Ja jag tror att de flesta hästägare är väldigt ärliga. Jag hade min ute på annons för ett tag sedan och då ringde en oerfaren person som inte visste skillnaden mellan insutten och inriden. Jag rådgjorde med personen att hen skulle prata med sin tränare och om hens tränare kände att japp, detta klarar hen av så skulle båda komma och titta isf. De ringde aldrig igen, så jag antar att det saknades en hel del erfarenhet.
Så jag är mellan hästar igen. Min är ute på foder till en underbar bekant som letade lite smått när jag la ut annonsen, och än så länge går det jättebra. Roligaste är att vi båda skrattar ordentligt åt personen som satt in henne i skritt. Ingen av oss förstår hur hon har kunnat undgå att trava. Shazin är ju hur pigg som helst och vill inget hellre än att trava! Hon blev faktiskt lite grinig när hon inte fick trava sist berättade fodervärden. Stannade duktigt, inga problem alls på så sätt. Men sen stampade hon argt i marken "Jag vill ju trava
"
SÅ tydlig med vad hon vill. Men på lagom nivå, precis perfekt om man frågar mig.
Men jag kommer inte vara mellan hästar så länge. Jag råkade... eh, sådär som man gör. Betäcka ett sto. Och när man råkar göra sånt så kan det hända att det råkar bli fler hästar. Jag vet inte riktigt hur det där går till. Men det kommer en liten krabat i början av juni sägs det. Och det är jag som blir uppfödare och ägare på den. Mycket spännande. Använde min backup hingst för seminet i danmark hade veterinärerna gjort fel med så det gick inte att skicka hit tyvärr. Men jag tror mycket på kombon ändå. Kombinationen av just den moderslinjen och hingstlinjen är provad i 3 andra hästar, alla med VÄLDIGT bra resultat. Så nu hoppas vi bara på stoföl.
(Börja aldrig med avel. Det är mer beroendeframkallande än kokain, lovar!).