Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Yes! Jag köpte nämligen mitt ADHD-barn Ubbe-Ubbelito! 1 April förra året Fast då gick han under smeknamnet "Trubbel" som fortfarande kommer fram när han beter sig som sådan
Idag så var min kompis här en sväng och hon longerade Ninni när jag satt på och då gick hon som en klocka. Förstod direkt även om jag smackade och gjorde halt och min kompis helt enkelt bara stod och höll i snöret Blev nog mer logiskt för Ninni. Tog bara ett par varv åt varje håll och nöjde mig med det eftersom det gick så bra Får se om hon förstår imorn utan en som står i mitten annars får jag väl övertala sambon att stå där
Ja jag är toppennöjd. Om det inte går idag utan så ska jag ha sambon till att stå i mitten i helgen till hon kommer på att man kan gå utan människa i mitten med. Innan när jag försökt gå runt så går hon bara runt sin framdel och står på samma plätt och snurrar Sista dagarna har jag fått henne att gå rakt fram lite men det är väldigt tveksamt och vingligt så det känns bättre om man kan lära henne att gå framåt på volt, då har man ju mer ett bestämt "mål" hur man ska gå och som sagt, det är ngt hon känner igen från longeringen.
Sambon kan dock ingenting men jag tror det räcker att han bara står där och det ska han nog klara fint
Ja visst har hon men hon är konstant skitig Rullar sig så fort man borstat henne. Hon var superduktig idag, hon stod i lilla inhägnaden i repgrimma och jag kunde verka framhovarna en lång stund och hon var helt avslappnad, äntligen ger tålamodet resultat Kunde lyfta bakhovarna med och t o m ta ett rasptag på den ena hoven. Hon har alltså varit jätterädd om hovarna, särskilt bakhovarna, har knappt kunnat peta på bakbenen innan så jag är superglad
Instämmer med cahs, jättehärliga bilder! Man ser lite utav paddock paradisekoncepten också va? Med stocken och "passagerna"? Skitkul isåfall, att de får göra lite allt möjligt på väg än hit och dit
Här är en tråd för mig och gammelpålle! Vi har nosat litegranna på det här med western när pålle pensionerades från distansritten och lillhästen tog över den karriären
Pålle är då 20 år i år, arabherre och har tidigare tävlat dressyr/hoppning/fälttävlan och distans. Vi har tränat lite för en westerntränare och var nere på jultorp en långhelg som födelsedagspresent och fastande!
Nu är vi hemma från ridhuset. Det gick verkligen precis hur bra som helst. Lastning, åkning, ridning, allt! Hon var snudd på helt obrydd över ridhuset och inte alls beroende utav mamma på marken. Utan det var hon och jag som for runt där inne, med mig på kommandobryggan. Lite luftkrumelurer i ena galoppfattningen. Den andra var urfin. Slalom i trav, skrittbommar och en bom som vi övade att göra halt vid. Helt lagomt. Känns helt underbart nu, min fina fina som bara är så duktig så jag går av på mitten Vi är så jäkla redo för träning nu, längtar som en tok.
Själv har jag inte ridit sen i måndags, har inte mått så bra så jag har mest tagit det lugnt. Så pålle får gå och skrota i hagen men det klagar han nog inte över. Däremot fick han stå i en annan box i natt, det var VÄLDIGT märkligt tyckte han. Helt klart skumt!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.