Sv: Vi som letar dressyrsadlar II
knapplån...
Jag är på jakt efter en ny dressyrsadel, jag har nu en gammal Jaguarsadel (Cobrabom) som jag tycker dels är för smal och är för svängd. Den har funkat för mig och hästen under igångsättningsfas och jag ville ha en sadel som släppte tidigt på länden eftersom hon vilat hela förra vintern pga problem med sina bakknän.
Förra hösten innan hon blev dålig och hon fick vila hade jag S****doktorn ute som provade ut en Bates new dressage, Ordo Equester och så fick jag provrida en Prestige Rembrandt men jag funderar på om dessa fortfarande kan vara aktuella? Hon är 6 år nu, så vad 5 när han provade ut sadlarna och har ändrat sig en del genom åren.
Jag har funderat på om en Amerigo Alto skulle kunna passa, men det har egentligen inte min ekonomi som student råd med så jag är glad om jag hittar någon lite billigare
Hennes största problem är att hon drar fram alla sadlar, hennes sadelgjordsläge är långt fram i jämförelse med sadelläget. Hon är lite överbyggd och lite svängd när hon inte arbetar men ryggen kommer upp en del när hon jobbar. I nuläget eftersom att Jaguaren är för smal för henne är hon insjunken bakom manken, och det känns i ridningen att hon inte riktigt "kommer upp runt manken" därför.
Jag har en sadelutprovare som kommer ut om ett par veckor men jag gillar att vara förberedd och tänkte att jag kan kolla här innan
sähär ser hon ut just nu, ursäkta sommarmagen, vi jobbar på den!
i rörelse
och för att se sadelgjordsläget, bilden är tyvärr från i våras innan hon vad igång.