Vi som förlorat nära och kära

Min pappa gick bort 20/12 förra året så förra julen var ju egentligen första utan honom men den var ju som i ett töcken... Så i år blir väl egentligen första riktiga julen utan honom. Jag kommer vara i USA med kompisar så vi får se hur det går, men det känns helt okej än så länge vilket är skönt. Vi har aldrig varit några extrema traditionsmänniskor heller vilket säkert kan spela in.

Min pappa gick bort 20/12 förra året så förra julen var ju egentligen första utan honom men den var ju som i ett töcken... Så i år blir väl egentligen första riktiga julen utan honom. Jag kommer vara i USA med kompisar så vi får se hur det går, men det känns helt okej än så länge vilket är skönt. Vi har aldrig varit några extrema traditionsmänniskor heller vilket säkert kan spela in.

Precis samma här, fast med morfar, han lämnade oss 18 december förra året så i år känns som första julen utan honom på riktigt.

Hoppas du får en bra jul i USA!

Idag är 1 år sedan vi fick beskedet av morfars läkare att cancern hade vunnit, cancern skulle ta morfar ifrån oss inom en alltför snar framtid. :(
Drömmer tydligen mycket om morfar, kommer knappt ihåg något av det, men jag pratar i sömnen och säger morfar ofta. Kan inte fatta att det om 12 dagar är 1 år sedan han lämnade oss. Det gör så jäkla ont fortfarande, ett stort tomrum. Har inte vart vid graven på jätte länge, första månaderna var jag jag där nästan 1 gång i veckan.
Morfar betydde så himla mycket för mig, vi hade en speciell kontakt och det har vi haft sen jag var bebis har jag fått berättat för mig.

Jävlaskit cancer :(

Om ett par månader är det ett år sen pappa avled. Ett helt år!
Har haft det lugnt ett tag, men nu har känslorna återvänt rejält. Varför han? Varför frågade jag inte saker? Kommer vi träffas igen?
Tankarna på var vi befann oss vid denna tiden förra året (på onkologen, mellan hopp och förtvivlan fastän vi egentligen visste) återkommer ständigt.
Saknar honom så oerhört mycket :(

Om ett par månader är det ett år sen pappa avled. Ett helt år!
Har haft det lugnt ett tag, men nu har känslorna återvänt rejält. Varför han? Varför frågade jag inte saker? Kommer vi träffas igen?
Tankarna på var vi befann oss vid denna tiden förra året (på onkologen, mellan hopp och förtvivlan fastän vi egentligen visste) återkommer ständigt.
Saknar honom så oerhört mycket :(

Kram!
Vet hur det kan kännas

4 januari var det tre år sen mamma dog. Var har tiden tagit vägen? I sommar är det 7 år sen pappa dog och 4 år sen syrran dog.
Nästa år fyller jag fyrtio och då skulle pappa fyllt 80.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 547
Senast: cherie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 340
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar