Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttmössa idag
Ska städa lite och bara ta det lugnt
Behöver det då jag inte mådde bra igår
Tur det var lugnt på jobbet
Hoppas affären har öppet som vanligt idag

NÄR ska detta fega land förbjuda nazism?! Det går alldeles utmärkt, tex Tyskland har ett förbud mot nazistiska organisationer. Det finns faktiskt förlegade ideologier som inte har något att göra i ett modernt samhälle. Att förbjuda dem skulle dessutom ge polisen en helt annan verktygslåda att hantera avskummet.

https://www.dt.se/dalarna/forintels...kommer-till-ludvika-nar-nazisterna-marscherar

Jag är glad att morfar slipper vara med om att nazister marscherar på våra gator igen :(

Det som aldrig skulle glömmas är på väg att glömmas.

Those who fail to learn from history are doomed to repeat it.” Sir Winston Churchill

Nu börjar det övergå i regn som tur är . Ska olja klart pallkragarna så jag får sätta ut några till. Verkar som det var rena fördärvet att börja med då det bara blir flera hela tiden men det är kul att odla och ha grönsakerna nedanför fönstret så det är bara att hämta d man fixar mat

Blev som väntat inte mycket sömn väl hemma heller, men var ändå ljuvligt att ligga i sin egen säng. Och som nu, kunna slöa på sin egen soffa när liten sover.
Senare idag ska jag ta mig ut på en promenad med hund och barnvagn - premiär med kombinationen!

Blev som väntat inte mycket sömn väl hemma heller, men var ändå ljuvligt att ligga i sin egen säng. Och som nu, kunna slöa på sin egen soffa när liten sover.
Senare idag ska jag ta mig ut på en promenad med hund och barnvagn - premiär med kombinationen!
Grattis till lillen!

Inatt kommer maken hem från Baku igen. Tydligen haft det riktigt lyxigt med femstjärnigt hotell, god mat, bra race och annat de hittat på. Känner mer och mer att nu är det min tur att ta semester :rofl: Även ju om hans resa ingick i jobbet. Jag kan ta mellanungen till Dublin över en helg så kan vi umgås och ha skoj :love:

Ska *trumvirvel* fortsätta med min femte roman nu. Halvvägs igenom och sen kör jag den sista innan jag kan börja med nästa uppgift. Ska finslipa på uppgiften som ska in imorgon ikväll och sen får det bära eller brista. Inte den roligaste delen inom ämnet men måste det göras så måste det.
Tiden går fort. Jag är snart klar med kursen :nailbiting:

Fy fan. Jag höll nyss på att inte ta mig in i lägenheten igen... Balkongdörren öppen och dörren till porten öppen. Jag stänger lägenhetsdörren för att gå ner med lite fler kartonger till bilen. Det blir "baksug" och dörren flyger igen. När jag kommer upp igen har haspen hoppat i (jag har en säkerhetsdörr) och jag tar mig inte in. Varken mobil eller nycklar med mig :nailbiting: Fick lite panik ett tag, börjar typ gråta för hur fan ska jag ta mig in? Dörren måste ju vara stängd för att man ska kunna haspa av. Börjar försöka peta på haspen med hjälp av kartongbitar (hade två tomkartonger med mig upp). Tillslut lyckas jag kila in en bit som förhoppningsvis ska putta ut haspen när dörren stängs. Bara det att då fastnar dörren helt! :arghh::arghh::arghh: Efter många ryck och dunsar mot dörren har jag sån förbannat jävla tur att dörren går upp och haspen har hoppat av! Fy fan säger jag bara. Kändes som dom längsta 15 minuterna i mitt liv. Nu har jag stängt balkongdörren, och ska tejpa fast haspen så det inte kan hända igen :meh::turd:

Deet är gråmulet ute och 5 grader.
Inne är det 21. Känns inte lockande alls att gå ut och göra något vettigt.

Tror jag satsar på morgondagen istället. Ska in till bolaget och köpa en flaska whisky till grannen som lånade ut släpet och en flaska bubbel till seminstationen som bistod med välbrunnen dynga. :)

Borde köpa träolja och fönsterfärg också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka