Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Självklart ska han få gå ut om han behöver det!

Dock behöver man ju inte göra som vi gjorde första natten med vår hund... Dvs när valpen vaknar och piper springer man ut. Nästa natt konstaterade vi att om man sträcker ner en arm så somnar valpen om på 2 sekunder. (dvs, han behövde inte alls kissa, bara vi som var nojjiga).

Här kommer jag med min lilla valp Brixa

HPIM1005.jpg

HPIM1047.jpg

En schäfertik på 9 veckor.
Just nu är hon en :devil: hehe hon är väldigt självständig och vill gärna sticka när man är ute och går, hon har förändrats väldigt mkt på bara en vecka.
Väldigt kaxig lite dam och så fort hon inte får som hon vill morrar och skäller hon och gillar verkligen att bitas.. och om vi säger till henne så skäller hon ännu mer.. :grin:
Hon är nästan rumsren det är bara ibland på natten som hon bajsar inne.
Väldigt lättlärd och kan redan sitt och kommer när man ropar på henne ( oftast :grin:)

Här kommer lite bilder på min och sambons första gemensamma hund, Van Der Bach "Basse". En liten Rottweilerkille som vi inte får hämta förrän i slutet av vecka 30...

Bassedarling:

Basse och husse:

Basse och jag:

"Lite" för stor? Har du läst RAS?

Snygg för övrigt.

RAS?

Egentligen är han väl bara 1 cm för stor, de är väl godkända upp till 32 cm?
Hans mamma är 26,5 och pappan 31 cm hög, så vi trodde att han skulle hamna mellan 29-30. Jag vet inte riktigt var bamsegenen kommer från :angel:

Gud vilken söt kille. Var först inne på en hanne jag oxå men ändrade mig.
Har nu en rottis tik hemma på 10 veckor. :D

måste bara säga att man smällter ju när man ser bilderna på valparna!!! De som håller sig oberörda av att titta måste det vara något fel på;)
Jag har ju en lite extra stor kärlek till de större hundraserna, schäfer, labbe, golden, rottis....:love: De finns verkligen superfina små ("stora") valpar av dessa raserna här:love:

nåväl idag var jag ute och gick en promenad i skogen med Rolex och min äldre hund Nalle. Säger bara en sak ---KAOS--- Rolex såg det hela mer som en enda stor lek och var helt bångstyrig. "åh ett annat koppel än mitt, mycket intressant, detta måste vara en slags mojäng att hänga sig i, ha dragkamp med och attackera";) helt omöjligt. gick dock bättre när han hade blivit trött:)

imorgon bär det av till en sjö, det blir fjärde badet i en sjö för mitt lilla sjölejon:love:

Rolex såg det hela mer som en enda stor lek och var helt bångstyrig. "åh ett annat koppel än mitt, mycket intressant, detta måste vara en slags mojäng att hänga sig i, ha dragkamp med och attackera";) helt omöjligt. gick dock bättre när han hade blivit trött:)

Hahaha så gör min lilla Siv också. det är JÄTTEkul att dra i de andra vovvarnas koppel. :crazy::D

Här är det lilla busfröet. Nu 15 veckor gammal.

siv-scoody-006_98512947.jpg

siv-scoody-014_98513127.jpg

:love::love:

men naaw vilken sötnos! lika busig som min terrorist här hemma hör jag;)

här kommer en bild från när Rolex bara är fyra dagar:love: När jag letat reda på överföringssladden kommer det fler bilder:)
pic_show_id31335725.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id31335725.html
(jag är inte säker på att bilden funkar så jag la in länken med)

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
I natt sov Rocco heeeela natten utan att behöva kissa!! :bump:
Jag vaknade dock oroligt flera gånger och tittade på honom att han levde :crazy:
Sen drömde jag mardrömma om att jag glömt honom i bilen en sommardag osv osv, tror jag fått valp-feber :p

Har precis varit på en kort prommis i skogen, han är fortfarande jättepigg, så ska nog ta ur honom en stund till nu.

Hur gör ni när ni har dom i koppel? Hur mycket kräver ni? Hur ska dom gå i kopplet?

Nu har ju jag bara haft Rocco sen i torsdags, så han har ju inte gått i koppel mycket. Han går ju lös här hemma och i skogen. Men när vi går längst vägen så går han ju i koppel.

Han följer ju bra, håller för det mesta jämt tempo med mej. Men han kan ju byta sida lite hur som helst i bland. Låter ni dom göra det?

Min första hund ju :o

Nu är Lova 13veckor :) Hon är en mkt lättsam och fin hund. Hennes öron börjar stå lite väl uppåt så de kanske är dags att tynga dom?

34137_1457062980189_1041790967_1341.jpg

34137_1457062940188_1041790967_1341.jpg

36365_1457063900212_1041790967_1341.jpg

På bilderna är hon ungefär 10 veckor :)

Hur gör ni när ni har dom i koppel? Hur mycket kräver ni? Hur ska dom gå i kopplet?

Nu har ju jag bara haft Rocco sen i torsdags, så han har ju inte gått i koppel mycket. Han går ju lös här hemma och i skogen. Men när vi går längst vägen så går han ju i koppel.

Han följer ju bra, håller för det mesta jämt tempo med mej. Men han kan ju byta sida lite hur som helst i bland. Låter ni dom göra det?

Min första hund ju :o

Bestäm DIG för hur DU vill ha det ;)

Hunden är din och du bestämmer vad som är rätt och inte och vad du "står ut med" att denne gör. Är det ok för dig att han byter sida så är det, om sen jag inte gör det spelar ju ingen roll :)

Tror du att det kommer att bli jobbigt så lär honom redan nu att du inte vill ha det så. Alternativt så kan du ju ha ett kommando för när han ska gå vid sidan istället.

Ok! Jo du har rätt :)
Vill ju att han ska kunna gå fint. Men han kanske kan lära sig skillnad på att 'gå fot' och att ha det lite fritt :)

Ska gå på valpkurs så fort han är gammal nog.

Fyller 9 veckor i dag :love:

31340039.jpg

Här är han i stallet första gången och till hans stora lycka så hittade han en jätte-häst-bajs :angel:

Han tackar och bockar;)
Vi får se vad dommarna tycker om han i september då;) om han kan gå fint brevid mig och inte sätta sig när jag ska visa han så då kanske;) haha.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?