Vi med valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 287
  • Visningar Visningar 31 308
Sv: Vi med valpar

Var i Stockholm bor du?
Jag kommer upp onsdag eller torsdag och stannar över helgen, vore ju kul att träffa andra dv. schnauzrar om det inte är alltför långt.

Sigge har idag varit hos veterinären vilken var jätteroligt! Skönt med den reaktionen i alla fall. Vaccinationssprutan kände han knappt för då stod han och åt godis.
Vi har också bokat valpkurs, börjar den 14e. Ska bli kul!
Rumsrenheten går det i alla fall bättre med. Vissa dagar har vi klarat helt utan olyckor :)
Buss bryr han sig inte heller så mycket när han åker längre, mer än att det blir lite tråkigt. Får se hur han reagerar på tåg senare i veckan.

är det inte lite obehagligt att åka buss med en hund som inte är rumsren?

Jag skulle gärna prova åka buss eller tåg med Nike, men jag vågar inte för jag är rädd att hon kissar. Busschaufförerna här är så tjuriga!!

Jag har åkt buss/t-bana sen Nova var 9 veckor. Har valpen kissat innan den går på är det absolut inga problem. Dessutom är det i stort sett inga hundar som kissar på samma plats som de sitter.

Söder om stan, stureby närmare bestämt! vart ska du?
Vore jätte kul att träffa din svarta!

Han sitter i mitt knä under bussresorna och det har gått bra. Längsta bussresan har varit ca 20 min, så det är ju inga långa stunder.
Vi får se hur det går på tåget i veckan. :angel:

Falukorw: Okej. Jag ska till Bromma, väster om stan.

Nej det förstås, kanske ska prova det nån dag då:)

Kan meddela att tåg i drygt 2 timmar gick utmärkt det också :) Han höll sig totalt 3 timmar, duktig pojke (sen var han ordentligt kissnödig när vi kom ut dock).

Har varit full fart idag, hälsat på en kompis, varit på studentmottagning och sen lekt med en 9månaders JRT. Trött valp nu.

Lånar knapp.

Alltså, snälla någon, giv mig kraft...
Hur får man in samma säkerhetstänk man själv har efter flera valpar i huset till sin sambo? Hur får man dem att fatta att det inte går att lämna framme "nya" grejer i hennes höjd? Jag har tjatat, skrikit, vrålat, gapat, pratat förståndigt, men det går liksom bara ut ur andra örat...

Igår fick vi åka in akut till Valla i Linköping efter att sambon hade lämnat ett paket med indiska örtcigaretter framme på olämpligt ställe (läs: där hon kan få tag på det). Valpen klarade sig utan men, bortsett från ett par kräkningar. Den ena självman, den andra framkallad av mig. Jag har nog aldrig varit så arg i hela mitt liv.

Nu gick karln för kanske 15 min sen, jag tog ut valp på kiss/bajs ute på gården och gick sedan in igen och gick själv en snabbis på toa. När jag kommer ut ligger det delar av en bläckpenna på golvet. Sambon hade plockat isär en och lämnat på soffbordet...

Jag är så trött att jag bara vill gråta och slänga ut både sambo och valp för att få en uns ro i själen. :cry: :devil:

Våran lilla kille lyckades antagligen pussas med en geting i onsdags :eek: han kom inspringande och satte sig i mitt knä, väldigt olycklig! Vi fattade inte vad det var med han men efter en stund började ena läppen att svullna. Han tyckte otroligt mycket synd om sig själv! Nu har svullnaden gått ner lite men han ser fortfarande lite lustig ut :p

.. först, Grattis!!! Hoppas du har en bra dag!:bump:

*kl*

Fick en ganska rolig :crazy: komentar när jag var ute med Nanuq igår. Vi var i nere på byn och miljötränade och när Nuqis upptäckte att vi var påväg hemmåt så började han att dra i kopplet.

Det gör han aldrig annars så jag tog det lugnt och jobbade med att han skulle gå brevid mej och inte dra. Det gick bitvis väldigt bra men så mötte vi en kvinna (45-55) med två papillon´s.

Hon stannade och sa att hon hade sett hur jag tränade för att han inte skulle dra och så sa hon att det skulle jag ju absolut inte lägga energi på. Han är ju en slädhund så han ska dra så fort han vill och då ska vi bara berömma honom.

Jag blev helt paff men fick tillsist fram att han inte alls skulle dra i koppel utan dra det gör man i dragselen. Bara. Det är även något som man lär dom och tränar på innan dom är inkörda så att de kan dra släde.

Då sa kvinnan att jag var oansvarig som skaffade en ras jag inte kunde något om! Sen gick hon snabbt iväg med sina småhundar hängande i kopplet som vantar efter henne.

Jag skakade på huvet och fortsatte hem. Men alltså.. nog sjutton ska väll alla hundar, oavsett ras! Eller?

**kl**

Här är vår alldeles nyhämtade valp. :love:
Han är 9 veckor gammal.

Balthazar

033.jpg

055.jpg

Balthazar2.jpg

022.jpg

040.jpg

Puss på dig matte!

// Anna

skickar en peppkram jag med.
Jag hade blivit vansinnigt arg om min sambo gjorde så

Han var ytterliggare en kräkning ifrån att bli utslängd, vill jag lova. Hade något hänt henne hade han inte varit min sambo fortfarande.

:devil:

Åh, tack :)

Boll: Vilken otroligt söt!

Edit: Jag bestämde mig imorse för vad valpen skulle få "ge" mig i födelsedagspresent: En dag utan kiss inne.
Hittills har det blivit uppfyllt :)

Ah tyckte det såg ut som en sån! :laugh:
En klasskompis familj från grundskolan föder upp landseer och newfoundland.
Väldigt mysiga hundar

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 695
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka