Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Härligt! :laugh:

Nä, vi får se hur det blir. Jag kan inte följa med till ridhuset på måndag, har en dum biologilabb som tydligen är obligatorisk :p Så vi får se! Jag hoppas mest på att ridbanan ska bli ordentligt ridduglig snart så att man kan rida som folk där! :D

Instämmer med cahs, jättehärliga bilder! Man ser lite utav paddock paradisekoncepten också va? Med stocken och "passagerna"? Skitkul isåfall, att de får göra lite allt möjligt på väg än hit och dit :D

Japp, dom måste liksom gå över stockarna för att komma till maten :)

Har dock stängt av halva slingan för marken är känslig nu när det börjar bli vått i marken men dom måste iaf gå en liten vända för att komma mellan vatten och mat.

Har ni fruset och halt där nere? Här har vägarna tinat fram, men det är fortfarande blankis på skogsvägarna. Här och där syns en grästuva också.

Bilvägarna är torra och fina, men i skogen är det fortfarande snö och isfläckar, likaså på gårdsplanen och ridbanan. Fast jag var nere och gick på ridbanan igår, och den varvade mellan is och nästintill lera.... :crazy: Grejen är att den skulle behöva fyllas på med nytt underlag. Så nu vet jag inte om jag vågar rida där förrän allt vatten från isen har torkat ut, vill ju inte göra hela banan till lervälling...

Men vad trist :( Verkar bli till att plugga biologi och satsa på ridhus då. Du har inte möjlighet att åka iväg själv till ett närliggande ridhus?

Ja det är lite trist. Men förhoppningsvis blir det torrare väder snart! :) Det finns ett ridhus som ligger några km härifrån som vi brukar åka till. Transporten kan jag inte köra själv så jag måste tyvärr ha skjuts. Vill inte fråga om skjuts nu heller för hästägaren har jättemycket att göra eftersom hon håller på och renoverar hus med sin blivande sambo. Jag skulle väl tekniskt sett kunna rida till ridhuset iofs... Men vet inte om jag vill det.

Men nån km går ju som ett nafs! Tänker på mina yngre dagar där jag bodde tidigare, älskade att hoppa men närmsta paddock va en timmas skrittväg bort... jag och min kompis red 3timmar flera gånger i veckan för att komma dit på somrarna...
På vintern gjorde jag snöhinder, det funkade gandka okej hemma, och på sommaren var de gjorda av pappkartonger och skogsplantslådor...
Blixten slog ner i vår flaggstång av trä så sista året hade jag iallafall 2målade pinnar....

Förståeligt, särskilt om det är sisådär ute i backen. Här fortsätter solen skina, så vi kan nog lämna stallet ganska snart! På onsdag om inte annat, då är det träningsdags.

kl
Vad tror ni annars? Har Ubbe hängt upp cahs i en gran någonstans?

Nu har jag faktiskt mätt på kartan :p Det är 3 km enkel väg till ridhuset.

Bluefish: Förhoppningsvis inte ;)

Vad tror ni annars? Har Ubbe hängt upp cahs i en gran någonstans?

Hahahaha, neej då! Men idag var jag påväg att åka på en tur när Ubbelibubb såg två kaniner han skulle springa efter in i skogen :rofl:

Hittade en knapp till idag så nu känns det som jag vet exakt hur jag ska göra när han hettar till. Testade en liten galopp idag (jag älskar UBBE!) och fick ner honom på jorden efter knappt 10 sekunder. Skönt.
Gjorde ett test med headset+musik för att hålla bukt på mitt huvud så Ubbe fick all den uppmärksamhet han är värd, det var ett bra initiativ och det kommer jag nog använda mer de dagar jag känner att min koncentration tryter. Sådan ryttare, sådan häst :angel:

Nu har jag faktiskt mätt på kartan Det är 3 km enkel väg till ridhuset.

Jag har två km till ridbanan, helt perfekt avstånd för uppvärmning och avskrittning.

Jag har två km till ridbanan, helt perfekt avstånd för uppvärmning och avskrittning.

Ja, egentligen är det ju inte så långt. Men för att komma med fler bortförklaringar så vet jag inte om jag vågar rida själv längs den vägen med hästen...
Alltså, känner mig lite off rent allmänt just nu eftersom jag inte ridit på en vecka. Får se vad det blir av det här :p

Prata med hästägaren, hon kanske avråder dig från det och så behöver du inte bekymra dig mer om det :idea:

Man vet aldrig! Ni verkar lite yra båda två :angel:

kl
Jag har fått tag i en HOVIS !! En bra en, välkänd och helt att lita på. Inget mer avtalat än en titt på fredag, men denne har övriga hästar i stallet så någon extra resa vore det inte. Så jäkla skönt. Imorgon är det träningsdags också! Såg att jag inte svarat dig cahs ang träningen. De har satt in en extra i månaden, den ligger samma vecka som chaufför har förmiddagsskift! Hon har stått sedan i fredags men det är nog ingen som helst fara. Dåren har gått och blivit lite lugn såhär på vårkanten.

Åh, hoppas nya hovis är bra! Skulle ju vara superskönt att få lite rätsida på hovproblemen.

Och det låter ju super med extra träningen så att ni kan vara med. :)

kl

Jag har ridit :D Var en dryg vecka sen sist, men jag har ju inte mått så bra. Idag släpade jag med mig pojkvännen ut till stallet också :D Han muttrade lite först och tyckte det var onödigt men jag sa att jag kände mig såååå ensaaam :angel: Då gick han med på det, och drog med sig kameran också.

Så jag red och blev fotograferad, gick väl inte superbra att rida men kul med bilder! Ska försöka lägga upp någon här sen också. Sen ville pojkvännen rida :D Han är ju uppvuxen med hästar och är rätt duktig på att rida, men han gör det bara någon gång per år så han är lite ringrostig. Mighty passade på att jäklas lite med honom och skutta och ha sig :p Fick hålla kameran medans han red, passade på att fixa lite bildbevis :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 770
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 715
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 969
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 051
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar