Vi med valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 287
  • Visningar Visningar 31 308
Sv: Vi med valpar

Nu är det bara två veckor kvar tills min lilla flicka kommer hem till mig. :love:

izavalpar48.jpg

ljustik77.jpg

ljustik21.jpg

ljustik17.jpg

och i morgon åker vi och hämtar våran litta frej :love:

rapport och foto kommer på kvällen

DSC_0154.jpg

Jag var i helgen ner till Drammen och hämtade lilla fröken Emmi :love:

Som också ställdes ut i Hokksund i söndags och då blev bästa tikvalp i sin klass och sedan slagen av en äldre tikvalp..

DSC_0075.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

Kritiken blev som följer:

En tipse av meget god type. Gode proporsjoner. Meget vackert hode, velansatte ører. Meget god bryskasse. Velvinklet. Meget bra bevegelser, pels och farve.

Herlig gemyt - Meget lovende valp

:bump:

Hihi, vilken söt liten tjockis :p

Gnist: Grattis till fina kritiken!

I allmänhet: Det där med rumsrenhet går sådär... Tyvärr bröts det även på min födelsedag men vi kämpar på och hoppas att kissandet inomhus snart slutar =)

*kl*

Hur går det med alla valpar?

Våran buse växer som ogräs, jag måste ha mätt fel i förra veckan när jag fick honom till 43cm.. idag var han nämligen 50cm hög! :eek: och är idag 15v.... Han är ganska stor, kommer ju bli enorm :eek:
Imorgon ska han få åka med till ett 70års kalas ca40 mil bort.. Där finns det andra trevliga hundar att leka med så jag tror han kommer ha skoj.

Blä, jag behöver peppning...

Känns som om vi inte gör några som helst framsteg med rumsrenheten. Det borde väl i alla fall gå framåt?

Och JA, jag vet att det är fullt normalt. Och jag vet att han inte är speciellt gammal och förmodligen inte kan hålla sig så länge. Men ändå, ok att han inte blir rumsren på ett ögonblick men något framsteg kan man väl få se?

Blä, jag behöver peppning...

Känns som om vi inte gör några som helst framsteg med rumsrenheten. Det borde väl i alla fall gå framåt?

Och JA, jag vet att det är fullt normalt. Och jag vet att han inte är speciellt gammal och förmodligen inte kan hålla sig så länge. Men ändå, ok att han inte blir rumsren på ett ögonblick men något framsteg kan man väl få se?

PRECIS när jag läser ditt inlägg om rumsrenhet så ser jag en liten brun sak troligen en labbevalp komma ungefär i 390 knutar in hit till kontoret sätta sig på golevt och lämna efter sig en stor PÖL, för att återgå till sitt tuggben.
jag som varit så snäll och varit ute på gården i ösregn och försökt se rolig ut

// vickis som hämtar skurtrasan

Jag vill bara meddela att jag kanske tittar in i den här tråden igen på torsdag. :)

På onsdag blir det hämtning av ett stycke valp och jag kan knappt bärga mig. Det känns som om jag inte vet vad jag måste förbereda eller vad jag har att vänta, samtidigt som det bara är fem år sedan vår nuvarande hund kom på rultiga valpben.

Kul med valp! Vad blir det för nån då?

Idag har vi börjat på valpkurs! :) Nu sover Sigge djupt...

Min valp är 7 mån nu.
Hon är snäll och go. växer som o gräs.
MIN KATT HONA JAGAR MUSS. Hon ger dom till valpen.
Valpen går med dom i munnen som pluto.
Fy va det är äckligt. Jag har lyckats komma på dom. Och kunnat ta ut den äckliga döda musen.

KL

våran valp älskar ju skor och bär dem gärna från skostället till hundbädden och väntar för att se vem som är ägaren till skorna, jag har än så länge inte uppmärksammat att han tuggar på dem, utan bär dem och hämtar en ny

jag har aldrig haft detta bekymmer för våran andra labbe har aldrig brytt sig om sko

ska jag låta valpen hålla på med detta (och gjort mig själv en björntjänst) eller ska jag lägga in skorna i garderoben :confused:

sedan en sak till

hur snabba är ni ut med valpen på morgonen, ger ni den mat först och sedan ut för jag hinner max få på mig en sandal (relativt snabba skor) så hinner eländet slå en drill :confused:

Nej, du ska definitivt inte låta valpen hålla på med det. Vet han innebörden av "nej"? I så fall, kom på honom medan han har den i munnen och säg ett bestämt nej, samtidigt som du tar skon ifrån honom. Byt ut den mot en av hans leksaker, så lär han sig vad han får och inte får busa med. Hjälper inte det, använd någon typ av fy-spray så att det blir äckligt. Att bara gömma dem i garderoben är att gömma problemet.

Han kanske inte tuggar nu, men vänta bara tills valptänderna börjar klia... :devil:

När Arwen var precis nykommen tog vi upp henne i famnen och gick ut direkt, valpar kan inte kontrollera kissblåsan någorlunda förrän de är runt 5 månader (av vad jag har hört). Vi hade som morgonrutin att min sambo såg till att hon var kvar i sängen medan jag tog på mig skor och hämtade koppel (bor i stan), sen tog jag upp henne i famnen och gick ut. Hann hon hoppa ner på golvet så var det kört! :p

Så se till att morgonkissa valpen innan du ger mat, valpen kan inte hålla sig!

Håller med, vi går ut så fort vi klätt på oss och bär valpen ut. Innan vi är påklädda har han tidigare varit kvar i hage av kompostgaller, nu har vi slutat med den men han brukar ligga kvar i alla fall :)

Ättika på skorna kanske kan vara en idé :idea: Tackar! Vi har nämligen samma problem (och skorna förvaras nu oftast på hatthyllan).

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 695
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka