Vi som förlorat nära och kära

Vi förlorade vår förstfödde son 2011, han blev 18 år. Världens mest ambitiösa och goa kille, älskad av alla i sin omgivning. Blev ihjälkörd av ett rattfyllo dagar innan studenten och dog på plats. Det var, och är, fruktansvärt. Vi har två barn kvar (hans lillasystrar) men ingenting blir så klart sig likt utan honom. Familjen har blivit mer sammansvetsad, så det är väl någonting gott som kommit ur det värsta som hänt mig och min familj. Det går inte en dag utan att jag sörjer honom och svär åt livets orättvisor.

Som barn förlorade jag min mamma väldigt tidigt. Jag var elva och hon dog i cancer, denna vidriga sjukdom. Hon blev bara 34 år, och jag som äldst av fyra syskon fick lite ta mammarollen åt mina småsyskon. Som 15-åring förlorade jag min då 9-åriga lillasyster. Hon föll från vårt höloft och skadade huvudet mycket allvarligt.

Jag tror att de svåra förluster jag var med om som barn, tyvärr, har gjort mig till en något känslokallare människa än vad jag kanske hade varit annars. Jag har svårt för att fästa mig vid andra människor och ibland känns det som att jag är rädd för att älska. Efter att sonen dog 2011 är det värre än någonsin...

Efter en rätt bra dag då jag haft ork så kommer tankarna och ångesten nu när jag sätter mig ner och snart ska gå och lägga mig. Jag saknar min pappa så :cry:...

Jag förlorade min pappa året 1999 i cancer! Som 14-15 åring då så är man känslig , men har kunnat gå vidare och hälsar på hans grav minst var 14 dag !

Året 2002 fick jag reda på att min kusin dog på natten genom att hänga sig själv , vi vet inte vf

2013 dog en vän till många i bilkretsen genom att hänga sig en dag bara sådär !

De va tufft för mig att se många så ledsna och bita ihopa flr att inte bli påmind vad som har händt innan genom livet

Det är 5 månader och 10 dagar sedan den där jävla cancern tog min 68 årige morfar och det gör så jävla ont, tårarna tar aldrig slut :( :(

Det är 8 månader och 8 dagar sedan min älskade hund fick springa över regnbågsbron till dom gröna ängarna :( Och på tisdag så ska min extra vovve göra henne sällskap :(

Snart en månad sedan älskade mamma gick bort...
Jag har inte klarat av att skriva i denna tråden innan - men nu vill jag visa er vad jag gjorde idag, tillägnad henne:
wpid-20140528_132759.jpg

Begravningen i fredags var så oändligt vacker...så fin som en begravning bara kan bli...med sig i kistan fick hon ett "brythjärta" ni vet, sådant "best friend"? av mig, den andra halvan har jag nu satt på en riktigt fin silverkedja, och jag kommer alltid ha den på mig...:love:

@whwycd - jättefin. Tyvärr är jag sjukt smärt-o-tålig, men efter det där du visade funderar jag på om jag ska kunna hitta nåt litet som jag känner kan symbolisera min pappa. Han var å andra sidan inte mycket för tatueringar men vi får väl se vad som sker i framtiden.

Blir nog en tatuering här med! Leo ville att alla syskonen skulle tatuera in 90 92 95, efter deras födelseår:love: Blir nog det på mig istället nu... Kanske deras namn med:)

@whwycd - jättefin. Tyvärr är jag sjukt smärt-o-tålig, men efter det där du visade funderar jag på om jag ska kunna hitta nåt litet som jag känner kan symbolisera min pappa. Han var å andra sidan inte mycket för tatueringar men vi får väl se vad som sker i framtiden.
Överarmen gör inte så ont ;)

Precis, armarna gör inte speciellt ont. Dessutom tar det inte lång tid innan endorfiner och adrenalin kickar in - då känner du ännu mindre. Ser du till att hålla blodsockret och energin uppe också så tror jag faktiskt inte att det är några problem :)
Inför min första var jag DÖNERVÖS! Men sedan blev jag typ besviken över att det inte "var värre än så..." :p
Idag har jag tre stora "komplicerade" tre små enkla och en som var liksom lite mittemellan...jag "som bara skulle ha en...!!" :D

Jag hade planer på att göra en liten Mulle, men det får väl bli nästa då ;)

Har så gott som nästan bestämt mig att göra en tatuering. Frågan är bara när. Sommaren känns dum av infektionsrisken för i och med mina mediciner är jag infektionskänslig, särskilt i huden har jag märkt. Får prata med läkaren om det när det blir dags i vinter.

I natt har varit /är en jobig natt. Knappt sovit, gråtit i omgångar.
Känner hur mycket jag saknar pappa. Hör sista andetagen, upplever återigen smärtan jag kände då. Ikväll blir det definitivt sömntablett. Imorgon blir det läkarbesök för ev vidare sjukskrivning. Orkar inte jobba i nuläget, blir fortfarande slut efter vardagliga sysslor här hemma och behöver ofta sova middag.
Kuratorn sa att bubblan håller på att spricka, att verkligheten kommer ikapp. Den smärtsamma verkligheten :(.

Hämtat pappas aska och är på väg till kyrkogården för gravsättning. Ytterligare en surrealistisk känsla.

Dagarna flyter på rätt bra, men gissar på att orken kommer vara borta imorgon efter dagen.

Nu har pappas sten kommit till kyrkogården. Vi har valt ut den från muren bakom stallet. Känna helt rätt och blev så fint. Men jobbigt också såklart

Nu verkar det som att farmor på väg bort också :(
Men vi får väl se, hon är inte livshotande sjuk, det är mest envisheten det hänger på nu

Jag har haft äran att få träffa @Texaz och @hemlig nu senaste veckan och det har varit så fint att få träffa dem, just/inte minst för att vi faktiskt förlorade våra kära under samma dygn, och bara få prata och dela erfarenheter, minnas och veta att hur hemskt det än är så är vi inte ensamma.
Just nu sitter jag hemma hos @athena_arabians
och egentligen väntar jag bara på besked om vad som händer hos farmor. Jag tog beslutet att stanna kvar här istället för att hasta hem. Det finns i alla fall inget jag kan göra, och jag behöver lugnet och tryggheten som finns här, hemma finns det...ingenting.

Stor kram till er alla ! :love:

Vi förlorade vår förstfödde son 2011, han blev 18 år. Världens mest ambitiösa och goa kille, älskad av alla i sin omgivning. Blev ihjälkörd av ett rattfyllo dagar innan studenten och dog på plats. Det var, och är, fruktansvärt. Vi har två barn kvar (hans lillasystrar) men ingenting blir så klart sig likt utan honom. Familjen har blivit mer sammansvetsad, så det är väl någonting gott som kommit ur det värsta som hänt mig och min familj. Det går inte en dag utan att jag sörjer honom och svär åt livets orättvisor.

Som barn förlorade jag min mamma väldigt tidigt. Jag var elva och hon dog i cancer, denna vidriga sjukdom. Hon blev bara 34 år, och jag som äldst av fyra syskon fick lite ta mammarollen åt mina småsyskon. Som 15-åring förlorade jag min då 9-åriga lillasyster. Hon föll från vårt höloft och skadade huvudet mycket allvarligt.

Jag tror att de svåra förluster jag var med om som barn, tyvärr, har gjort mig till en något känslokallare människa än vad jag kanske hade varit annars. Jag har svårt för att fästa mig vid andra människor och ibland känns det som att jag är rädd för att älska. Efter att sonen dog 2011 är det värre än någonsin...

Men fy vad tragiskt , så mycket död du fått gå igenom :(
Kram

å kram alla ni andra också

Jag känner mig så tursam när jag läser den här tråden, ni får ursäkta mig men jag blir så glad att jag inte har förlorat någon av den närmsta familjen som flera av er har gjort. För det beklagar jag verkligen :(

De jag kan sörja ibland är de som jag inte minns så mycket av. Min farfar dog bara några dagar efter att han hade fått höra att han hade fått ett barnbarn (mig), och om honom har jag hört så gott om att jag sörjer att jag inte har fått träffa honom.
En av mina fastrar dog -97 av cancer så henne minns jag inte mycket av men jag saknar henne ändå ibland.
Just nu lever bara mormor men hon är så borta i huvudet att jag inte kan låta bli att tänka på hur skönt det skulle vara om hon gick bort (då hon mest skadar min egen mamma med stress och sånt), det känns ju hemskt att jag önskar mig något sånt men samtidigt så är det ju så jag känner.. :crazy:

Annars känner jag mest ånger och undran över en av mina närmsta vänners död för snart ett år sedan. Hon dog alltför ung i cancer och jag undrar ju om jag borde ha gjort något mer och hur hon kände sig mot slutet... :cry:

En fråga bara, hur mycket brukar monteringen av stenen kosta?
Finns det något huggeri som ni särskilt kan rekommendera?

Det bord
En fråga bara, hur mycket brukar monteringen av stenen kosta?
Finns det något huggeri som ni särskilt kan rekommendera?
Det borde begravningsbyrån kunna tipsa om. Vi valde en egen sten från sommarlandet och bara Förnamn Mellannamn Efternamn Födelseår-Dödsår ristat i den. Arbete + montering på plats på graven kostade 6000:-

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 547
Senast: cherie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 340
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.