Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Han är så fin! Sedan kan jag inflika att jag tycker alla hästar ser feta ut med w-sadel. Min ser klotrund ut, trots att hon alltid varit åt det för smala hållet istället. Osmickrande :p Hoppas du får ordning på eventuell snedhet. Kanske svärmor kan ta sig en titt?

Hehe ja vi kan väl skylla på sadeln :p:angel: Sen är han faktiskt rätt så krallig av sig också, han ser inte så stor ut på bilden men han är både stor och har långa ben så han upplevs som rätt maffig. Men magen är för tjock, det är den :p

Jo det vore bra men hon är så rackarns upptagen nu för tiden, med jobb och husrenovering och gud vet vad. Vi är nästan aldrig hemma samtidigt numera så det är svårt att be om hjälp. Men jag får försöka haffa henne nån gång :D

Jag tycker nästan min donna kan se lite väl smal ut i w-sadel när hon är i form... men hon hon har lite vinthundsmage... hehe.
Dock så är hon finast i riktigt luddig vojlock... då ser hon ut som en drömhäst haha.

Hur hög är pållen? 170typ?

Håller tummarna! :D

kl
Jag klickertränade lite med min idag. Bara lite lätt med godis i stallgången till en början, så hon skulle förstå sambandet. Sedan skicka jag in henne ensam i två olika boxar, genom stalldörren och genom korridoren mellan stalldelarna. Detta är tänkt att vara startgropen för att kunna skicka in henne i transporten längre fram, så jag kan lasta ensam. Håller på övningskör för fullt så körkortet är förhoppningsvis snart inom räckhåll!

Vore ju superskönt för dig att ha körkort, om du kan köra släpet med B-behörighet så blir du och pållan inte alls lika låsta ju :)

kl

Jag övar på med hästen :D Övar mest lydighet och uppmärksamhet, skiter i formen (men den kommer ju på köpet till slut). Gör fem miljoner övergångar hit och dit, rider runt koner, gör fem miljoner övergångar till... :D Vissa gånger går det sådär, men ibland går det skitbra! :bump: Allt som allt en bra känsla!

Synd man inte bodde närmre Borås. Finns det någon i tråden som vi kan tvinga dit månne?

kl
Idag tränade vi vidare på sådant sedan träningen. Longerade henne i skritt med bett och inspänning på gården. alltså inspänningen på hennes innersida, för att lära henne ge efter för tryck. Nöjd med henne, hon är kvick i både ben och huvud! Annars har vi ägnat oss åt inskickning i diverse utrymmen med klicker.

sk4.jpg

Hehe, hon ser ut att undra varför hon ska gå in där :p "Jaja, matte säger det så då gör vi det!" :D

Kl

Ikväll blir det trail! Ska bli jättekul, målet är att inte göra bort oss alldeles :p Snälla ni säg åt mig att det inte gör något om det inte går superbra... Jag och min jäkla prestationsångest.

Ikväll redan! Klart det inte gör något om det inte går helt strålande, men det kommer det ju göra. Jag hade också prestationsångest ett tag. Deltog i en hopptävling på ridskolan. Hade inte spänt sadelgjorden, så felfri över näst sista hindret gled sadeln. Typ hela vägen... En funktionär fick komma och hjälpa mig rätta till spektaklet. Men då fick hästen nog och bockade en skvätt. Med två funktionärer satt sadeln till slut på plats och vi kunde hoppa sista hindret. Det gick alltså över lite då. :p Jag tror tom speakern skrattade

Känns skönt att du tror på mig :D

Haha! :rofl: Måste ha sett rätt kul ut :D
Jag har en liknande historia, också hopptävling på ridskolan. Red en häst jag inte brukade hoppa, stor och vinglig sak. Vi hade kämpat oss runt hela banan felfritt (med fel galopp och trav här och där, vingliga vägar osv), vi hoppar sista hindret och PRECIS när vi passerat mållinjen ramlar jag av! :p Alla var precis på väg att applådera men kom av sig när jag druttade i backen. Jag hoppade upp på benen snabbt igen, och det konstaterades att jag hade varit över mållinjen så då kom applåderna :D

Oj råkade posta innan jag var klar. Tänkte spinna vidare lite på min prestationsångest, som jag tror har att göra med att jag hela min hästkarriär har hängt på ridskolan. Vare sig man vill eller inte blir det konkurrens, vem får rida de nya hästarna, vem rider hästen X bäst osv. Det är ganska jobbigt, även om alla är kompisar egentligen så är det ändå någon slags tävling om vem som är duktigast. Det är det jag inte saknar med ridskolan!

Ja så är det absolut, vilket är synd. I vårt fall är alla inte ens kompisar :p Det jag tycker är bäst med att inte rida klassiskt är att inte bli jämförd med alla andra hela tiden. Folk vet ju inte hur det ska se ut och kan inte snacka lika mycket bakom ryggen på en för att ååååh hästen går ju inte i form, eller gud vilken dålig sists jag har.

Jag är ju inte helt konverterad till western, men å andra sidan håller jag mig mest hemma på gården så ingen ser mig rida ändå :rofl: Jag gillar fortfarande att rida "engelskt" (tycker det låter så fult att säga :p) men jag saknar inte konkurrensen på ridskolan ett dugg! Men det är alltid så, folk har så mycket åsikter om allt.

Enligt min erfarenhet är såna där folk som tycker att "hästen måste gå i form", inte vet vad det innebär utan glatt drar ner huvudet på hästen och säger att den går i form :angel:

/har inga fördomar :angel:

Hej! Är helt ny på Western men har ridit "classic" i 10 år. Har köpt en unghäst som jag gärna vill rida in "Western style". Bor i Linköping och skulle tycka det vore kul att träffa likasinnade. Är denna tråd fortfarande aktiv?
/Maria

Tråden är i högsta grad aktiv, dock vet jag inte om det finns någon i tråden från Linköpingsområdet. Men välkommen! :)

Men välkommen! Jodå, tråden är aktiv. Det är inte bara jag och zassoo här ;) Kul att vi sitter i samma sits! Jag köpte också en unghäst när jag ville skola om mig. Råder dig att ta hjälp redan från inridningen, jag har själv gjort ett par misstag som vi arbetar med nu istället.

Skulle vara kul att väcka liv i denna tråd. Har en två-åring i Linköping och många frågor...:-)

Kl

Träningen igår var superkul! :banana: Vi var 6 st varav 5 quarter eller paint och så ett dressyrhalvblod :D Vi ställde upp en bro, en grind och så bommar som vi la på olika sätt (en att rida serpentiner över, en delad box och en annan konstellation). Man fick helt enkelt rida runt lite själv och öva på det man ville. Mighty var väldigt på tårna först, allt var spännande. Sen lugnade han ner sig och det gick att jobba honom lite mer.

Bron gick rätt så bra, hade bommar före och efter och i början plöjde han rakt igenom men när han började lyssna bättre gick det att gå steg för steg över och då gick det bättre.

Grinden var svår, men det är inte så konstigt eftersom jag inte riktigt har koll på allt. Måste träna mer på att styra honom steg för steg, rygga, sidepass osv.

Jättekul var det i alla fall och jag hoppas vi kommer iväg fler gånger! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 746
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 713
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 048
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden