nullo-modo
Trådstartare
Hämtar i morgon, blir att åka efter jobbet ikväll så jag är framme på morgon (lite mer än 20 mil). Hoppas jag inte glömt något nu bara.@nullo-modo är du på G att få hem dina samhällen nu? Jag minns hur spännande och ändå sjukt läskigt det var att hämta mina förra året. Som en konstig blind-date, typ "hej hej, jag är er nya hyresvärd och ja, alltså nu får ni bo hemma hos mig i några hus som jag fixat åt er. Hoppas att vi kommer att gilla varandra. Förlåt om jag inte kan så mycket om er och om jag klantar till saker för er (och förlåt för att jag planerar att stjäla en del av er honung ), men jag ska försöka mitt bästa för att ni ska må bra."
Jag har gått igenom mitt ena samhälle ordentligt idag. Det ser friskt och fint ut, och där fanns redan några tunga, härliga, gyllene ramar maskros-/rapshonung som jag flyttat upp i den nymonterade skattlådan.
Hoppas det ser lika bra ut i det andra samhället som jag sparat till att gå igenom i morgon. Då blir det skattlåda på där också. Det fanns gott om yngel - jag såg till och med av ett bina "födas", hon höll på att manövrera sig ut från sin vaxkakecell som varit förseglad/täckt till nu. De är så himla fina och snälla och så tålmodiga att hålla på med, de små liven!
Nu lurar jag lite på om jag inte ska försöka mig på att göra en avläggare, bara för att se om jag kan. Och lite för att jag nog behöver byta drottningar efter sommaren. Men då behöver jag ju ge mig iväg och handla en kupa till... det är lite av en materialsport, detta. Fast skönt ändå att ha gjort de största investeringarna som slunga och startkitet förra året.
Slunga har jag inte än men föreningen har slungrum som medlemmar kan hyra. Just skörden togs upp väldigt lite under kursen jag gick och känns komplicerat med ympning och allt, men löser sig nog så småningom.