Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

kl

Jag har lusläst på Foder och googlat mig grön. Idag på fodershoppingrundan blev det en multivitaminhink, en sojasäck och en hink diamond v foderjäst. Trots uträknad foderstat är lillahästen till och från lös i magen och lite extra fisig. Det varierar med balarna så jag antar att vissa är "för" blöta. Ska prova och se om jästen kan göra underverk!

Haha jaså :p Jag har ridit henne några gånger, men det var drygt 1,5 år sen och inte så seriöst då. Jag får se, just nu känner jag mig inte så motiverad till att rida alls... Kör på med pysslandet så får vi se om ridlusten väcks igen :p

När jag får dippar brukar jag, ehrm.. handla.. lite :angel: Om det så är en höpåse så mår jag bättre. Värt att prova ;)

Haha! :D Du ska bara veta hur mycket hästgrejer jag har trots att jag aldrig haft egen häst... :angel: Bland annat flera JÄTTEFINA fleecetäcken :love: Helt oanvända ;)

edit: några har jag faktiskt använt, men mycket av grejerna gillar jag bara att titta på :o:p

Jo jag vet, men jag vågar inte blötlägga bakjäst med mitt övriga foder då det inte finns några svar på hur det funkar i magen. Tycker ändå hon var bättre idag, åtminstone fismässigt. Ingen vätska!

Så, då kommer bilder från löshoppning. Äntligen blev det av. Hon behövde drivas idag, rusar inte okontrollerat längre. Ett par stopp och rivningar, men hon visade jättefin inställning. 120 slutade vi på, jättenöjd!

fhp1.jpg

fhp.jpg

Senast ändrad:

Haha ååh sluta! Jag har faktiskt en duktig ryttare som kan tänka sig att hopptävla henne lite om det är så. Själv vågar jag nog inte. Men Fippel, hon vågar nog hon.

Hoppa verkar hon ju kunna i alla fall! :) Om du vill att hon ska komma ut och tävla är det ju perfekt om du har en duktig ryttare (som du litar på!) som kan tävla henne :)

Jag tycker det är fruktansvärt kul att hoppa men har lite för dåliga tävlingsnerver för att jag någonsin ska komma ut på en hopptävlingsbana :p

En bådeochdag idag. Vi gick ut och promenerade en timme i kvällssolen. Hade jättemysigt och stannade för att beta gröngräs en stund. Det kommer en bil, vi går vidare. Men rätt vad det är för hon tuppjuck och hivar sig iväg, förbi mig ut i vägen. Samma sak på hemvägen, vi går på en äng med ungefär 100m till vägen. Det kör en bil där och hon drar iväg i en bockserie, avslutar med att stegra lite. Sedan försökte hon äta, och varje gång jag sa ifrån visade hon tänderna och lättade fram. Jäkla fasoner. Röt i ordentligt, varpå hon blir skärrad och spänd som en stålfjäder. Nå, jag har att göra åtminstone. Suck.

Kan tipsa alla i Luleå-området att flera clinics är planerade inom en snar framtid, samt att nästa tävling för newbies är planerad under den andra helgen i juni.

Hallå i tråden! Vad gör ni? Hur känns det för er som haft lite ork? Min häst vilade igår och vilar idag, jag jobbar. Men vi spolade ben idag, helt utan svårigheter. Hon halvsov mot slutet. För en månad sedan sprang hon mest runt i stallgången, det tar sig! Har börjat beta henne i grimskaft nu också, vi kommer snart byta till en hage med lite gräs som är torr.

Jag får försöka sammanfatta lite. Red bort till grannen som har ett par kor gående i en hage, Ubbe har bara sett de stora lurviga Highland Cattle så det va intressant att få se lite cremefärgade sa han! Ser ut som får men STÖRRE! Och så ville han gå fram och nosa på dem. Det blir mycket skritt, trav och lite touchande på joggen nu när vi är ute. Han utvecklas, gossebarnet.

Casper utvecklas han med. Var nere på ridbanan med medryttarn häromdagen. Det kändes som att Casper tyckte det va kul att få jobba lite men han va lite sådär angående skänkeln, gick inte fram som jag ville så jag fick jobba mycket! Men när han väl gått med på att det är jag som bestämmer hastigheten så fick vi fina volter i skritt och trav, schyssta samlade stopp och backningar. Har börjat lägga in lite typ rollbacks/vändning runt bakdelen. Planen är att börja plocka upp galoppen nästa pass, ska ta det i skogen först sen se om jag kan få fram det på ridbanan med. Går det bra så blir det kanske klubbis den 12e, något lätt för erfarenheten så att säga!

Elmer och medryttaren är jätteduktiga! Imorrn bär det av till clinic igen och hon ska rida Elmer. Så jag har ridit till honom lite igen nu under helgen, tog ett skritt och trav-pass igår och trav och galopp-pass idag. Han kändes på topp och gav mig lite woow! :love: Så det va bara att sadla av kvickt som attans och släppa ut honom i hagen igen innan nått hände :o Bjuder på en bild från morgonen!

292538_3904655817641_617436218_n.jpg

Jag gör inte direkt nåt som har med tråden att göra :p Har inte ridit sen förra veckan och har inte varit sugen på det heller. Fick frågan om jag ville med på trailträning igen på torsdag, men eftersom jag inte har ridit knappt alls de senaste veckorna känns det inte riktigt bra att åka iväg på det. Lite trist men så är det.

Jag gosar med våra nya katter istället :love:

Sjukt söt bläs han har! Det har jag inte tänkt på förut. Finns det något bättre än rosa mular? :d Är Casper "bara" ridhäst eller tränar ni något särskilt?

Jag kom precis hem från en tömkörningsrunda längs väg och över ängar och backar. Hon skötte sig strålande, tog ingen större notis om bilarna heller. Inte ens taxibussen, mycket nöjd med henne idag. Men jag sabbade det hela lite i traven, började gapskratta och sprang som en dårfink utan koll. Det gick ganska snabbt och jag hade ingen koll alls, hehe. Min kompis försökte också springa och skratta samtidigt så det blev mest pannkaka. Men vi hade kul åtminstone! Även om hon utnyttjade det och drog på lite ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 710
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 695
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar