Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har två enörasträns. Det utan käkband köpte jag för att jag ville ha något lätt som inte tog så mycket plats när jag skulle vänja in Elmer vid bett. Det är däremot inte så smart att ha tränsbett + enöras (utan käkrem) då det säger, poff, så har hästen kliat av sig det Kan tänka mig att det skulle kunna studsa av med om man har det löst spänt så att säga. Nu sitter mitt stångbett på det tränset och jag upplever att det ligger mycket stabilare.
Sen har jag ett enöras träns med käkrem (tyvärr för stort för Elmer) som jag använder med tränsbett. Det är värt sitt öra i guld till nordsvensken som har så sjukt mycket pannlugg.
(Ps. Inget proffs!)
Just det. Det är nog mer för synskull. Och så tycker jag det är skönt att slippa ha massa remmar att spänna.
Jag har ett enöras utan käkrem (med tränsbett) och blev en erfarenhet rikare när vi i vintras var ute i skogen i mörkret. Pålle ruskade på huvudet och efter en stund inser jag att det känns väldigt tungt i handen - tränset hängde nämligen och dinglade mellan hans framben..