utgiftene, men jeg vil ikke kjøpe en sånn hest.
Jeg skal prøve en fjording på torsdag. Jeg håper det går bedre.