Jag har precis köpt en sjal inför kommande bebis och har tänkt öva på att knyta. Men för att öva på alla moment behövs ju något slags substitut för bebis, docka eller mjukisdjur typ?? Nån som har tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis köpt en sjal inför kommande bebis och har tänkt öva på att knyta. Men för att öva på alla moment behövs ju något slags substitut för bebis, docka eller mjukisdjur typ?? Nån som har tips?
Hon har hjälpt till med att testa allt ifrån barnvagn till leksaksskallrorHahaha Den ofrivilliga medhjälparen
Hybridsjal skulle jag tipsa om. Jag har köpt en Didymos merino/bomull till fyran. Sjala har en ulltrikå också som håller mycket längre än "vanliga" trikåsjalar.Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.
Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.
Läste på lite om trikåsjal och såg nåt klipp på youtube och fastnade för den. Den jag såg var som ett långt och brett tygstycke som man sedan knöt men när jag söker på nätet för att köpa är jag inte helt säker på att det är det som kommer upp. Är alla trikåsjalar ett långt tygstycke eller är trikåsjal bara ett samlingsnamn för en viss typ av sjal?
Ergos hybrid om den finns, men den vanliga räcker ganska kort tid. Men det beror ju på vad du vill ha! Prova i affären.@Madick och @Lakritsnapp
Tack för input! Så Ergobabys trikåsjal är inget att ha heller? Såg att de hade den på affären i stan, hade varit praktiskt att slippa skicka efter.
Ergos hybrid om den finns, men den vanliga räcker ganska kort tid. Men det beror ju på vad du vill ha! Prova i affären.
Båda de är lite tunnare, men prova!Det finns Ergobaby Aura och Babylonia Tricot-Slen.
Behöver tips på sjal! Har en liten bebis på en månad och med en vild storasyster så behöver jag händerna fria Har en baby Ktan som nog egentligen är lite för stor för mig så bebis hasar ner samt en Ergobaby som jag tycker är extremt klumpig och nästintill omöjlig att sätta på själv.
Jag bannar mig själv när jag glömmer selen hemma.... För det är SÅ mycket enklare när man ska handla om ungen sitter på ryggen än ska vara "lös" i affärenBar 2,5-åringen idag i onbun, när vi handlade efter heldag på fsk & jobb. Trööött tjej höll sig lugn, glad och nöjd - hade hon fått gå eller sitta i kundvagn hade hon varit överallt, tjoat, gråtit och allt hon kommit på. Kommer ha svårt att välja nåt annat än onbun nästa gång hon ska med till affären - nu kunde vi ju mysa och njuta istället för att bli frustrerade.