Jag hann inte ens organisera mitt letande denna gången (eftersom jag egentligen borde köpa hoppsadel) o lägga in bilder här innan jag köpte sadel, hmm. Men jag bara blev så kär när Amerigos utprovade la på en Vega CC för 3 dagar sedan o har nu ridit i 3 st o alla är lika underbara
Så jag skickade precis över pengarna för den begagnade som hade lämpligast bossa fram till min tjockis. Håll tummarna nu att detta blir mitt första lyckades sadelköp efter alla våra skitår
Ni ska få döma bilderna sen
Fler som har Vega CC o trivs bra i dem? Fick en likadan aha-upplevelse som i min nuvarande hoppsadel (som inte passar hästen). Jag kan verkligen inte rida i andra sadlar inser man när man suttit i dessa o jag funderar på vad som gör så stor skillnad för mig. Jag sitter nog typ allt bakom tyngdpunkten upplever jag. Någon som känner igen känslan?
Med Vegan o min hoppsadel känns det som att jag sitter rakt upp o ner och de är enda sadlarna jag kan slappna av i mina ben i och komma upp ur sadeln utan att liksom behöva häva mig framåt?
Tänk om en amatör som jag insett detta lite tidigare o kunnat få lite hjälp på traven