Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

*Knappis*

Åh vilken härlig tråd med alla underbara valpbilder :love: Har bara för tillfället en lite herre hemma men han räknas inte som valp längre däremot så kommer det förhoppningsvis en liten tik hit i augusti/september någon gång, längtar så otroligt mycket! :D

AAAAAAAHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heter han Coyote?!
Jag tror jag svimmar.
Är du kär? He he!

Coyote ja. Lite mysigt tycker jag. Uppfödaren ville ha ett namn på C och dom ser ju ut som prärievargar så jag tyckte att det passade :)

Jag är sååå kär!!! :love:
Han är helt underbar!

Du har PM :p

Samma som jag har nu, en tibetansk spaniel. Planerar att importera från Finland, vet dock inte än om det blir en av dom som är leveransklara nu i augusti eller om det blir en från kullen som är leveransklar i november :)

*kl*

Vad har ni avmaskat era (12-veckors) valpar med? Spelar det någon roll om det görs före eller efter vaccineringen (borde väl inte göra det)?

Igår tränade jag för mammas kompis att gå med han i "ring" och de gick väl inte så bra i början.
Han hoppade jätte mycket och försökte bita i kopplet och så snubbla han och gjorde alla möjliga volter;)
och så fick jag gå med hennes tibetanska terrier, dom är ju tränade i några år också.
Så snart ska jag väl ställa upp han för jag ska göra de 5 ggr per dag;)

*kl*

Vi blev med valp något tidigare än vad vi tänkte :D Hon kommer hem den 20augusti =)

Rottweiler tiken Nova, 5 veckor.

31370872.jpg

*kl*

Vad har ni avmaskat era (12-veckors) valpar med? Spelar det någon roll om det görs före eller efter vaccineringen (borde väl inte göra det)?

Jag avmaskade Billy med Banminth när han var 12 veckor (januari), och jag gjorde det nog samma dag som vaccinationen - enbart av praktiska skäl.

Nu har vår lilla Sasha kommit hem. Hon har varit hos oss sedan i måndags och dagarna går åt att passa och snusa och busa :laugh:. Hon har ju sin mamma hos sig också så det är lite skillnad mot när man bara har en att ta hänsyn till. Vissa saker är enklare och vissa saker är svårare helt enkelt.

0020.jpg

Fler bilder finns på min blog: http://toweokashi.wordpress.com

*KL*

Vi har upptäckt hur kul Grim tycker det är att träna tricks.
Nu senast har vi lärt honom att buga. :)

100724002.jpg

100724004.jpg

100724008.jpg

100724009.jpg

(Har för övrigt köpt en pedi-paws till honom, som jag väntar på att få hem så vi kan trimma klorna på honom)

På fredag hämtas han hem!! :bump: Ska strax dit och pussa på honom igen. :D

38125_1483604461269_1568595648_1202988_3569842_n.jpg

Precis :) ( och hon är underbar! :love: )

Inte alls, men jag hade ju hjälp av swat hela vägen så att säga. Allt står mycket tydligt på jordbruksverkets hemsida, här :)

Nä nu får du sluta!!! Lägg inte in såna där bilder - tänk på att jag bor nära dig och lätt kan tappa kontrollen över mig själv och komma och kidnappa honom! Han är ju så söt så man dånar!!!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka