Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vart vaken i ett par timmar, men har väl inte direkt fått mycket gjort. Har plockat undan ren disk och packat två väskor med kläder. Har massor att göra men ingen ork.

Våren kom på riktigt till oss idag så har städat altanen och invigt den med första kaffekoppen :bump:
Maken målar utemöblerna så dom blir fina igen så dom är väl klara att användas snart :)

Mellanbarnet är på kalas så ska hämta henne om en timma. Fixa lunch om en stund och gå inom affären en snabbis och fixa frukt när jag hämtat från kalaset. Blir lite plugg idag med och känner mig extra pigg trots envis huvudvärk så kanske orkar färga håret med :p

Känns surt att gå och jobba när det är så fint väder. Men bara att vänja sig, ska jobba hela fucking sommaren och gissningsvis gå på min tillsvidaretjänst direkt efter det. Har inte varit ledig på sommaren sedan jag gick i skolan...

Då är det söndag och 5 grader och spöregn .Fiskade igår men fick bara småfisk .Blev väckt som vanligt 7,15 av Leo .Verkar som pälsbollen har en klocka att gå efter men i morse var det fint väder och skaren höll att gå på så det blev en riktig långpromenad .Vi var ute 1,5 timme och tanten trodde det hänt något .Han har blivit min lilla hund då jag ska bära honom och leka med honom hela tiden .Försöker tanten eller hennes syster ta och lyfta honom då säger han Grrr och så sitter han som ett plåster i rumpan på mig .Jag kan inte ta ett steg utan att han är en halvmeter bakom mig även om han sover på bäddan så studsar han upp direkt jag går men tanten skiter han fullständigt i och sover vidare

I skuggan :love:
EED600F7-FB0C-4073-9AF9-71BF1A7610A4.webp

Åkte till granngården här förut. Höet deras är restat. De två andra butikerna vet jag inte hur det ser ut då de var stängda. Tur höet räcker till imorgon!

Då var SAM ansöka ifylld och inskickad så det är bara att hoppas på utbetalning i höst . Blev kallad som ledare i FRG på torsdag att få instruktioner om att bygga skyddsvallar och olika tekniker och med olika material men ska träffa sjukgymnasten för att börja min nya träning då så jag fick lämna återbud Om det här vädret fortsätter med regn och många plusgrader kommer det nog mycket vatten i farten och nedströms västerdalälven med vissa samhällen som ligger väldigt lågt .Nu har det gått så långt att både fjället och det uppe i bergen smälter samtidigt annars brukar det bli två vårfloder och det håller sig på en inte allt för hög nivå .När jag gick med Leo igår och skulle testa skaren men gick igenom då räckte snön upp till midjan på mig .Blir intressant att höra hur det gick med min förebyggande sjukskrivning .Att träna 25% av tiden dvs 2 timmar om dagen då är väl risken att jag blir helt utsliten men vi får se hur det går med min rehabträning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar