Vi med valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 287
  • Visningar Visningar 31 308
Sv: Vi med valpar

10 augusti har jag för mig. Tror dom sa det på öppet hus i lördags om jag inte minns fel.

KL

:banana::banana::banana::banana:
dansar lite bukedans för er den 11 juni hämtar vi våran bruna labbe valp
FREJ ska han heta gissa om jag längtar, ska i morgon och botanisera i byns hundäffär känner mig lite som ett barn på julafton ju

Måste ju lägga in en bild på Algot här! En liten Lancashire Heeler kille som blev 3 månader igår. Han är hur mysig som helst. Vår gamla storpudeltik på tio år älskar honom. Såklart går det lite upp och ner med rumsrenhet och annat som vi försöker lära honom. Det han kan ena dagen är totalt glömt nästa dag.
Har med honom på jobbet på dagarna och det går bättre än väntat, han och Trixie ligger och sover ihop på en filt och jag springer ut med honom lite då och då så att han får kissa och leka av sig.

Här kommer bild på underverket :love: (hoppas bilderna syns, jag är rätt oteknisk)
http://i47.photobucket.com/albums/f171/symfoni/Bild1821.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f171/symfoni/CIMG1000.jpg

// Peppi

Måste ju presentera min lilla sötnos. Hon är en blandras mellan Långhårig Dvärgtax och Papillon. En väldigt söt och trevlig liten hund :) Det enda negativa är väl att hon har sin mest aktiva period på dagen mellan 05-09 på morgonen. Några tips för att få henne och sova längre på morgonen?

IMG_3646.jpg

IMG_3644.jpg

Nämen, så underbar! :love:

Explosion: Usch, aktivast 5-9 lät ju lagom kul... Har tyvärr egentligen ingen idé om hur man kan få henne att sova längre. Vår lilla Sigge sover i en hage av kompostgaller (dock stor sådan). De gånger han vaknat (utom första natten) har vi bara ignorerat alt. stuckit dit någon hand. När ingen annan är vaken somnar han om illa kvickt :)

Jag får hem en liten dvärgpinscher flicka på 8 veckor den 27 juni. :love:
Gissa om jag nästan spricker av längtan!?

Nu har jag trimmat Nova för andra gången och en riktigt fin svträv p&s päls har hon fått :love: Har även anmält till första utställningen, ska bli spännande.

Dock har hon börjat på lite sellektiv hörsel efter att ha spenderat helgen hos mina föräldrar eftersom jag var på utställning med stor vovvarna. Får träna lite extra så kommer det säkert tillbaka. Imorgon har vi valpkurs också, skoj!

*kl*

I måndags fick Bonzo följa med på hästträning, han tyckte det var otroligt spännande med hästar överallt och sov väldigt gott hem i bilen sen :p Det enda han inte riktigt var helt nöjd med det var att han inte fick hälsa på alla på hästarna..

Tack!

Han är så mysig och växer så det knakar.
Skulle gärna ha en Buke-valpträff.. men vi bor ganska utspritt va?

Måste ju presentera min lilla sötnos. Hon är en blandras mellan Långhårig Dvärgtax och Papillon. En väldigt söt och trevlig liten hund :) Det enda negativa är väl att hon har sin mest aktiva period på dagen mellan 05-09 på morgonen. Några tips för att få henne och sova längre på morgonen?

IMG_3646.jpg

IMG_3644.jpg

prova att ha rijtigt mörkt där hon sovver så hon inte märker att solen har gått upp:) det funkade på Nike, hon var också mycket morgonpigg.

Nu har jag och Gibson anlänt till ön för sommarlov! Den 5,5 timmar långa resan gick väldigt smidigt. Stannade tre gånger på vägen men liten vägrade göra ifrån sig. När vi kom ner till hamnen fick han lite mat och sen släppte han på trycket. Stod och kissade lääänge länge och la iväg ett riktigt lass sen. :D Även båtresan gick jätte bra, han satt mest i sin bur och tittade på alla människor. Tror dock han var ganska trött på att resa efter att ha anlänt här hemma ca 8 timmar senare...
Sen lördags, som vi kom hem hit, har inte en ända olycka hänt inne! :banana: Och då trodde jag det skulle bli jobbigare här eftersom vi bor på andra våningen och måste åka hiss ner men icke! Han är så duktig min stora kille! Däremot gick det lite sämre när han i måndags skulle testa vara hos sommarens hundvakter, han bara grät efter matte och de fick inte ens röra honom... :( Gäller att träna på nu i veckan så det funkar till måndag! Husse däremot har blivit favorit-människan! :grin: Inte för att han alltid går på promenader, eller ger gott godis, näpp, men för att han är så hemskt rolig att busa med och försöka pussa i hela ansiktet för husse försöker febrilt hålla den lilla illbattingen ifrån sig och gömmer huvudet i kudden. Gör-skoj tycker Gibson! :idea:

Måste skriva några rader..

Min egna första valp köpte jag för tre år sen, en tibetansk spaniel..
Bara bra minnen från dessa tider.

Sen kom min finsk lapphund, fast han var fem månader när jag fick honom men jag vet inte hur länge ni räknar en valp som valp, men i mina ögon är han min bebis:p

Haft många hundar innan dess, men det har varit familjens:)

Syrran skaffade en softis för ca ett år sen, underbar hund det med..

Kan lägga in lite bilder sen, dålig på datorer men ska nog fixa det..

Visst är det mycket jobb med en valp men det är väldigt roligt, alla hundälskare tycker nog om valptiden.
Man får följa med hunden under uppväxten och utvecklas tillsammans.

Grannen har förresten en lagotto, söta, roliga hundar:p

Rumsrenheten har börjat gå bra för oss här med, tills för ett par dagar sedan. Det har varit väldigt varmt = valpen dricker mer= kiss i floder... :cool:

Räknas inkallning på lina? :angel:

IMG_1922.jpg

IMG_1923.jpg

IMG_1931.jpg

:D

dags för lite uppdatering av Nike kanske:)

Nike i soffan
27865868.jpg

Ludde och Nike i skogen, nu är dom rätt bra kompisar:)
27865911.jpg

Mina älsklingar!
27865933.jpg

Nike har nu fyllt 13 veckor och är näst intill rumsren, fortfarande kan det hända lite olyckor men dom blir färre:)
Inkallningen går också kanon, än så länge kommer hon alltid när man ropar, om hon inte är för trött bara:D

Så klart det gör det! :laugh:

Jag är fortfarande mer än nöjd med lilla Nova! Rumsrenheten går kanon. Inkallning, sitt och ligg lika så. Hon går även med jätte fin kontakt riktigt långa sträckor. Även pälsvården går numera jätte bra utan skrik och gap :)
Men vi saknar några andra valpar i lämplig storlek att leka med? Någon i Sthlm som vill ses?

Om du inte fått något napp nästa månad, så ska jag och hela gänget upp då :) Min valp kommer att vara runt 11 veckor gammal, och borde inte ha hunnit växa ifrån din lillas storlek än då :D

Jag vill jättegärna ha andra trevliga valpar/hundar att träffa då.. Härnere på landet finns det inte många vettiga överhuvudtaget tyvärr, så då får hon inte träffa några hundar alls i princip. Bara mina kompisars trevliga, samt sina föräldrar.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
427
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 701
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 416
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 551
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka