Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bryggan med Ruben och njuter av livet :love:
20180408_173116.webp

Sitter och försöker jobba medan vovvi sitter på en stol bredvid och ömsom stegrar sig(typ sitter vackert och vinkar med ena framtassen) ömsom knackar mig på axeln om jag vrider mig bort.
Älskade dåre! Hennes ego är i strl med Globen. Och det är jag som förstört henne... ;)

Vilken otroligt härlig dag! :love: Vi var varit ute nästan hela dagen med barnen, de har lekt och vi har vårstädat uteplatsen, bubbelpoolen och bilarna. 17 grader i skuggan nu, men det här varit betydligt varmare än så tidigare idag. Äntligen är det vår! :love:
Ikväll återstår att plocka undan vinterkläder och -skor och plocka fram tunnare extrakläder till barnens fsk.

Åkte till granngården här förut. Höet deras är restat. De två andra butikerna vet jag inte hur det ser ut då de var stängda. Tur höet räcker till imorgon!

Vad betyder det att hoet ar "restat"?

Döda mig inte nu, vill inte ha mer vår nu...............................idag har jag fredat mig mot massor av stickande ,flygande ,allergichockande skitdjur :devil::nailbiting:

Jag vet :cautious: Vi har inte mygg och flugor tillrackligt for att vara till besvar. Bin ar inte besvarliga annu (nar graset blommar kan det bli lite jobbigt nar bin kryper pa marken overallt) och det enda jag sett egentligen ar myror. Lat oss dock inte prata om pollen :rage:

Det senaste dygnet ar det dock inga problem med vara sig pollen eller smadjur ... regnet har nu vrakt ner i 23 timmar. Oavbrutet. :arghh:
Prognosen sager att det ska latta lite om nagon halvtimma for att sedan sluta regna helt. Allt ar en sjo nu och livet med aktiva hundar som maste rora sig for att inte bli galna kanns svart. :meh:

Jaha, det här gick inte så bra. Ena sugproppen på kattsängen har lossnat, det är samma hela tiden så funderar på att reklamera.

Körde bikarbonat och citron grejen, fick bort minimalt av fläckarna :arghh: Ska försöka igen ikväll efter middagen och låta det ligga mycket längre. Gudars vad jag hatar spisen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar