nullo-modo
Trådstartare
Har gått åt mer honung till bina än jag trodde under rengndagarna så var ingen på hembigåren som fick extra låda. I morgon blir det är kolla om volvobina behöver extra låda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har gått åt mer honung till bina än jag trodde under rengndagarna så var ingen på hembigåren som fick extra låda. I morgon blir det är kolla om volvobina behöver extra låda.
Jag har haft exakt samma tanke! Jag tycker det är Jätteintressant men ibland fattar jag verkligen Noll. Men det gör inget, jag älskar tråden!!Ha ha........bevakar tråden för att lära mig lite och ha lite koll för eventuella framtida bin och inser att detta är verkligen grekiska för mig.
Du behöver inte förklara eller lägga ut om detta, jag lär mig när tiden är inne. Dock en liten reflektion.
Ha ha........bevakar tråden för att lära mig lite och ha lite koll för eventuella framtida bin och inser att detta är verkligen grekiska för mig.
Du behöver inte förklara eller lägga ut om detta, jag lär mig när tiden är inne. Dock en liten reflektion.
Jag frågade bitillsynsmannen om detta för ett tag sedan och det finns ingen sådan. Det har funnits förut men folk lämnade inte tillbaka slungan och till slut såldes den till den som lånat den sista gången.Hör dig för hos din lokala biodlarförening, de flesta brukar ha någon form av slunga som medlemmarna kan få låna eller hyra till en anständig kostnad.
Då kanske du kan fråga nån annan biodlare om att få låna slunga detta år?Jag frågade bitillsynsmannen om detta för ett tag sedan och det finns ingen sådan. Det har funnits förut men folk lämnade inte tillbaka slungan och till slut såldes den till den som lånat den sista gången.
Jag behöver kontakt med någon biodlare då. Den enda jag "känner" är bitillsynsmannen. Jag snackade med honom idag och åker sannolikt dit och handlar mer grejer i morgon (ny låda, ramar och spärrgaller). Han är insatt i mitt problem med avsaknad av slunga så jag hoppas han har en bra lösning på det i morgon. Han sa att han brukar köpa in honung men den brukar då vara slungad. Kanske kan han ta de oslungade ramarna?Då kanske du kan fråga nån annan biodlare om att få låna slunga detta år?
Vet att det funkat så häromkring. Min bekant har lånat ut sin slunga till någon elev innan hen har hunnit/haft råd att skaffa egen.
Har inte testat nyslungad än men tog ett vildbygge med honung i och tuggade på, så gottJag tror inte att jag hade smakat nyslungad honung någonsin förrän i fjol. Jag hade föreställt mig att det var som flytande honung från affären ungefär men den var/är ju verkligen så mycket bättre. Lite skeptisk till antalet tillsatser i den flytande köpehonungen också, det fuskas ju duktigt i den branschen. Men nu är det äkta vara de luxe.