Vi har blivit med extrahund!

MiniLi

Trådstartare
Japp, vi tycks ha blivit med extrahund. En kompis till Erik har två JRT (jag har skrivit om dem här förut, de har det inte så bra hos sin husse) och vi brukar vara hundvakt åt den ena.
Problemet är bara att ju mer lilla Viktor är hos oss, desto värre beter han sig hemma. Nu har det gått så långt så hans husse har dumpat honom hos oss, i väntan på kastrering. Kastreringen kommer bli av "när han har råd", vilket i princip kan betyda att det kan ta hur lång tid som helst.

Här är han iallafall, lilla Viktor:
6400747-SbzYG.jpg

6402197-cA2tN.jpg

Vi får väl se hur länge han blir kvar :D

Sv: Vi har blivit med extrahund!

Ja visst är han :D
Dock luktar han grymt illa.. En riktig liten snusk :p

Men jösses vad söt! :D Hoppas ni kommer trivas fint med honom under tiden han bor hos er, oavsett hur länge det blir :laugh:

Men jösses vad söt! :D Hoppas ni kommer trivas fint med honom under tiden han bor hos er, oavsett hur länge det blir :laugh:

Ja men det gör vi! Han är en riktig gullunge, och så himla tacksam hela tiden!
:D

Åh så söt!

Har ni provat bada honom.. :angel: ;):D

Haha ja men det hjälper inte så mkt. Han luktar framförallt från munnen och skulle behöva ett "tandläkarbesök". Hans husse säger dock att han inte har råd :mad:

Han är jättefin, men han behöver ju ryckas. Ryck bort och ansa till pälsen lite bättre så kommer han att bli ännu finare.

Och så köper du en billig barntandborste och en tub med hundtandkräm och så borstar du tänderna på honom så kommer munnen också att bli bättre snart.

Och kanske titta pa vad han ater ocksa for att han ska lukta battre. Han ar verkligen super sot!

Han är jättefin, men han behöver ju ryckas. Ryck bort och ansa till pälsen lite bättre så kommer han att bli ännu finare.

Och så köper du en billig barntandborste och en tub med hundtandkräm och så borstar du tänderna på honom så kommer munnen också att bli bättre snart.

Jag tycker han är söt när han är lurvig :D
Lämnar frisering till husse, det är ju knappast något nödvändigt och jag känner att det inte är min sak. :)

Ja jag ska borsta tänderna på honom lite, men är tveksam till om det kommer räcka. Han har ganska mycket tandsten.
Hade det varit min hund hade jag tagit honom till veterinären men nu är det ju inte det..

Och kanske titta pa vad han ater ocksa for att han ska lukta battre. Han ar verkligen super sot!

Han äter något slags allergifoder så tror inte det är läge att gå in och ändra. :)

KL

Han är verkligen så himla nöjd här. Jag minns första gången han var hos oss - helt hyper! Nu är han så duktig, slappnar av inne och sköter sig finfint. Vem kunde tro att den där sötnosen beter sig jätteilla hemma?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ägare av hund offentligt?
  • Rallylydnad