HJÄLP!
Är riktigt inne i sadeldjungeln nu.. Vi är på jakt efter en dressyrsadel som passar BÅDE häst och ryttare, just nu vet jag varken ut eller in.. Skulle väl själv behöva provsitta i en massa sadlar för att känna själv vad jag gillar, sen så funderar jag ju såklart över vad som skulle vara optimalt för pålle. Känns som att alla sadlar på honom ligger i bakvikt men jag kanske ser i syne oxå
Bild från mitten av augusti (ska ta nya bilder). Tycker han fallit ur över ryggen senaste tiden
Har länge varit inställd på att han är rak i ryggen, men jag vet inte..??? Skulle väl behöva ha bilder utan sadel när han rör på sig.
Hans gamla sadel va en Morris&Nolan (äldre från 90-talet). Har nu senaste tiden haft Jeremy Rudge och Ideal Aragorn. Den första gled fram, och den andra nöp åt ryggraden (plus att det va en musdödare för mig). Nu ska vi testa en annan Jeremy Rudge och en Hawk&Falcon(?). Ägaren innan vet jag hade en Jaguar.
Har ni några tips? PLEASE?
(Tidigare i tråden har någon tipsat om Passier Optimum, men vill gärna ha mer kött på benen!)